• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • sweetbird

Aha då förstår jag, jag har lite sammandragningar , men dom håller inte i sig så länge, borde man kolla upp sånt? Jag är i v 22

• sweetbird

Måste man sluta ta sprutorna i magen någon viss vecka eller när man inte får tag i något "hull" mer? Börjar bli lite lite att få tag på nu, är i v 26....

• ullis1990

När det blev svårt att ta i fram på magen så flyttade jag åt sidan typ vid "kärleks-handtagen".. Där tog jag på olika ställen på höger å vänster sida ända fram till förlossningen. Nu efter förlossningen tar jag i fram på magen igen :)

• Lattelower

Du kan ta i låren om du tycker att det känns bättre. Själv tycker jag det känns både enklare och bättre då det blir svårt att få till ett hudveck att sticka i.

• Den lilla M

Jag tar fortfarande i magen men mer ute på sidorna i mina kärlekshandtag . Är i vecka 38 nu så förhoppningsvis bara runt 19mer sprutor som behöver tas..

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Tessan8308
    Den lilla M skrev 2012-08-19 08:32:07 följande:
    Jag tar fortfarande i magen men mer ute på sidorna i mina kärlekshandtag . Är i vecka 38 nu så förhoppningsvis bara runt 19mer sprutor som behöver tas..
    ska du inte ta 6v efter åxo? eller så?   ja ska få lov å ta 6v efter åxo.  gått 21+6 idag
  • sweetbird

Tar i mage ,lår och rumpa , men det känns bäst att ta i magen , i låren blir det som kulor som stannar kvar ett par veckor :-/

• Amme1

Hejsan! Hoppar gärna in i den här tråden! När jag väntade mitt första barn fick jag en bäckentrombos i v 22. Fick då ta fragminsprutor under hela graviditeten och 6 veckor efter förlossningen. Har nu plussat med vårt andra barn och har några funderingar. Är det någon som vet hur tidigt jag måste börja med sprutor nu och måste jag ha stödstrumpor under den här graviditeten? Tacksam för svar...

• Den lilla M
    Tessan8308 skrev 2012-08-19 09:54:02 följande:
    ska du inte ta 6v efter åxo? eller så?   ja ska få lov å ta 6v efter åxo.  gått 21+6 idag
    Nej jag ska sluta på BF (alltså när liten kommer vilket datum det än blir). Många får ju sluta redan i vecka 36, det beror nog lite på anledningen till att man tar fragmin.
  • Den lilla M

jag fick börja med sprutorna samma dag som jag plussade..

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep