• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Frila2
    Prezzo skrev 2011-09-19 16:12:36 följande:
    Korkad fråga då...om man bara har vanligt snitt och stannar på bb i 4 dagar. Får man ersättning från TH då också? Alltså ingen neo eller liknande utan bara för vanlig bb-vistelse.
    Nej det får man inte. Dagarna runt en förlossning får man ingen ersättning för om barnet inte vårdas på neonatal. Tror dessutom att det måste vara minst två dagar av vård på neo för att man ska få ersättning.
    Har man en vanlig personförsäkring vet jag inte hur det funkar för mamman om det är en okomplicerad förlossning som snitt anses vara. Jag fick ersättning för mina vårddygn förra gången men då vårdades jag för att jag var sjuk och inte pga snittet i sig. I vanliga fall får man ingen ersättning för BB-vistelse.
  • Prezzo

Hmm, det får nog bli morgondagens uppgift att kolla upp (vi har alla våra försäkringar där). Blev ingen Tens-apparat för mig. Utprovningen är inställd denna vecka . Som plåster på såren skulle jag boka pedikyr/fotvård. Inga lediga tider alls. Dessutom blev pappas födelsedagspaj misslyckad. Ni hör ju hur bra jag tar motgångar idag...måste ta och rycka upp mig nu...

• Frila2
    Lyckan12 skrev 2011-09-19 17:24:19 följande:
    Om man har trygghansa personförsäkring får man 200kr per dygn på bb
    Väldigt konstigt. Till mig sa de att man inte fick det om man endast var inne för förlossning och eftervården och inget annat. Jag fick efterosm jag var inne för HF och de fem dagarna jag var kvar efteråt var inte pga snittet utan pga att mina värden var för dåliga för att få komma hem.
    Jättebra om det ändrats. Bara konstigt
  • Frila2
    Prezzo skrev 2011-09-19 17:51:25 följande:
    Hmm, det får nog bli morgondagens uppgift att kolla upp (vi har alla våra försäkringar där). Blev ingen Tens-apparat för mig. Utprovningen är inställd denna vecka . Som plåster på såren skulle jag boka pedikyr/fotvård. Inga lediga tider alls. Dessutom blev pappas födelsedagspaj misslyckad. Ni hör ju hur bra jag tar motgångar idag...måste ta och rycka upp mig nu...
    Usch, ingen bra dag idag alls för dig. Det är väl tur att morgondagen kan bli mycket bättre
  • Frila2

Var en snabbis hos BM idag. Blodtryck 130/78 och endast spår av protein nu!! Min rygg är helt kass så BM har skrivit en remiss till sjukgymnastiken så jag ska få lite hjälp och kanske en TNS-apparat.
    Tvåan har vänt sig från tvärläge och därefter säte till huvudet ner. Frågan är om han knör undan den andra så han blir etta istället Det som gör mig lite orolig med det är att man då låter mig gå till v 40 och jag kommer helt ärligt inte att fixa det.

• Najje79

Hej tjejer!
    En liten fråga till: Har era bebisar alltid legat på "normalkurvan"? Våra var i v 6+6 7mm och den andra var aningen mindre, de borde ha legat på runt 10mm. Är det någon som också har haft lite mindre i början?

• spattanjansson

Najje: så tidigt är det inte många som gör vul, oftast bara om man gör Ivf. Det jar jag gjort men jag minns tyvärr inte storleken på dom. Om läkaren inte sa nått så behöver du inte oroa dig! Har du fått nån mer rid eller är det rul som är nästa koll??

• spattanjansson

På dagensförlossningsinformation insåg jag än engång att jag vill undvika epudral eller va den nu heter. Kan däremot tänka mig petidin...Var intressant att få se ett förlossningsrum från insidan :)

Svar på tråden tvillingar i höst?