• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    FamJ skrev 2011-04-29 07:59:29 följande:
    Happ då e man skiiiiit nervös o knappt sovit inatt :S
    Tänker på dig!
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • Sjejn

För oss är det KUB-ul klockan 13.30. Nedräkning nu... Just för tilfället är jag inte så superorolig över att något ska vara fel med bebisarna, däremot är jag orolig för att livmodertappen redan tagit stryk. Har mycket sammandragningar och känner att tappen gör ont - jag har både framfall och en historia med tidiga sammandragningar som påverkat livmodertappen i tidigare graviditeter och känner mig väldigt nervös för vad den ökade tyngden från två bebisar ska göra den här gången... min BM skickade remiss för läkarundersökning på spec.mvc i onsdags men jag vill ju ha det kollat NU, helst igår liksom... Jag har gått tiden ut med alla mina tre barn med hjälp av bricanyl tabletter från v.26 men som sagt känns förutsättningarna lite annorlunda den här gången, då hade jag inte riktigt framfall heller och det är jättesvårt att hitta information om livmoderframfall under graviditet.

• spattanjansson

Idag blir det vårdcentralen för mig. Måste försöka få någon annan medicin..lergogn hjälper inte eller så kräks jag upp så fort jag svalt. Orkar inte det här längre...när jag inte hänger över toastolen ligger jag mest och gråter...och imorgon är det bröllop hela dagen...hur ska jag orka det?

• 4ungar

Usch Spattenjansson, hoppas du får tag på någon annan medicin... Vilka vecka är du i ? Du kanske skulle behöva läggas in ett tag med dropp ? Eller får du i dig något.. Hoppas det blir bättre snart.

• Mem3

Hej hoppar in här med när jag va i vecka 12 så skulle vi göra nupp och allt såg bra ut tills plötsligt barnmoskan sa hoppsa här va det visst två, jag tror jag sa herregud va sa du! men alla hade sagt det till mig för jag ser ju att vara i vecka 18 men är bara i vecka 14 (13+0) idag... Men jag och min sambo är super glada.. längtar tills jag få se dem igen den 7/6. Det trodde det av två äggs för skijleväggen av ganka tjock sa dem, kunde inte se om det va en eller två moderkakor, jag hoppas på två...men den 7/6 får jag väl reda på om det står rätt till med båda...

• FamJ

Springer in snabbt vi skall åka iväg. Det gick jätte bra, ena låt o säg på tummen och andra sprattla, Inga kön fick vi se...

Ha en undebar helg tjejer =)

• mumama
    FamJ skrev 2011-04-29 10:23:35 följande:
    Springer in snabbt vi skall åka iväg. Det gick jätte bra, ena låt o säg på tummen och andra sprattla, Inga kön fick vi se...

underbart!!! 
  • mumama
    Mem3 skrev 2011-04-29 10:17:21 följande:
    Hej hoppar in här med när jag va i vecka 12 så skulle vi göra nupp och allt såg bra ut tills plötsligt barnmoskan sa hoppsa här va det visst två, jag tror jag sa herregud va sa du! men alla hade sagt det till mig för jag ser ju att vara i vecka 18 men är bara i vecka 14 (13+0) idag... Men jag och min sambo är super glada.. längtar tills jag få se dem igen den 7/6. Det trodde det av två äggs för skijleväggen av ganka tjock sa dem, kunde inte se om det va en eller två moderkakor, jag hoppas på två...men den 7/6 får jag väl reda på om det står rätt till med båda...
    underbart! Själv fick jag reda på det när ja va upåpe på akuten och var säker på att jag skulel bekräfta ett missfall =) har du landat i tanken att ni ska ha två bebisar? Är det första eller andra graviditeten? vart bor du? bla bla bla.... Skrattande
  • 4ungar

Härligt FamJ :)

Nu har jag vart på arbetsintervju, kändes jättebra men jag får så dåligt samvete... Men men det blir som det blir.

• maha
    FamJ skrev 2011-04-29 10:23:35 följande:

Så skönt! Härligt att få se dom!
Svar på tråden tvillingar i höst?