ettplustack skrev 2011-05-08 20:48:28 följande:
Ja och nu i kväll var det ännu starkare nästan starkare än kontrollstrecket :)
Min gynekolog sa inget om sprutor ? Är det vanligt att man får det i samband med pergotime ? Släpper inte ägget annars ?
Men visst är det härligt när man ser att pergotime fungerar, jag blev så rörd att jag nästan började gråta. Nu har vi en chans liksom och man vet att det fungerar :)
Jag blev själv till efter en tablettbehandling, vet inte exakt vad det var mamma fick men det fungerade för henne. Gyn sa att det kunde vara ett samband att mamma haft svårt att få barn, tror ni att det kan vara så ?
Kul!! :)
Min gyn sa inte heller något om sprutor. Vet dock att vissa får det för att ägget med säkerhet ska släppa, men jag tror absolut att det gör det i alla fall då pergotime är ägglossningsstimulerande medicin, så det bör räcka.
I mitt fall är det ju första gången jag testar pergotime och jag tror man försöker några ggr först innan man får denna spruta, för det ska fungera i alla fall.
Absolut en härlig känsla att äntligen ha en ärlig chans i detta!! :) Blir det inte till på första gången, vet man ju att pergotime fungerade bra så kan man äta en ny kur.
Tror absolut din mamma kan ha fått samma medicin, om inte samma namn så någon liknande. Min syster har också PCO, så mycket ligger i generna.