• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • TantForm
    Amarillo skrev 2012-06-27 14:35:15 följande:
    Missfalls risken på MKP är inte större än på FVP, ca 1%. MKP är det däremot lättar att "missa" barnets blod och ta mammans istället. Det kan vara svårare att även hitta rätt ställe att sticka på. 

Men gäller dom siffrorna även när man tar Fragmin?
  • Amarillo
    TantForm skrev 2012-06-27 14:46:14 följande:
    Men gäller dom siffrorna även när man tar Fragmin?
    Ja det ska jag inte svära på MEN doc sa detta och med hennes minne att jag har innohep. Så det torde inte vara någon skillnad. 
  • sweetbird

Jag ska har samma dosering sen jag började när jag plussade, men dom kollar mitt blod och koagulationen så jag antar dom byter dosering om de behövs

• Lattelower

Hej hur går det för er ? Själv är jag nu nästan 22 veckor gången och har olidligt mkt sammandragningar.

• sweetbird

Jag är i v 21 i morgon, mår bra , förutom denna hemska foglossningen ;( ska börja med akupunktur snart , och så kör jag med TENS

• ullis1990

Här går det bra! Vecka 37 nu.. Längtar SÅ tills dagen jag tar den sista sprutan!!

• mlane

V.26 här, ont i huvudet då och då och har precis börjat känna av smärta i ryggen. Men tycker ändå jag mår rätt bra :) måste snart hämta ut andra paketet sprutor

• killerqueen

Kommer börja med Fragmin på onsdag (konstaterat HCG-stegring nu, gör ett sista kontrollVUL på ons) :)
    Är huuuur van som helst, så inget nytt. Tagit dem till och från under 2,5 års tid då jag haft proppar och grejer tidigare! 

Är 91a, och har BF runt 8e mars -13 :) 

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep