• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • gellabella
    mumamma Undrar hur det går för dig... Lycka till i alla fall!
    Frila2 skrev 2011-09-19 18:15:15 följande:
    Var en snabbis hos BM idag. Blodtryck 130/78 och endast spår av protein nu!! Min rygg är helt kass så BM har skrivit en remiss till sjukgymnastiken så jag ska få lite hjälp och kanske en TNS-apparat.
    Tvåan har vänt sig från tvärläge och därefter säte till huvudet ner. Frågan är om han knör undan den andra så han blir etta istället Det som gör mig lite orolig med det är att man då låter mig gå till v 40 och jag kommer helt ärligt inte att fixa det.
    Grattis!! Själv hoppades jag att 2:an skulle ta 1:ans plats (för att få föda vaginalt), men det hände aldrig. De har legat oförändrat åtminstone sedan v. 30 (minns inte... men länge i alla fall). Har ju nu fått snittdatum v. 39+4 och det var jobbigt att få beskedet men nu har det landat. 2 veckor kvar imorn tills dess. Hoppas det blir bra för dig hur som helst. Bra dock att förbereda sig på olika scenarion...

37+3
  • mumama

Hej alla! Här händer inte mkt! Likadant som i fm... Ont har jag o trött är jag.... Lite irriterad på bebisarna eftersom deinte verkar kunna bestämma sig!! Kom ut eller låt mamma vila lite!

• Najje79
    spattanjansson skrev 2011-09-19 18:36:47 följande:
    Najje: så tidigt är det inte många som gör vul, oftast bara om man gör Ivf. Det jar jag gjort men jag minns tyvärr inte storleken på dom. Om läkaren inte sa nått så behöver du inte oroa dig! Har du fått nån mer rid eller är det rul som är nästa koll??
    Jag har också gjort IVF, läkaren sa att de var lite för små för sin "ålder", men att det kan vara så vid tvillingar, ville mest jämföra om någon varit med om liknande. Jag ska på nytt VUL på tisdag om en vecka för att kolla att de har växt.
    tack för svar! =)
  • mumama
    Frila2 skrev 2011-09-19 18:12:26 följande:
    Väldigt konstigt. Till mig sa de att man inte fick det om man endast var inne för förlossning och eftervården och inget annat. Jag fick efterosm jag var inne för HF och de fem dagarna jag var kvar efteråt var inte pga snittet utan pga att mina värden var för dåliga för att få komma hem.
    Jättebra om det ändrats. Bara konstigt
    Det är skillnad på personförsäkring och på vänta barnförsäkringen. Den första får du pengar för att du ligger inne, oavsett varför, den andre får du ju bara ersättning om det handlar om barn. 
  • Mem3

Jag skriver bara KÄMPA PÅ ALLA  TVILLINGGRVIDA, jag behöver höra det själv... speciellt när man får höra att gubben ska jobba till 18 varje kväll...

• spattanjansson

Najje: va skönt att du har ett till så slipper du oroa dig över det sen :) Mumama: förstår att det måste vara jobbigt....

• maha
    spattanjansson skrev 2011-09-19 18:49:14 följande:
    På dagensförlossningsinformation insåg jag än engång att jag vill undvika epudral eller va den nu heter. Kan däremot tänka mig petidin...Var intressant att få se ett förlossningsrum från insidan :)
    Jag har testat petidin eftersom jag inte heller ville ha epudural. Fick en halv dos med sonen, de vågade inte ge mer, för det var i slutet, ca tio min efter sprutan fick jag så kallat "motgift" mot den, Elias var på väg ut! Kommer inte ihåg så mycket, men enligt mannen, blev det bättre, jag klarade av att använda lustgasen bättre och så funkade det allmänt bättre, smärtan blev mer lättare att hantera, kommer jag själv också ihåg!
    Det som jag bär med mig är att vi tyckte att Elias var ovanligt lugn och hade svårt med att suga första veckan. Kanske det var helt normalt, men jag har fått för mig att det var petidinen, men enligt alla(BM) som jag pratat med ange. detta kan det inte vara petidinen, eftersom jag fick "motgiftet". Det är iallafall inget som har påverkat honom längre fram iallafall!

Har funderat på petidin även denna gång, men att isåfall ta den lite tidigare, så jag kan få en hel dos och ha den kvar i kroppen ett tag så att jag märker av den!

Usch nu börjar jag bli nervös för förlossningen, den kommer ju allt närmre!
  • spattanjansson

Maha: till oss bm idag att det sitter i i 4 timmar. Efter 2 timmar är barnen påverkade som mest. Föder man då kan dom vara lite slöa och mest vilja sova. Och eftersom bm vill ha skrikande bebisar kan man då ge dom motgift så dom piggnar till. Hon hade varit med om det Max 10 ggr på 25 år......så jag tyckte det lät som ganska bra odds :) Jag är skitnervös måste jag erkänna. Både för hur vi ska veta att åka in i tid. Hur förlossningen kommer gå OCH att vi sen typ ska klara av att bli föräldrar :)

• Mem3
    spattanjansson skrev 2011-09-19 20:29:35 följande:
    Maha: till oss bm idag att det sitter i i 4 timmar. Efter 2 timmar är barnen påverkade som mest. Föder man då kan dom vara lite slöa och mest vilja sova. Och eftersom bm vill ha skrikande bebisar kan man då ge dom motgift så dom piggnar till. Hon hade varit med om det Max 10 ggr på 25 år......så jag tyckte det lät som ganska bra odds :) Jag är skitnervös måste jag erkänna. Både för hur vi ska veta att åka in i tid. Hur förlossningen kommer gå OCH att vi sen typ ska klara av att bli föräldrar :)
    jag börjar oxå bli nervös...jag vet ju fortfarande inte hur jag ska föda för nu har ju ettan lagt sig på tvären så det är lite små jobbigt att inte veta...men jag kommer vara sjukt nervös om jag får planerat snitt hu..men jag vill ju ha det egentligen hehe
  • mumama

hej alla
    kan inte någon berätta vad deras tvillingar uppskattades till i vikt i v 32? 

Svar på tråden tvillingar i höst?