• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama

vad lägger ni i bb väskan? hur mkt kläder till bebisarna och till dig själv? Vad ska man tänka på mer än det mest uppenbara typ kläder , kamera o så?

• Mem3

Hur många gånger ska man känna de små i magen, vet ni att ni känner båda eller hur är det, det verkar som det har vänt sig för rörelse mönstret stämmer inte alls! Har börjat få massa sammandragningar dock inga onda!!

• Gandalf
    spattanjansson skrev 2011-09-25 10:06:19 följande:

Fint!  Har du en Urban jungle med dubbellift? Jag har funderat på den men vet inte hur klumpig liften känns. Hur tycker du den verkar?
  • slamsung
    Mem3 skrev 2011-09-25 13:57:28 följande:
    Hur många gånger ska man känna de små i magen, vet ni att ni känner båda eller hur är det, det verkar som det har vänt sig för rörelse mönstret stämmer inte alls! Har börjat få massa sammandragningar dock inga onda!!

Jag känner bägge nu, de ha varit extremt aktiva de senaste 3 dagarna, vet inte va de betyder för de ha varit rätt lugna tills nu, kanske är normalt. Satte ihop sängen idag, tvätta babykläder nu, för nu känner jag mig en aning stressad attt de komma hända i sista sekund annars, för vad vet man.
  • spattanjansson

Busan: Haha nä fy ett set räcker att göra :) Gandalf: den är ganska s tung. Vi räknar inte med att allt för ofta lyfta bort den från chassit. Hade jag bott i lägenhet tex och skulle lossa och lyfta bebisar i den ofa så hade jag nog inte fixat det.....

• maha
    spattanjansson skrev 2011-09-25 10:06:19 följande:

Så fint det blev!
    Kan tillägga att jag faktiskt är lite avundsjuk på vagnen, den gemensamma liggkorgen, en sån jag ville ha men inte fick tag på, nu har vi två små liggkorgar, det blir säkert jättebra det också men det ser så mysigt med en!
  • Busan10
    spattanjansson skrev 2011-09-25 17:56:44 följande:
    Busan: Haha nä fy ett set räcker att göra :) Gandalf: den är ganska s tung. Vi räknar inte med att allt för ofta lyfta bort den från chassit. Hade jag bott i lägenhet tex och skulle lossa och lyfta bebisar i den ofa så hade jag nog inte fixat det.....
    hihi, förstår det =) men fint blev det iaf!

Ni som köpt (alla kanske) kuddar och täcke, vilken sort ska man köpa? vet att nån svartlistade en kudde från nått ställe men minns inte varifrån såklart..!
  • november11
    Busan10 skrev 2011-09-25 18:05:37 följande:
    hihi, förstår det =) men fint blev det iaf!

Ni som köpt (alla kanske) kuddar och täcke, vilken sort ska man köpa? vet att nån svartlistade en kudde från nått ställe men minns inte varifrån såklart..!
    Jag har köpt täcke på IKEA, men vet inte hur mycket de kommer använda det i början... det känns lite stort. Kanske blir att man använder pyjamas å en filt i början istället.

Till vagnen har jag köpt 2 härliga filtar på Ullared med härligt mjuk fluffigt "ull" på ena sidan som jag har vikt ihop och lagt det i botten på mjukliftarna.
    Jag tog ett täcke från IKEA och delade på det och sydde 2 täcken. Att bara dela på det blev för stort så jag klippta bort en bit också.

Jag tror det var IKEAS kuddar som inte var bra.... vet inte varför. Jag har faktiskt köpt dom. Får se om jag kommer byta, men i början känns det inte som om de behöver kudde, eller har jag fel då?

GRATTIS GELLAH till 2 underbara bebisar
  • Maria1984

till er som väntar tvillingar..vad hade ni för symtom i början, väldigt ömma bröst, eller något annat..

• mumama
    Maria1984 skrev 2011-09-25 19:00:57 följande:
    till er som väntar tvillingar..vad hade ni för symtom i början, väldigt ömma bröst, eller något annat..
    kräktes som ett as och hade rejält ont. 
Svar på tråden tvillingar i höst?