• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Mem3

Det kliar inte i handflatorna eller på fotsulorna utan mest, mage, ben och armar!!! Få ringa förlossningen och fråga om jag ska vänta till måndag eller inte!! Inatt kliade de så mycker mellan 2-3 så jag va tvungen att gå upp!!! Men sen va det som det slutade och jag kunde sova igen!!!! Mysko!!

• silverbebis

Poopcorn: när det kliar på min mage använder jag weleda havandeskapsolja ( fanns gratis kupong i föräldrar paketet ) men du har säkert redan provat det? Jag är helt beroende av den

• Mem3
    silverbebis skrev 2011-10-02 08:33:21 följande:
    Poopcorn: när det kliar på min mage använder jag weleda havandeskapsolja ( fanns gratis kupong i föräldrar paketet ) men du har säkert redan provat det? Jag är helt beroende av den
    Nej det har jag inte provat.... kanske ska göra det..
    Ladycocos skrev 2011-10-02 02:57:19 följande:
    När jag väntade sonen hade jag sån vansinnig klåda på armar och ben att jag var totalt sönderriven!! Hela låren och baken var ett randigt mönster av blåmärken och rivmärken. Jag trodde att jag skulle bli TOKIG!!!

Mina levervärden var ok, och jag fick Tavegyl utskrivet. Dock blev jag så totalt groggy av dem att jag bara klarade av att ta nån timme innan jag skulle sova..

Den farliga hepatosen utmärker sig vanligen genom att det kliar på handflatorna och fotsulorna. Ring förlossningen och rådfråga om du känner dig riktigt orolig
    Har ringt förlossningen nu och det skulle ringa upp då hon inte tyckte att mina symtom stämde, jag har fått som små typ vårtor på insidan av fingrarna och tåna och några lite här och var på kroppen och klia gör dem.... Så jag väntar på att det ska ringa upp.... hittar fler och fler ju mer jag tittar...men skönt att det ta det på allvar iaf..
  • mumama
    popcorn Här har du en annan med klåda! mon började i veckan och ökar för var dag. Dock har jag mest klåda i händer och fötter och runt dessa. Ska ta gallsyreprover i veckan hos min bm.  jag tror att det mest beror på att jag svullnat om fötterna nåt så in i h*lvete
  • Sjejn
    Poopcorn: Vad bra att du hörde av dig, hoppas det finns något de kan göra för att hjälpa.

Busungarnas mamma: De är så fina!Hjärta 

Jag håller på att fundera på om jag ska strunta i att ta bricanyltabletter när jag har mycket sammandragningar nu, är i v.35+1. Har haft minst några förvärkar som gjort rätt ont de senaste dagarna, tror lite mer slempropp släppt också. Inget som direkt tyder på att de skulle vara på g inom de närmaste dagarna (eller veckorna för den delen), men bara en allmän känning av att det närmar sig. Mina andra graviditeter har jag tagit bricanylen fram till minst v.37+0, men nu vete tusan...
  • mumama
    Sjejn skrev 2011-10-02 10:37:06 följande:
    Poopcorn: Vad bra att du hörde av dig, hoppas det finns något de kan göra för att hjälpa.

Busungarnas mamma: De är så fina!Hjärta 

Jag håller på att fundera på om jag ska strunta i att ta bricanyltabletter när jag har mycket sammandragningar nu, är i v.35+1. Har haft minst några förvärkar som gjort rätt ont de senaste dagarna, tror lite mer slempropp släppt också. Inget som direkt tyder på att de skulle vara på g inom de närmaste dagarna (eller veckorna för den delen), men bara en allmän känning av att det närmar sig. Mina andra graviditeter har jag tagit bricanylen fram till minst v.37+0, men nu vete tusan...
    hjälper bricanylen mot riktiga värkar? 
  • Lyckan12

Busungarnasmamma: Dem är fantastiskt fina dina små, erkligheten kommer  susandes när man ser bilderna, jag lever fortfarande i nån sorts förnekelse om att det är två, fast man sett det så många gånger, men man fattar nog inte riktigt förän man sitter där med sina småttingar : )

• Mem3
    Sjejn skrev 2011-10-02 10:37:06 följande:
    Ja för en gång skulle så gjorde jag det direkt... Det ville att vi skulle komma in och visa mina utslag så skulle jag få något mot klådan, sen ville det även göra en ctg kurva när jag ändå va där...

Tror även att lite av slemproppen gick idag så det fick mig att packa färdigt bb väskan haha, vi har tänkt att ha det i bilen ifall det skulle bli akut om man skulle vara ute och åka bil... Så idag blir det till att åka till VMO till sjukan plus att åka till en lekpark då vi ändå är i vmo...

Så skönt att det verkligen ta det på allvar...så länge jag inte tänker på kliandet så kliar det inte hehe
  • Gandalf
    Busungarnas mamma:  Så underbara bebisar. Det är så gosigt att de vill ligga så nära varandra Hjärta
  • gellabella
    busungarnas mamma Grattis till 1 månad!! Tänk vad fort tiden går när de väl kommit ut! Imorn skulle vi ha förberett inför snitt på tisdag, men nu har de redan varit hos oss i 1 1/2 vecka! Förvånad Fantastiskt fina bilder också!! Tycker det är svårt att få till fotning... Så trist när det är så mörkt så att blixten dödar korten... Mkt lättare med stortöserna som var födda på senvintern...

mammi Grattis till underverken!! Hoppas allt går bra för er! I vilken vecka kom de?
Svar på tråden tvillingar i höst?