FruZäll skrev 2011-06-08 20:17:29 följande:
kan inte så mkt om PCO men jag vet bara att jag ej har ägglossningen, är det då PCO?
Kanske ska googla lite om de,
Jag ska äta pergo under sommaren för våran läkare på IVF skulle jobba hela sommaren=)
Men denna månaden ska jag ej göra Ultraljud för de hade ingen tid för mig då, känns ju lite sådär men.
Fick precis reda på att efter ,man haft ÄL kan man få värsta biverkningarna, är nog det jag har nu då.
hugg i livmodern och vattniga flytningar, känns typ som jag kissar på mig ,sorry om de blev äckligt.
Men är första gången jag äter dessa så man undrar ju lite:P
Det behöver inte vara PCO. Har du gjort vul brukar det synas på det att man har såkallade pco äggstockar. dvs många äggblåsor som sällan/aldrig mognar. dessutom brukar man ha väldigt oregelbunden mens med upp till flera månader emellan.
Skönt att du kan äta under sommaren! Verkligen inte alla som kan det då dom flesta kliniker brukar vara sommarstängda. Ultraljud är inget måste vid enkel kul, men är ju en fördel om man vill se om någon blåsa mognat eller inte. jag skulle inte göra ultraljud i början heller, men gjorde det i alla fall :)