• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • Den lilla M

Då har jag ca 52dagar kvar till BF vilket betyder att det bara är ca 52st sprutor kvar att ta

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • TantForm
    sweetbird skrev 2012-07-16 14:13:14 följande:
    Nån som vet om man får små blåmärken av akupunktur när man tar Fragmin ?
    Jag får stora, jättetjusiga blåmärken, ca 5-7 cm i diameter. Vissa dagar har jag tur och får bara prickar till märken.
  • Kärt barn har många namn

Sweetbird: hoppas du piggar på dig med akupunkturen!

Lattelower: usch då. Är du sjukskriven?

Ullis: åh härligt! Det är snart!

Grattis killerqueen!

Mlane: hur stora paket får du hämta ut? Jag har 20 i varje uttag....

Den Lilla M då är det inte mkt kvar . Minns bör du plussa . Äter du ända fram? En läkare sa att jag ska sluta fyra v innan Bf o en annan sex veckor efter... ?

• sweetbird

Tack ! :) de hoppas jag med!

Jag har 25 i varje paket, men jag kan hämta ut packet med mer sprutor i :)

• Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2012-07-16 18:02:46 följande:
    Den Lilla M då är det inte mkt kvar . Minns bör du plussa . Äter du ända fram? En läkare sa att jag ska sluta fyra v innan Bf o en annan sex veckor efter... ?
    Ja jag tar fragminet hela vägen fram till BF(eller när vattnet går i fall det går nån dag innan) , men behöver inte ta några efter den lilla har kommit. Olika läkare har olika rekommendationer ang när man ska sluta med fragmin men jag valde att ta fram till BF. Det enda är ju att man inte får använda sig av nån ryggmärgsbedövning om det inte gått 24timmar sen senaste sprutan..
  • Den lilla M

Jag har fått mina sprutor i 100pack, fick dock första omgången i 25pack.

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep