• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • snuttisen3
    gellabella skrev 2011-09-24 16:26:23 följande:
    Snabb uppdatering från BB. Våra tvillingar föddes med planerat snitt 110922 (i torsdags alltså) i v. 37+6. Det blev till vår stora förvåning 2 pojkar! Verkar vara enäggs och de mår jättebra. BabyBaby Vet inte hur länge vi blir kvar på BB. Nu går dagarna åt att få till amning i kombination med ersättning, äta själv och att vila. Har inget nät (använder mannens mobil utan 3G-täckning här...), men lägger ut ett blogginlägg med bild på underverken om en liten stund.

Hoppas ni har det bra!! Snart är väntan över och ni har också era små hos er. Hjärta Får läsa ikapp när vi har nån vettig uppkoppling och tid... Är övertygad om att det hänt massor sedan i onsdags!

Kram! /gellah

Grattis till pojkarna gellah. Man längtar bara mer och mer efter sina egna när man läser om er som äntligen fått se era små underverk.
    snuttisen1 v.32+4
  • mumama

Grattis till killarna! Hoppas ni mår bra alla och att amning o vidare går bra!

Här har nästats idag=) Hämtade min andra babybox idag men naturligtvis var alla blöjhinkar slut.... *suck*
    Har även plockat upp en av spjälsängarna och tvättar lite sängkläder och så. Måste köpa kudde och täcke till dem men annars e d nog klart.  

Har tvättat kläderna som vi har, och ska försöka hitta någon plats för dem här hemma... det börjar bli trångt =))) vi bor ju som sagt bara på 74 kvm

Börjar kännas bra nu! Vet att det fortfarande är tidigt att dra upp allt, men det är ändå skönt att se det så kanske vi kan förstå att vi snart har två små tjejjer som stjäl vår egentid =)) 

• Lyckan12

Usch har sån ångest idag ligger i soffan(fortfarande beordrat sängläge) är förkyld bebisarna knör och hur man än ligger så känns detsom om man mosar en av bebisarna. Fick panik inatt när pojken snart 2,5 var vaken i en timme för att han drömt mardrömmar insåg att om bara ett par veckor eller kanske rent utav imorgon är man 3 barns förälder och ska få det att klaffa med allt jag vet ju att det löser sig men det kommer bli en rejäl omställning.

• Frila2
    Snabb uppdatering från BB. Våra tvillingar föddes med planerat snitt 110922 (i torsdags alltså) i v. 37+6. Det blev till vår stora förvåning 2 pojkar! Verkar vara enäggs och de mår jättebra. BabyBaby Vet inte hur länge vi blir kvar på BB. Nu går dagarna åt att få till amning i kombination med ersättning, äta själv och att vila. Har inget nät (använder mannens mobil utan 3G-täckning här...), men lägger ut ett blogginlägg med bild på underverken om en liten stund.

Hoppas ni har det bra!! Snart är väntan över och ni har också era små hos er. Hjärta Får läsa ikapp när vi har nån vettig uppkoppling och tid... Är övertygad om att det hänt massor sedan i onsdags!

Kram! /gellah
    Grattis. Jag har väntat och undrat hur det gått. Två killar, så himla kul!
    Hoppas ni får till detta med ätandet snart och att ni snart får komma hem :D
  • Lady Grace

I dag har jag "fuskat" varit på stan och gått i lite affärer, det är man ju inte van vid :-S
    Men det var trevligt i alla fall. Lite pinsamt och gå runt i foppa tofflor tillhör karln på stan bara

Grattis gellah!

• Mem3

Kram! /gellah
    Grattis till killarna..!
  • mumama
    Lyckan12 skrev 2011-09-24 18:43:48 följande:
    Va fina killarna är gellah
    var har du sett dem?

Jaha... så sitter jag ensam upp nu igen kl 6.30. Vaknade för 1.5 timme sen men låg kvar en stund o glodde på tv i sovrummet... 
    Gillar inte att vakna såhär tidigt eftersom det , de gånger jag gjort det innan har slutat på förlossningen med förvärkar Demon  skulle verkligen vara roligt att veta VARFÖR min kropp håller på såhär!

Det märks iaf att det börjar bli höst.... mörkt mörkt mööööörkt!

Nu håller ni alla tummarna att det inte blir som jag tror att jag kommer få förvärkar och att allt kommer vara jättebra hela dagen :D 
Svar på tråden tvillingar i höst?