• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • gellabella

Ego: Idag kom äntligen garnet jag väntat på i 1 1/2 vecka! Så nu är bebisfiltstickning igång för fullt. Twinsen kanske vill att filtarna ska hinnas färdigt innan de kommer så att det är därför det har lugnat sig för mig nu? Har lite sammandragningar nu och då men inte onda för det mesta. Imorn ska jag på TUL och de skulle köra en CTG-kurva också. Gjorde kurva för två veckor sedan på TUL också och trodde det var för att flödena var svåra att mäta, men det kanske är rutin så här sent eftersom de ska göra imorn igen...? Känns bra i alla fall att de kollar. Sista vanliga TUL:et innan snittet! V. 37+4 idag. Planerat snitt om 2 veckor.

• mumama

gellah: Nej det sägs ingenting om hemförd efter som jag åp senaste ctg kurvan hade värkar ungefär varannan minut....

Ska se till att få något att sova på idag så hoppas vi på att jag är pigg o utvilad imorgon

• Lady Grace
    mumama skrev 2011-09-20 18:53:11 följande:
    jag går in i v 33 imorgon. De kände precis på mig och jag ska inte ha öppnat mig något iaf. Den inre livmodermunnen var stängd så att de inte kunde känna barnets huvud. Men jag har ont ont ont. Så de ville ge mig en bricanylspruta, men efter denna katastrofnatten kommer jag inte ta det igen! hua!

Blödningarna är minimala och jag vet inte om man egentligen kan tala om blod, men de är där... 

Är så trött i kroppen nu att jag skulle kunna tugga av m in egna arm för lite sömn! 
    Som jag då. Fast jag är i 33+0 på torsdag. Hur stora var dina bebisar tul i vecka 32?

Så jobbigt för dig att behöva vara inlagd, jag tyckte det var hemskt Extremt psykiskt påfrestande!
  • Ladycocos

Vet ni alltid vad det är som känns vid sparkarna??

Ikväll är mina busungar helt otroligt vilda!!! Har aldrig känt något liknande!! Förvånad
    Jag lyckas inte klura ut hur de ligger, för det är bara en orgie i händer/fötter/knän/armbågar. Magen går i vågor och det gör riktigt ont när de håller på.
    Det blir ju inte bättre av att deras otroliga busande varvas med sammandragningar som de senaste dagarna har ändrat karaktär till lite mer kännbara förvärkar..
    Jag funderar på om det är så att någon av dem försöker vända på sig...

• Lady Grace
    Ladycocos skrev 2011-09-20 22:03:08 följande:
    Vet ni alltid vad det är som känns vid sparkarna??

Ikväll är mina busungar helt otroligt vilda!!! Har aldrig känt något liknande!! Förvånad
    Jag lyckas inte klura ut hur de ligger, för det är bara en orgie i händer/fötter/knän/armbågar. Magen går i vågor och det gör riktigt ont när de håller på.
    Det blir ju inte bättre av att deras otroliga busande varvas med sammandragningar som de senaste dagarna har ändrat karaktär till lite mer kännbara förvärkar..
    Jag funderar på om det är så att någon av dem försöker vända på sig...
    Nä, jag gissar bara tycker det är jätte svårt att veta
  • Lady Grace

Vet Ni hur det är med barnbidraget.

Ringer man in till FK och berättar när man fått barn och då kommer barnbidraget i gång?

Om jag får barn innan den 20 Oktober, får jag då barnbidrag i Oktober?

Är det samma med FP kan jag se dom dagarna jag har rätt till när jag ringt och informerat om att barnen är födda? Går jag in på FK hemsida nu ser jag inte alla dagar jag har rätt till så att säga.

• Busungarnas mamma

Det skickas papper från förlossningen om att du fått barn, så du behöver inte ringa dem för att få barnbidrag.
    Får du barn innan den siste i månaden får du barnbidrag månaden efter.
    Vi fick barn den 31 augusti och fick alltså barnbidrag för dem idag.   

Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Lady Grace
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-20 23:06:40 följande:
    Det skickas papper från förlossningen om att du fått barn, så du behöver inte ringa dem för att få barnbidrag.
    Får du barn innan den siste i månaden får du barnbidrag månaden efter.
    Vi fick barn den 31 augusti och fick alltså barnbidrag för dem idag.   
    Hmm, okej så får jag barn i September så får jag barnbidrag i Oktober?
  • Busungarnas mamma
    Lady Grace skrev 2011-09-20 23:12:39 följande:
    Hmm, okej så får jag barn i September så får jag barnbidrag i Oktober?

Ja, så kan man ju också säga
    Är inte vidare smart med min amningshjärna  
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Lady Grace
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-20 23:15:06 följande:
    Ja, så kan man ju också säga
    Är inte vidare smart med min amningshjärna  
    Haha snarare jag som är osmart och måste fråga lite extra
Svar på tråden tvillingar i höst?