• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • gellabella
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-14 14:19:15 följande:

Jag har ju precis varit sjukskriven för blödningar och sammandragningar.
    Har telefontid med min läkare på måndag, får väl se vad hon säger om mina sammandragningar.

Idag går jag in i vecka 20

Upptäckte just att vi var ännu närmare varandra än jag trott! Eller har du fått nytt datum? Jag har bf 6/10 så då är jag bara en dag efter dig! Glad Hoppas det ordnar sig med sjukskrivningen!
    Ninawikizz skrev 2011-05-14 16:23:28 följande:
    Grattis till er alla, det är verkligen underbart med tvillingar!!
    Vi fick våra pojkar 1 Juli 2010 och det är så roligt , visst att det är mycket att göra osv, men man lär sig hantera det och man lär sig hur man ska göra för att vardagen ska funka smidigt.

Jag är så otroligt tacksam över att jag fick chansens att se hur det är att vänta & ha tvillingar!!
    Tack så mkt!! Känns verkligen extra spännande mot att tidigare fått två tjejer med två år emellan...  Alltid härligt att höra att det går att få ihop vardagen av de som testat själva! Så tack för pepp! Glad
  • Busungarnas mamma

gellah

Innan rul hade jag den 11/10 som bf, men det blev ändrat till den 7/10
    Jo, men jag vill helst inte vara sjukskriven, fast är det bara det som hjälper så får det ju bli så.

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • mumama

kan inte alla som vet vad de får skriva det i bf-tråden bredvis sitt nick och bf? kul vad alla ska få...

på tal om rosa lktstolpar, jag vill att mennen ska tycka att leia [leja] är fint.... hur göra? han associerar det itll princess leia i star wars

• gellabella

busungarnas mamma - Nä, förstår om du inte vill bli sjukskriven. Men som du själv skriver, är det det bästa så... Hoppas i alla fall att det blir bra, vad det än blir. Glad

Själva ska vi på två veckors semester på onsdag (utan barnen, bara maken och jagHjärta) och jag hoppas att det kommer att gå bra. Törs inte läsa så mkt om vilka risker som finns efter att ha kollat upp att det ska vara ok i.a.f. Bm sa att det var lugnt (i.o.f.s. innan vi visste att det var tvillingar) så länge vi kollade upp med flygbolaget om vad just de har för regler -vilket vi gjort. Har haft en tuff vår (och höst) med heltidsstudier, två barn och en massa engagemang på annat håll, så det ska bli sååå skönt att komma iväg och släppa ALLT! Nu kan man dessutom behöva ladda batterierna... Och landa i att vi kommer att bli en familj på 6 pers!! Förvånad

• Busungarnas mamma

gellah

Tack för omtanken
    Vecka 26 går jag på 5 veckors semester så det vore skönt att kunna jobba till dess.
    Efter semestern är jag i vecka 31 och då har min läkare sagt att hon kommer sjukskriva mig.
    Så jag vet ju ändå att jag kommer vara hemma ett bra tag innan bebbarna tittar ut, ja, så vida de inte får för sig att komma elldeles för tidigt såklart.

Vad skönt det låter med semester. Vart ska ni?

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • spattanjansson

Gud jag hoppas fortfarande kunna jobba fram till typ två veckor innan...det är helt klart mitt mål...vill verkligen inte bli sjukskriven....må jag och pluttarna må så pass bra...vore superskönt! Min semester slutar när jag är typ 27 och då hoppas jag ha många långa veckor kvar att jobba!

• gellabella

busungarnas mamma - Semestern bär av till Thailand (Cha -Am). Solig  Har aldrig varit där så det ska bli intressant. Får hoppas att vi inte svettas bort bara... Tungan ute Ååååh, det ska bli sååå skönt!! Sedan ska jag vara mammaledig med töserna och det ska också bli skönt. Sen får vi väl se till hösten...

• spattanjansson

Tänkte kolla ifall det var någon som har skaffat en sån där speciell gravid-försäkring...?

Gellah: oooh, Thailand..inte alls avundsjuk. Min bästa och äldsta kompis bor i Krabi. Så vi har gratis boende och allt om vi vill...Maken är liiiiite sur att jag vägrar flyga  

• Frila2
    spattanjansson skrev 2011-05-15 10:15:52 följande:
    Tänkte kolla ifall det var någon som har skaffat en sån där speciell gravid-försäkring...?

Gellah: oooh, Thailand..inte alls avundsjuk. Min bästa och äldsta kompis bor i Krabi. Så vi har gratis boende och allt om vi vill...Maken är liiiiite sur att jag vägrar flyga  
    Japp, jag har skaffat en betalförsäkring från TryggHansa (vänta barn) för 1050 kr där både mamma och barn är försäkrade, barn från v 26. Man behöver bara en försäkring trots att det är två barn, jag ringde och kollade. Alla andra betalförsäkringar, tex If mfl behöver en för varje barn.
    Sedan har jag skaffat försäkringen som är gratis från både If och Folksam. Den försäkrar ju bara mig men jag har ju en för barnen redan. Man får ha hur många gratis gravidförsäkrningar som helst men bara en betalförsäkring som innefattar fostret/fostren.

Jag hade Vänta Barn-försäkrningen från TH förra gången också och det var väldigt bra. Siri föddes i v 29 och vi fick ersättning för alla hennes vårddygn. Vi fick 13 000 kr. Behövde bara ringa och uppge hur länge hon varit inskrivna och så kom pengarna någon vecka efter vi ringt. Har TH i allt så det känns väldigt bra att fortsätta med dem.
  • spattanjansson

Frila2: jag får väl kika igenom...vi har lite olika bolag för olika saker...folksam, TH och saluansvar...får väl kolla runt lite...har oxå fått upfattningen om att TH är den bästa och det verkar ju som om den funkade bra när det väl gällde om jag tolkar dig rätt!

Svar på tråden tvillingar i höst?