• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

Poopcorn: förstår att du är nervös...min etta ligger med huvudet neråt och läkaren trodde inte den skulle snurra mer så det känns ju skönt. Men jag är lika rädd för vanligt som för sitt! Synd man inte kan lämna över det till maken :)

Mumama: ca 1900 gram styck!

• Sjejn
    mumama skrev 2011-09-19 20:42:12 följande:
    hej alla
    kan inte någon berätta vad deras tvillingar uppskattades till i vikt i v 32? 
    32+3: Tv1 1467 g och  tv2 1815g. I v.30+3 låg de på runt 1,2 kg resp. 1,5 kg.
  • Lady Grace
    hej alla
    2083 och 2426
  • Frila2
    hej alla
    På mitt TUL i 31+6 så uppskattades de till 1794 g (-8,1 %) och 1849 g (-5,3 %).
  • Frila2
    mumama skrev 2011-09-19 20:10:31 följande:
    Det är skillnad på personförsäkring och på vänta barnförsäkringen. Den första får du pengar för att du ligger inne, oavsett varför, den andre får du ju bara ersättning om det handlar om barn. 
    Jo jag vet men jag vet också att många vanliga sjukförsäkringar inte ger ersättning för vårddygn som handlar om förlossning och BB vid en normal graviditet. Det är på något sätt vårddygn man själv valt. Detta har inte med väntabarn-försäkringen att göra alls.
  • Mammato2

Har pratat med tryghansa idag, vi får ersättning för de dagar vi varit inlagda på neo samt de dagar som hemsjukvården kommer till oss och där sa jag att de kommer varanan dag fram till 24 okt då vi blir utskrivna så hon räknade på det och vi ska få 15000kr 7500 per som vi får ersättning för så vi är nöjda skulle få pengarna i veckan sa hon.

Nu är ju frågan vilken barnförsäkring man ska ha? Vad har ni valt?

• maha
    spattanjansson skrev 2011-09-19 20:29:35 följande:
    Maha: till oss bm idag att det sitter i i 4 timmar. Efter 2 timmar är barnen påverkade som mest. Föder man då kan dom vara lite slöa och mest vilja sova. Och eftersom bm vill ha skrikande bebisar kan man då ge dom motgift så dom piggnar till. Hon hade varit med om det Max 10 ggr på 25 år......så jag tyckte det lät som ganska bra odds :) Jag är skitnervös måste jag erkänna. Både för hur vi ska veta att åka in i tid. Hur förlossningen kommer gå OCH att vi sen typ ska klara av att bli föräldrar :)
    Det med timmar har jag inte hört!  Då känns det bättre! Kommer nog definitivt ta petidin före jag ens tänker på epidural, vill inte ha det!

Oron för hur man ska klara av att vara föräldrar hade vi då också, och nu med! Orkar inte med ett barn just nu så det känns fruktansvärt trots att jag vet att det är graviditeten som gör att det svårt nu!
  • Ladycocos

Jag hade aldrig hört talas om Petidin innan ni började prata om det... Eftersom jag inte heller gillar ryggbedövning så lät det bra, tills jag läste vidare.. Personligen så gillar jag inte bieffekterna..
    http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/painrelief/pethidine/

Jag födde sonen utan ryggbedövning och visst fasiken gjorde det ONT, och det var en lång jobbig förlossning, men det gick! Jag tokälskade lustgasen, som dock bara fungerade om jag andades rätt!! Kvaddlar var också helt underbart

Svar på tråden tvillingar i höst?