mumama skrev 2011-09-21 10:58:07 följande:
zafon: Saken är att jag reagerar så otroligt intensivt på dess biverkningar samt att bricanylen inte alltid funkar, vilket då leder till att jag har värkar + tremor och hjärtrusning. Min puls ligger säkert på 100-110 när jag fått bricanyl. Igår ville de ge mig till natten och jag började nästan att gråta... Kan tillägga att jag var bra slut efter att inte sovit kansek 5 timmar på 2 dygn...
Men idag! IDAG! mår jag super! lite sammandragninngar, inga som gör ont hittills o inga direkt regelbundna inatt så jag har sovit i 12 timmar! Är sååå glad att de inte kommit in o väckt mig eftersom jag misstänker att de har en del prover att ta på mig....
Igår trodde en BM att de verkligen var på väg, sambon blev alldeles till sig =) men det visade sig att det inte hänt så mkt mer än i måndags, ingen tapp de kan få in ett finger men den inre livmodersmunnen är inte öppen så de anser då att jag inte öppnat mig något eftersom de inte kommer åt bebis huvud. Men det kan visst ändra sig fort, men eftersom jag aldrig har haft ett normalt värkarbete innan ( med sonen blev jag igångsatt) så vet jag liksom inte HUR det ska kännas.... men men ut kommer de iaf någon gång =)
JohannaOMikael ; jag lider med dig! Hoppas akupunkturen kan hjälpa lite och att citodonen är magisk medicin för dig!! 5 timmar är inte dåligt...
Jaha, då förstår jag. Inget vidare när biverkningarna blir värre än det man ska åtgärda

. Vad härligt att sammandragningarna verkar lugna än så länge idag då

. Hoppas det håller i sig under resten av dagen.
Citodonet och akupunkturen verkar ha fungerat rätt bra eftersom jag gick från 2-3 timmars sömn per dygn till nästan 5 timmar totalt inatt. Man blir ju på ett helt annat humör bara man får sova lite. Idag har jag mycket energi! Förutom BB-väskan ska jag göra arraksbollar eftersom jag misslyckades med en plåt sockerkaka igår (man använder sockerkakssmulor i arraksbollar).