• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • maha

Var på inskrivning idag. Kändes bra, vi har samma bm som med vår Elias! Jag kommer att vara kvar på mvc och inte spec.mv. Så skönt, det kommer tydligen spec.läkare till min mvc en gång i veckan som jag kommer att träffa. Fick inbokad tid till läkare om tre veckor och en tidig glycosbelastning nu i vecka tolv. Vi är tydligen de enda som väntar tvillingar nu på vår mvc.
    Är det någon mer som väntar tvillingar i skåne?

• spattanjansson
    maha skrev 2011-04-15 14:34:13 följande:
    Var på inskrivning idag. Kändes bra, vi har samma bm som med vår Elias! Jag kommer att vara kvar på mvc och inte spec.mv. Så skönt, det kommer tydligen spec.läkare till min mvc en gång i veckan som jag kommer att träffa. Fick inbokad tid till läkare om tre veckor och en tidig glycosbelastning nu i vecka tolv. Vi är tydligen de enda som väntar tvillingar nu på vår mvc.
    Är det någon mer som väntar tvillingar i skåne?
    bor i småland men precis vid gränsen :) jag var oxå ensam om att vänta 2
  • mumama
    Quizziz skrev 2011-04-15 12:05:10 följande:
    Min läkare däremot rekommenderade att om jag blev sugen på en kaka, skulle jag äta en kaka! Skrattande bättre att få i sig någonting än ingenting alls. Jag är nämligen inne i en sån period när jag aldrig är hungrig, och om jag blir sugen på något så "duger" ingenting så det blir en till kopp kaffe... Har haft det i en vecka lite drygt nu, så vissa dagar "glömmer" jag att äta något?! Hoppas att det släpper snart för jag börjar bli lite orolig.

Har du fått några tips på några vitaminer eller andra tillskott som är bra? ska inte till bm förren i maj och om det inte släpper är jag lite orolig att tvillingarna inte kommer växa som dom ska!

Du är inte ensammen om att känna dig oattraktiv och gnällig är bara förnamnet på hur jag är, tycker lite synd om min lilla plutt som har varit hemma med mig i en vecka nu! Obestämd 
    Hur gammal är din första son nu? Min lilla plutt har hunnit blivit FYRA år nu (var tar tiden vägen??)

Sonen är 5 år nu! kul som tusan! han tycker det är väldigt såännande att jag har bebisar i magen =)

Dina små knoddar behöver du inte oroa dig över, de tar vad de behöver och du blir utan. Så de kommer att klara sig. Om du inte får i dig något, kontakta då mvc så får de se va de ska göra! Jag har fått tipset att äta folsyra, eller multivitamin för gravida, men jag köpte naturligtvis fel och köpte kvinna ist så nu får jag köpa en till =)

• maha
    Baby Bf-lista Baby

Busungarnas mamma - 11 oktober
    Spattanjansson - 6 november
    maha - 18 november
  • spattanjansson

Såg att ni disskuterade vagnar tidigare. Jag har inte spanat så mycket ännu men det lutar åt en Urban Jungel. Jag vill ha en vagn där jag kan ha EN stor liggdel så pluttarna kan ligga tillsammans..Har en kompis med twins och hon är supernöjd med den!

• mumama

Ta Bf-listan i den tråden istället lättare att hplla koll på o mindre fjuss i diskussionstråden =)

• sofflan82

Här är en till som väntar tvillingar i höst, 16 oktober. Var på ul i måndags och allt såg bra ut, varsin fostersäck och moderkaka så det är ju bästa tänkbara! Bor också i Skåne.

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • maha
    spattanjansson skrev 2011-04-15 17:22:41 följande:
    Såg att ni disskuterade vagnar tidigare. Jag har inte spanat så mycket ännu men det lutar åt en Urban Jungel. Jag vill ha en vagn där jag kan ha EN stor liggdel så pluttarna kan ligga tillsammans..Har en kompis med twins och hon är supernöjd med den!
    Vi funderar också på UJ, med en liggkorg, vill också att tvillingarna ska få ligga tillsammans, enda nackdelen är tyvärr att man inte kan ha dom mot sig när sitter i sittdelarna!
Svar på tråden tvillingar i höst?