JhjärtaK skrev 2011-05-06 15:48:23 följande:
Ja precis, ÄL-testerna visar postivit 24-48 timmar innan ägget släpper (vissa menar 12-48 timmar).
Nej vad jag vet kan man inte se detta på VUL, enligt min gynekolog kan man ha sådana, antingen är det en äggblåsa som har växt till på grund av pergon och då har den ett ägg i sig eller så kan det vara en äggblåsa som du haft väldigt länge och då är det troligt att den är "tom" dvs att den inte leder till någon ägglossning. Jag håller tummarna för att ÄL-testerna visar positivt inom kort. Vet inte vilka ÄL-tester du använder men ibland tycker jag det är svårt att avgöra om teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket så jag kör på stickor tills jag misstänker att det är ÄL och då kollar jag med ett digitalt test bara för att slippa tolka streck hit och dit.

Sist jag var hos gyn när jag inte hade tagit pergo trodde hon att ÄL var på gång, dock såg hon ingen blåsa större än den andra då och inget ägglossning eller mens kom.
Nu när jag ätit pergo såg hon denna stora blåsa. Ingen aning om ifall det är en gammal eller ny.
Jag använder mig utav testlagret, men just nu är strecket så svagt så det inte går att ta fel på dom :(