• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • silverbebis

åhhh vad irriterande den där FL- iphone appen är den bara kapar alla inlägg mitt i....

Hursomhelst det jag skrev om var att alla får inte tillbaka sina magmuskler (de som går åt sidan när magen blir stor åt varsitt håll) Kankske igentligen skulle hålla tyst om mina..de gick aldrig tillbaka efter grav 08 så det blir till att lägga mig på op bordet igen när detta är färdigt eftersom sjukgymnasten inte kunde trolla ihop dem med träning och misstänker att det inte blir bättre denna gång....

Var på Tittut ul i 3d och 4d i eftermiddag så häftigt bebisarna ser ju så färdiga ut...nu är jag nyfiken på att titta på dvn jag fick med mig hem Fler som gjort ett sånt ul?

• silverbebis

Mumama: ok så ni satte igång hans "utredning" samtidigt som din sgi så ungefär runt den vecka jag är i nu? v25+ 2 ca nu. Är din man helt egen? (inte som spattanjanssons anställd också?) Vi är också gifta och han är helt egen.

Frila2: Tack för info om att 10% ändå kan vara enäggs... Men tror att dessa borde vara tvåäggs med tanke på att jag följe grav redan innan bebisarna hittade dit...eftersom jag fick veta att jag hade två ägg och risken fanns att båda skulle kunna bli befruktade (säger man så?) och jag några veckor senare fick se en i varje...och de är ju olika kön (om det nu stämmer- 3-4 oberoende ul borde ju inte kunna säga fel?)

• Frila2
    silverbebis skrev 2011-09-30 20:31:23 följande:
    Mumama: ok så ni satte igång hans "utredning" samtidigt som din sgi så ungefär runt den vecka jag är i nu? v25+ 2 ca nu. Är din man helt egen? (inte som spattanjanssons anställd också?) Vi är också gifta och han är helt egen.

Frila2: Tack för info om att 10% ändå kan vara enäggs... Men tror att dessa borde vara tvåäggs med tanke på att jag följe grav redan innan bebisarna hittade dit...eftersom jag fick veta att jag hade två ägg och risken fanns att båda skulle kunna bli befruktade (säger man så?) och jag några veckor senare fick se en i varje...och de är ju olika kön (om det nu stämmer- 3-4 oberoende ul borde ju inte kunna säga fel?)
    Hehe, ja om du vet att du hade två ägg så minskar ju chansen för enäggs rejält och om man vet att det är olika kön så är ju enäggs omöjligt
  • silverbebis

Frila2: Ja borde vara så...Hur mår du idag?

Såg att det var flera som pratade om gördel...vill också prova det denna gång...snälla berätta vilken sort ni väljer och vad ni tycker om dem Frågan är ju när man sedan kan börja använda den?

• Frila2
    silverbebis skrev 2011-09-30 20:45:14 följande:
    Frila2: Ja borde vara så...Hur mår du idag?

Såg att det var flera som pratade om gördel...vill också prova det denna gång...snälla berätta vilken sort ni väljer och vad ni tycker om dem Frågan är ju när man sedan kan börja använda den?
    Jodå, tack för att du frågar. Var hos BM idag. Blodtrycket ligger lite instabilt men ok. 142/82 idag och +1 på protein. Jag ska gå två gånger i veckan iaf på kontroll så får vi se. På onsdag ska vi göra UL (kommer vara i 35+5 då) och då kommer jag kräva en snittid (båda ligger i säte) så förhoppningsvis är det inte så många veckor kvar

Hur har du det?
  • mumama
    silverbebis skrev 2011-09-30 20:31:23 följande:
    ja han är helt egen men dock även anställd på heltid. 
    Jag pratade med  fk i veckan så i v 34 då =)
  • silverbebis

Frila2: Vad skönt att du får gå två gånger i veckan så de har koll på dig Håller tummarna för att du ska få snitttiden på onsdag

Ska till bm på måndag så får se vad de säger...Har bett om att få ett aurora-samtal- men tar ju sån tid för det...jag blev också sjuk efter förra förlossningen så hoppas de kan lova mig snitt så jag slipper gå igenom både och denna gång...Men idag är jag så glad över 3d/4d ul:et jag var på så bebisarna känns nära fast jag bara är i v 25+2

• mumama

hur gör ni som har svullna fötter för att ha dem i högläge om ni inte kan ligga på rygg? Har världens svullnaste fötter TROTS stödstrumpor hela dagen o behöver tips

• Frila2
    silverbebis skrev 2011-09-30 21:03:50 följande:
    Frila2: Vad skönt att du får gå två gånger i veckan så de har koll på dig Håller tummarna för att du ska få snitttiden på onsdag

Ska till bm på måndag så får se vad de säger...Har bett om att få ett aurora-samtal- men tar ju sån tid för det...jag blev också sjuk efter förra förlossningen så hoppas de kan lova mig snitt så jag slipper gå igenom både och denna gång...Men idag är jag så glad över 3d/4d ul:et jag var på så bebisarna känns nära fast jag bara är i v 25+2
    Men det borde de väl försöka ordna snabbt? Man vet ju att tvillingar har en tendens att komma tidigare. Hoppas du snabbt får tid för aurorasamtal.
    Just det, du gjorde 3D/4D! Är så avundsjuk. Hade så gärna gjort det men så blev det inte. 25+2 är bra men du får allt vänta 10 veckor till
    Hoppas du får snitt beviljat!

Ja, det är jättebra att de har koll. Nästa vecka ska jag till undersköterskan för blodtryck och urinprov på måndag, till Östra för TUL på onsdagen och till BM för blodtryck, urinprov, hjärtljud mm på fredagen. Det funkar men jag har så ont och går så illa just nu att det blir rätt jobbigt ändå.
  • Frila2
    mumama skrev 2011-09-30 21:06:39 följande:
    hur gör ni som har svullna fötter för att ha dem i högläge om ni inte kan ligga på rygg? Har världens svullnaste fötter TROTS stödstrumpor hela dagen o behöver tips
    Har de kollat ditt blodtryck och urinprov nu då?
    Jag ligger på sidan med en kudde i ryggen, en kudde mellan knän och två-tre kuddar under fötterna
Svar på tråden tvillingar i höst?