• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson
    JohannaOMikael skrev 2011-09-21 09:01:58 följande:
    Åååh kan dom inte bara komma ut nu?! Får man lägga sig på golvet och skrika som en 2 åring? Inte för att jag tror att det hjälper...

Sover ingenting på nätterna :( har man inte sammandragningar och ont så behöver man kissa eller svettas man som en gris, armen somnar, kramp i benen!
    Ursäkta mitt klagande men är ruskigt trött på detta nu :(

V.34 idag!
    har det precis som du...har sovit nada inatt...bara vridit på mig från sida till sida, druckigt vatten, haft domnande händer och svettats....det är såååå jobbigt. Och så ligger mannen och hunden jämte och snarkar så man vill bara strypa dom :)
  • spattanjansson

33+5 idag (enligt BM, enligt FL 33+4) och ett nytt BM besök. Idag hade blodtrycket gått ner ytterligare så nu behöver jag inte fler koller, TJOHO va skönt. Efter att ha varit där 5 gånger på 2 veckor känns det rätt skönt. Tycker lixsom jag har kissat tillräckligt...och bebisarnas hjärtljud har jag hört 5 gånger så idag var det nästan så jag tänkte säga att det inte behövdes...men visst var det ändå mysigt att höra dom när man väl lyssnade :)
    Blodtrycker hade som sagt gått ner, hb gått upp, jag gått upp 1 kg och bebisarnas hjärta tickade 138 och 148.
    Jag tror Överläkare Hurtig hade rätt när han sa att han inte trodde vi skulle träffas förrens om ett bra tag på förlossningen. jag kommer säkert gå alla 40 veckor och trycka ut två 4 kg klumpar. Maken kommer inte kunna få upp mig ur sängen när det är dax så dom får gå in och hämta mig med truck....
    1,5 veckor kvar att jobba...sen blir det 100% sjukskriving...känns rätt skönt!

• Busan10

Ni som spenderat tid på neo, om man får ligga kvar med barnen lär man betala sjukhusvistelsen och är det 80:-natten eller 270

Nu när jag ligger inlagd kostar det då 80 tänkte på att själva besöken till mvc är gratis..

• Prezzo
    mumama skrev 2011-09-21 10:58:07 följande:
    zafon:  Saken är att jag reagerar så otroligt intensivt på dess biverkningar samt att bricanylen inte alltid funkar, vilket då leder till att jag har värkar + tremor och hjärtrusning. Min puls ligger säkert på 100-110 när jag fått bricanyl. Igår ville de ge mig till natten och jag började nästan att gråta...  Kan tillägga att jag var bra slut efter att inte sovit kansek 5 timmar på 2 dygn...

Men idag! IDAG! mår jag super! lite sammandragninngar, inga som gör ont hittills o inga direkt regelbundna inatt så jag har sovit i 12 timmar! Är sååå glad att de inte kommit in o väckt mig eftersom jag misstänker att de har en del prover att ta på mig....
    Igår trodde en BM att de verkligen var på väg, sambon blev alldeles till sig =) men det visade sig att det inte hänt så mkt mer än i måndags, ingen tapp de kan få in ett finger men den inre livmodersmunnen är inte öppen så de anser då att jag inte öppnat mig något eftersom de inte kommer åt  bebis huvud. Men det kan visst ändra sig fort, men eftersom jag aldrig har haft ett normalt värkarbete innan ( med sonen blev  jag igångsatt) så vet jag liksom inte HUR det ska kännas.... men men ut kommer de iaf någon gång =)

JohannaOMikael ; jag lider med dig! Hoppas akupunkturen kan hjälpa lite och att citodonen är magisk medicin för dig!! 5 timmar är inte dåligt...  

Jaha, då förstår jag. Inget vidare när biverkningarna blir värre än det man ska åtgärda . Vad härligt att sammandragningarna verkar lugna än så länge idag då . Hoppas det håller i sig under resten av dagen.

Citodonet och akupunkturen verkar ha fungerat rätt bra eftersom jag gick från 2-3 timmars sömn per dygn till nästan 5 timmar totalt inatt. Man blir ju på ett helt annat humör bara man får sova lite. Idag har jag mycket energi! Förutom BB-väskan ska jag göra arraksbollar eftersom jag misslyckades med en plåt sockerkaka igår (man använder sockerkakssmulor i arraksbollar).
  • mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-21 11:59:36 följande:
    På NEO betalar man inget. Men bb är 80 kr per dygn.
    VA? Är du helt säker på det? Jag betalade inte ett dyft när jag födde sonen pappan däremot kostade 200 kr/dygn. 
  • mumama
    mumama skrev 2011-09-21 12:49:08 följande:
    VA? Är du helt säker på det? Jag betalade inte ett dyft när jag födde sonen pappan däremot kostade 200 kr/dygn. 
    åhfan hittade nu att det kostar :D undrar om de ändrat eller om det kostade då med...
  • Mem3

Har nu kommit hem från tillväxtultraljudet och det va svårmätt... men fick iaf lite vikter skriver de ifall någon  läser det... Tv1 2078 g -10% och Tv2  2927 g +26% (jag är i vecka 33+5 idag) men som sagt hon sa att jag skulle ta det med en nypa salt då det röde sig så mycket så man visste vad man hade dem. Så nästa gång om 2 veckor ska hon ha med en anna där som kan mäta och hjälpa för det va så svår mätta... Nu ska jag iaf vila innan jag ska hämta dottern på dagis...

En fråga vart skickar man moderskapsintyget, jag vet till fsk men vilken adress?

• LillAnnie

min galla nivå har nu gått från 65 till 16 så jag är jättenöjd. Vi fick bukt på det , YAY!
    Var på Sös på ultraljud i förrigår och lilltjejen hade återhämtat sig bra under två veckor, har gått från avvikelse på 19, 2 % till 11 % och pojken har bara en avvikelse på 6% numera :) . Får vi bara helt bukt med gallan och levern nu så blir det bra...

31 klara veckor idag :)

barnrummet artar sig fint också :)

• Busungarnas mamma

Sjejn
    Skönt att du förstår mig
    Jag önskade aldrig att Alice och Iris skulle komma förtidigt, jag hade gärna, trots allt ont velat gå tiden ut.
    Jag tänkte mycket på att det var sista gången jag var gravid. Graviditeten med Måns kändes inte alls så jobbig att den tog slut eftersom jag då visste att jag skulle få vara gravid igen, så vida inget strulade.

Svar på tråden tvillingar i höst?