Busan10 skrev 2011-09-25 21:38:13 följande:
Gulligt! det ska jag lägga i bakhuvudet ;)
Frila2 skrev 2011-09-25 19:51:22 följande:
Säger samma som mumama: Jag säljer gärna alla våra kläder i 44 när mina vuxit ur dem (om de ens kommer kunna ha dem) och då kan jag ordna att de skickas till dig om du är intresserad av att köpa dem. Beror ju såklart på hur kläderna klarat sig och när dina tittar ut.
Annars kan jag tipsa om
www.meandmy.se och
www.pytteliten.net som har jättefina prematurkläder. Kappahl har rätt mycket i stl 44 och Åhléns har begränsat men ändå lite i 46.
Kanon, vi får se hur det passar i tiden men det borde kunna funka =)
kollar mycket på dom sidorna, finns mycket att surfa runt på när man ligger på sjukan!
Kappahls strl 44 tycker jag verkar väldigt stora, mamma har köpt pyjamasar där till våra och dom ser ut som strl 50 i min mening..
Kommer väl våga skicka iväg en beställning snart, jag sitter på varje sida och lägger i varukorgen men vågar aldrig slutföra köpen...
Har gått 27 fulla veckor imorgon så snart vågar jag tro på att vi kommer få tre levande barn =)
Dottern hade pyjamaser från Kappahl och de var inte så stora faktiskt, eftersom de har fötter. HM har också kläder från storlek 44. Men (vilket jag skriver varje gång jag pratar prematurkläder

) undvik verkligen PoPs prematurkläder. De är riktigt usla. Jag jämförde häromdagen en body i storlek 40 från Polarn och pyret mot en body i stl 44 från meandmy,se och PoPs i stl 40 är mycket, mycket, mycket större. Alldeles för lång, alldeles för bred och med alldeles för stora "hål" för benen samt jättelånga och breda ärmar. Prematurer är ju inte bara kortare än fullgångna utan också betydligt mycket magrare så de passar inte alls. När Siri började ha kläder hade hon en body från PoP och vi hade utan problem fått plats med hennes lår x 4 i ena byxbenet.
Klart du ska tro att du ska få tre levande barn!! 27+0 är fantastiskt bra trots allt. Siri föddes i v 28+4 och var rejält tillväxthämmad och vi lärde känna flera familjer och barn på neonatal och av de som vi fortfarande har kontakt med så var alla tre födda i v 25+ och 26+, alla har klarat sig utan men, två av dem med astmabesvär. Inget annat. Visst är det en jobbig tid med mycket oroa och risker för komplikationer men det brukar nästan alltid gå bra så länge som barnen är friska när de föds, bara små.