• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busan10
    Bellas7 skrev 2011-09-13 17:58:46 följande:
    Busan jag är likadan som du, nojjar nojjar nu hela tiden. Mina gör inte heller ont men de påverkar tappen därför bricanyltabletterna.

Du har ju lite värre tapp än mig men en vecka längre så det ser ut som vi ligger lika. Jag ligger och tänker på att jag vill kolla igen på Tors el fredag. Vill inte vänta tills måndag då oroar jag ihjäl mig
    ok. vad gör bricanyltabletterna egentligen? vet att det avstannar sammandragningar men hur kommer det sig?

Ja vi ligger nog ganska lika, nu ska vi bara stanna så här =)
  • mumama

Jonasmamma; jättegrattis till dig för ett bra jobb och grattis till tjejjerna!! Själv sitter jag o funderar om ja ska ringa in till förlossningen... Har precis börjat klocka värkarna så får vi se...

• Mem3

Jonnasmamma: grattis!!! Super kul, man längtar ju inte mindre efter mina i magen!

• mamsen03
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-13 16:48:11 följande:
    Hej!

Lite uppdatering från mig.
    Igår kl.21.18 kom min första flicka. Vägde 2490 gram och va 45 cm och mår jätte bra =)

Kl.21.37 kom flicka nummer två. Vägde 2550 gram och va 47 cm och även denna lilla tjej på superbra =)

Förlossningen gick jättebra och gick riktigt fort.

Nu ska jag och mannen snart äta lite innan det är dags för flickorna att äta.

Hoppas att även ni anra får se era små underverk snart!

Kram till er alla              

Grattis Skrattande skönt att allt gått bra och att tjejerna mår fint {#emotions_dlg.flower}
  • Bellas7

Busan bricanyl gör att Oftast att magen slutar med sammandragningarna dvs det lugnar ner det hela. Bra att ha hemma om du märker av sammandragningarna. På sjukhuset får man det i spruta eller dropp för förhindra förlossning

• mumama
    Bellas7 skrev 2011-09-13 18:41:21 följande:
    Busan bricanyl gör att Oftast att magen slutar med sammandragningarna dvs det lugnar ner det hela. Bra att ha hemma om du märker av sammandragningarna. På sjukhuset får man det i spruta eller dropp för förhindra förlossning
    det heter väl nåt annat som man får i droppet? ( vet att jag fick nåt starkare när de ville stanna mitt värkarbete för o hinna ge kortison)
  • snuttisen3
    mumama skrev 2011-09-13 18:12:52 följande:
    Jonasmamma; jättegrattis till dig för ett bra jobb och grattis till tjejjerna!! Själv sitter jag o funderar om ja ska ringa in till förlossningen... Har precis börjat klocka värkarna så får vi se...

Hoppas du slipper ringa förlossningen och att värkarna avtar så de får stanna lite längre i magen.
    snuttisen1 v.31+0
  • Ladycocos
    Supergrattis till dig Jonnasmamma och resten av din familj!!

Håll oss uppdaterade Mumama....
  • xarizaw
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-13 16:48:11 följande:
    Hej!

Lite uppdatering från mig.
    Igår kl.21.18 kom min första flicka. Vägde 2490 gram och va 45 cm och mår jätte bra =)

Kl.21.37 kom flicka nummer två. Vägde 2550 gram och va 47 cm och även denna lilla tjej på superbra =)

Förlossningen gick jättebra och gick riktigt fort.

Nu ska jag och mannen snart äta lite innan det är dags för flickorna att äta.

Hoppas att även ni anra får se era små underverk snart!

Kram till er alla              
    Jättegrattis!!!! HjärtaHjärta Så roligt att allt gick bra å att tjejerna mår bra Solig 
    xarizaw 35+5
Svar på tråden tvillingar i höst?