• Mumman

Pergotime - börjar i april :)

Vi har sex oftare kring äl tider, annars var 3:e dag. Dom säger ju att sperman produceras på nytt varje dag, men min gyn tycker man inte ska ha det för ofta -hon tycker det ska vara en stor sats när det väl behövs istället :)

• Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-06 19:36:56 följande:
    Mumman, Min gyn säger samma sak om sperman. När vi prickar ÄL ska killen ha "hållt sig" i 2-4 dagar för största chans... Samma sak gäller när killen ska lämna spermaprov... Det är då satsen är komponerad av bästa kvalité... ;)
    Jo, så är det nog. Men man vill ändå försöka ofta runt äl tider för att inte missa och då tror jag det är bättre än att få allt på fel dag haha :)

Svårt detta här! :)
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-07 16:18:41 följande:
    Jag har genomskinliga flytningar nu så kanske har jag ägglossning ? Det blir liksom geggigt när jag torkar mig på toa men jag har inte vågat ägglossningstesta för jag är rädd att bli för besatt ;) Vet inte riktigt. Men jag ska ju till läkaren den 16 maj och lämna blodprov så får vi se då om det tar sig eller om jag behöver öka dosen. 
    Absolut kan det vara äl på gång!!! :)
  • Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-07 12:50:33 följande:
    Haha Mumman, så sant så sant! Tänk om det sprutas på fel dag? Jag har ju noll koll på min ÄL, det är ju därför jag hänger så mkt här på FL för att få råd och tips... :) Om praktiken hade varit lika enkel som teorin :)
    Ja, inte är det lätt inte haha :) Men som tur är lever ju simmarna några dagar sägs det så man får ju hoppas att dom lever och väntar när ett ägg väl kommer :)
  • Mumman

Positiva ägglossnings tester idag!!!! :) JIPPIE!! :) Får hoppas att något ägg släpper nu också!! :)

• Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-07 23:34:01 följande:
    Vad kul, Mumman! antar att bäbisfabriken är öppen ikväll ;) Vilket ÄL-test använde du? har tidigare använt billiga tester men litar inte på dem längre. Ska nog investera i ett gäng Clear Blue... Hur ofta ska man testa sig? Är morgonurinen säkrast? En annan fråga: hur lång tid tar det för de bästa simmarna att nå äggledarna?
    Japp det var den, även fast den varit det några kvällar i rad innan också. Känns ibland som ett "måste" detta med sex nu... Men men, vad gör man inte :)

Jag använder testerna ifrån testlagret, jag tycker att dom är bra. Testar varje dag hela tiden förutom då jag har mens för att inte missa något. Har ju ingen aning om när jag ska ha äl eftersom jag har PCO.
    Vid äl tider nu efter pergotime behandlingen så testar jag både morgon och kväll då min gyn sa att det är lätt att missa stegringen annars.

Man ska helst testa på eftermiddagen, då är hormonet mest koncentrerat och man ska även ha hållt sig gärna 4 timmar innan man testar också.

Ingen aning om simmarna dock ;) Så jag undrar samma sak :)
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-07 21:55:39 följande:
    Gjorde test nu i kväll och det var ju bara svagt på äl testet från billiga tester så ja de är kanske inte helt korrekta heller :)
    Vänta du bara, det kan vara påväg i alla fall :) Fick flytningar jag med men negativa tester. Några dagar senare var det positivt på stickan trots väldigt negativt test kvällen innan! :) Rätt var det är så kommer stegringen!
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-08 13:04:37 följande:
    Jag gjorde äl test i dag vid kl 11.00 och då var det så positivt som det bara kan bli :)
    Så nu är det bara till att hoppas så får vi se, inte säkert att det tar sig första gången men absolut skönt att veta att pergotime fungerar på mig :)
    Ja, du ser! :) Den som väntar på nåt gott :)

Visst är det en härlig känsla att veta att pergotime fungerar bra! Ska du ta äl spruta också för att få ägget att släppa?
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-08 20:48:28 följande:
    Ja och nu i kväll var det ännu starkare nästan starkare än kontrollstrecket :)
    Min gynekolog sa inget om sprutor ? Är det vanligt att man får det i samband med pergotime ? Släpper inte ägget annars ?
    Men visst är det härligt när man ser att pergotime fungerar, jag blev så rörd att jag nästan började gråta. Nu har vi en chans liksom och man vet att det fungerar :)

Jag blev själv till efter en tablettbehandling, vet inte exakt vad det var mamma fick men det fungerade för henne. Gyn sa att det kunde vara ett samband att mamma haft svårt att få barn, tror ni att det kan vara så ?
    Kul!! :)

Min gyn sa inte heller något om sprutor. Vet dock att vissa får det för att ägget med säkerhet ska släppa, men jag tror absolut att det gör det i alla fall då pergotime är ägglossningsstimulerande medicin, så det bör räcka.

I mitt fall är det ju första gången jag testar pergotime och jag tror man försöker några ggr först innan man får denna spruta, för det ska fungera i alla fall.

Absolut en härlig känsla att äntligen ha en ärlig chans i detta!! :) Blir det inte till på första gången, vet man ju att pergotime fungerade bra så kan man äta en ny kur.

Tror absolut din mamma kan ha fått samma medicin, om inte samma namn så någon liknande. Min syster har också PCO, så mycket ligger i generna.
  • Mumman
    Cincy skrev 2011-05-09 22:14:24 följande:
    Tusan i det om det inte är ett litet svagt plus här med. 
    Shit! Vi som eg hade sexförbud. Eller ja, det var upp till oss men de rekommenderade inte iom jag hade tre blåsor (en 20 mm och två 15 mm). Vi hade bara sex en gång, dag 12 (gjorde VUL:et på dag 11). Dag 16 el 17 kände jag mig som en uppsvälld ballong kring äggstockstrakterna, tror jag hade ÄL då. Och vid det laget skulle ju simmarna ha kolat vippen. Men då hade jag kanske ÄL tidigare ändå då... 
    Ja vi får se hur många bebisar det blir. Är egentligen så himla dumt av oss. Sonen var 6 v tidig och om jag nu har tendens till det och om det skulle bli flera bebisar... man vill ju inte gärna utsätta dem för att födas för tidigt.

Men jag är självklart jätteglad!   
    Grattis till plusset! :) Du vet väl att simmarna kan leva upp till 5 dygn?! ;) Får hoppas att det är en och inte 3 som bygger bo där inne då! :)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)