• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Bellas7

Mumama jag vaknar oxå så tidigt ibland :(
    I natt blev det halv fyra såå trist att ligga i sängen och glo, räkna sammandragningar och Googla nätet blää

Hoppas verkligen du slipper sjukhuset idag.

• Prezzo

Mumama: kolla gellahs sidfot så finns där länken till hennes blogg där bilderna finns. Jättesöta är dom! Angående förvärkar och Sammandragningar har jag fått förklarat att vissa människor bara är benägna att få mer. Risken ökar om man är smal, om livmodern ligger utsatt (antingen nära tarmar eller utsidan) och om man är omföderska. Om det sedan påverkar tappen eller inte kan också bero på hur vävnaderna är, om man har relativt fast vävnad (inte blivit uppmjukad av hormoner etc )så påverkar de inte lika mkt.

• silverbebis

Zafon: det du skrev om sammandragningar var intressant! Hur påverkar det om man fått hormoner? Var kan man läsa om sånt här?

• Prezzo

Silver: Både läkare och barnmorskor har sagt detta under båda mina graviditeter men några av dem har uttryckt sig såhär "det kanske inte är vetenskapligt men enligt min erfarenhet". Så jag vet faktiskt inte om man kan hitta något? Jag har inte hittat speciellt mycket när jag sökt på sammandragningar. Ska tillägga att detta alltså rör "oförklarliga" sammandragningar, inte när det finns anledning som tex uvi eller infektion eller nåt. Skulle vara intressant att höra om någon annan fått någon info om detta.

• spattanjansson

Vilken skillnad det gör att stiga upp OM man faktiskt har fått sova större delen av natten!! Och det har jag i natt. Känns som moder natur ger en 1 bra natt då och då för att man ska orka med   Nu jäklar hoppas jag att jag orkar fixa lite här hemma. Igår sydde vi påslakan och örgott till vagnen. Gillar detta tyget från IKEA i massor :)

• Busan10
    spattanjansson skrev 2011-09-25 10:05:44 följande:
    Vilken skillnad det gör att stiga upp OM man faktiskt har fått sova större delen av natten!! Och det har jag i natt. Känns som moder natur ger en 1 bra natt då och då för att man ska orka med   Nu jäklar hoppas jag att jag orkar fixa lite här hemma. Igår sydde vi påslakan och örgott till vagnen. Gillar detta tyget från IKEA i massor :)

Gud va sött! helt min stil! Kan man lägga in en beställning? ;D
  • Mammato2
    spattanjansson skrev 2011-09-24 15:53:24 följande:
    Lite naglack på en tånagel läste jag Barry bra knep till enäggstvillingar :)

Själv väntar jag tvåäggs så jag slipper ju det problemet :)

Alltså hur man än ligger nu så känns det som man krossar en av bebisarna....
    vi väntade också tvåäggs men om dem är det eller inte det vet jag inte då när moderkakan kom ut var det bara en de sa att i slutet av en graviditet kan dem växa ihop. Ja i alla fall ska våra vara tvåäggs och de är ekakt lika så det kan bli ett problem Skrattande
  • silverbebis

Zafon: Tack för ditt svar. Jag har ju typ oförklarliga sammandragningar men läkaren och bm har bara sagt att det är normalt och att jag ska vila- och det gör ju stor skillnad- men sedan ställer samtliga risker in på mig som du skrev om så blev så nyfiken...

spattanjansson: vad fint det blev nu blev jag ju inspirerad- så fint

Svar på tråden tvillingar i höst?