• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • ullis1990

Sist jag hämtade ut fick jag betala 1200:- för 30 sprutor.. Denna gången hoppar högkostnadskortet in och jag behöver "bara" betala 600-nånting.

• msminnie

Hittat hit jag oxå. Tar Fragmin 7500 IE varje dag p.g.a. tidigare blodpropp i ben och lunga.
    Vad olika priser det verkar vara. Är det kanske beroende på hur många enheter det är i sprutorna?
    Jag betalade 1000 kr för mina 20 sprutor.   Nästa gång går väl högkostnadsskyddet in till en viss del antar jag.. dyrt det här. 

• mlane

Jag hämtar ut 100 sprutor åt gången. Tror det kostade runt 2000kr.

• Tessan8308

ja får åxo ut 100pack fragmin  åt gången. har frikort så har ingen aning om va de kostar

Bf 22/12-12

• Lattelower

Jag har fått ett litet blåmärke bakom moderkakan så ny har dom satt ut sprutorna för min del vhoppas att det va rätt beslut från deras sida.

• sweetbird

Kanske är trög fattat , ursäkta . Men vadå blåmärke bakom moderkakan? Hur kommer de sig ? och hur upptäckte dom det?

• Lattelower

Jag har legat inne för sammandragningar som gör ont nästan som värkar. Nu har dom äntligen hittat varför det gör så ont. Jag har eller har haft en liten blödning bakom moderkakan. Med ultraljud kunde dom se blåmärket. Varför jag har fått blödningen det vet vi inte.

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep