• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

gellah: ja jag har itne tänkt försöka mig på att dubbelamma båda samtidigt..iallfall inte med brösten så att säga...men det kanske kan vara värt att testa i början när man kan få hjälp av maken. :)

Busungarnas mamma: så himla fina dom är  Man längtar ju inte mindre efter sina egna när man ser så fina bilder!

Mammi: Grattis till bebisarna

Tack för alla svar på mina frågor. Ska åka till Maxi och se vad dom har för utbud..eller får det bli en tripp till babyproffsen på tisdag då vi ändå ska iväg på TUL. Börjar bli nervös att min etta har snurrat runt.
    Har precis varit på IKEA och införskaffat typ en ny micro och lite annat smått och gott. Nu blir det nog inge mer ikea besök innan bebisarna har tittat ut. Sista arbetsdagen är ju gjord nu och nu ska jag ju inte jobba på jättelänge...känns helskumt. HoppaS inte bebisarna tittar ut på ett par veckor så jag får lite slapptid :) 

Snart är det dax för söndagens varma bad...men först blir det nog lite häng på altanen :)

• Sjejn

När det gäller brösten så mjölkar jag ut litegrann för hand varje dag typ när jag står i duschen (då de är varma, det är enklare då), även om jag bara vågar väldigt lite för att inte trigga igång ännu mer sammandragningar. Häromdagen tyckte jag att jag kände nästan som lite utdrivningspirr i dem, även om det inte blev något av det, men brösten håller på att förbereda sig i alla fall. Spända är de däremot inte, möjligtvis något mer ömma, jag har inte haft ömma bröst alls tidigare under graviditeten. 

• spattanjansson

Jag börjar nojja lite över om jag har någon mjölk eller inte...Mina boobs är visserligen något större, området kring bröstvårtan förändrad och ibland är dom lite ömma och hårda...Men inget läckage av mjölk. Det sa iofs BM till mig att som förstföderska brukar man inte göra det utan det sätts igång efter förlossning..

• Sjejn
    spattanjansson skrev 2011-10-02 13:41:14 följande:
    Jag börjar nojja lite över om jag har någon mjölk eller inte...Mina boobs är visserligen något större, området kring bröstvårtan förändrad och ibland är dom lite ömma och hårda...Men inget läckage av mjölk. Det sa iofs BM till mig att som förstföderska brukar man inte göra det utan det sätts igång efter förlossning..
    Jag tänkte precis säga detsamma som din BM, jag har ammat non-stop mellan september -05 och april/maj nu i år så mina bröst är liksom mer vana vid att producera mjölk än inte just nu. Flört Vad jag minns hade jag inte något läckage eller så innan min första föddes heller, men jag hade råmjölk nog för de första dagarna innan produktionen kom igång ordentligt ändå. Så det behöver inte säga något alls om mjölkproduktionen är min erfarenhet.
  • Sjejn
    mumama skrev 2011-10-02 10:38:56 följande:
    hjälper bricanylen mot riktiga värkar? 
    Nej, inte om det har satt igång på riktigt, så att det är ett aktivt förlossningsarbete man är inne i. Inte tabletter i allafall. Däremot så kan det lugna livmodern när det är förvärkar, och blir det då ett uppehåll så kan något som kanske var på väg att leda till förlossning stoppas upp tillfälligt - men lite mer på samma nivå som vila och typ varmt bad eller så.

Jag vet att en del inte tycker att de får effekt alls av bricanylen i tablettform, men jag är rätt övertygad om att det gör skillnad. 
  • Busungarnas mamma
    Mem3 skrev 2011-10-02 01:46:54 följande:
    Busugarnas mamma: så söta! Om man vill göra sånt prov om hepatos ska man ringa mvc eller kan man ringa som typ akuten menar det e ju söndag och så! Har ju läst massa saker om att det kan vara farligt för barnen har haft denna klåda i två dagar på hela kroppen innan va det bara på magen? Hur hade ni andra gjort???

Fy vad jobbigt med klåda...Finns det något mer irriterande?
    Jag hade ringt 1177  
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Busungarnas mamma
    Sjejn skrev 2011-10-02 10:37:06 följande:.

Busungarnas mamma: De är så fina!Hjärta 

Jag håller på att fundera på om jag ska strunta i att ta bricanyltabletter när jag har mycket sammandragningar nu, är i v.35+1. Har haft minst några förvärkar som gjort rätt ont de senaste dagarna, tror lite mer slempropp släppt också. Inget som direkt tyder på att de skulle vara på g inom de närmaste dagarna (eller veckorna för den delen), men bara en allmän känning av att det närmar sig. Mina andra graviditeter har jag tagit bricanylen fram till minst v.37+0, men nu vete tusan...

Tack Hjärta

Jag hade nog fortsatt med bricanylen till 36+0
    Har du fortfarande hjärtklappning när du tar dem?  
  • Busungarnas mamma
    Lyckan12 skrev 2011-10-02 10:41:54 följande:
    Busungarnasmamma: Dem är fantastiskt fina dina små, erkligheten kommer  susandes när man ser bilderna, jag lever fortfarande i nån sorts förnekelse om att det är två, fast man sett det så många gånger, men man fattar nog inte riktigt förän man sitter där med sina småttingar : )

Tack, vad du är snäll Hjärta
    Kan verkligen förstå hur du menar med att man inte förstår att det ska komma två på en gång.
    Vi har nog nästan inte förstått det än, trots att vi nu haft dem hos oss en månad.  
  • Busungarnas mamma
    Gandalf skrev 2011-10-02 11:40:38 följande:
    Busungarnas mamma:  Så underbara bebisar. Det är så gosigt att de vill ligga så nära varandra Hjärta

Glad
    Ja, de trivs verkligen och blir så lugna av att vara nära varandra.
    Lägger man dem med hvudet åt olika håll, så vaknar de alltid med huvudena mot varandra i alla fall Hjärta  
  • Busungarnas mamma
    gellabella skrev 2011-10-02 11:56:09 följande:
    busungarnas mamma Grattis till 1 månad!! Tänk vad fort tiden går när de väl kommit ut! Imorn skulle vi ha förberett inför snitt på tisdag, men nu har de redan varit hos oss i 1 1/2 vecka! Förvånad Fantastiskt fina bilder också!! Tycker det är svårt att få till fotning... Så trist när det är så mörkt så att blixten dödar korten... Mkt lättare med stortöserna som var födda på senvintern...

mammi Grattis till underverken!! Hoppas allt går bra för er! I vilken vecka kom de?

Tack Glad
    Ja, tänk att de redan är 1 månad. Nästan så att det är tur att de föddes små, annars hade de varit jättestora nu Flört
    Kanske att det känns som att spädistiden blir längre med prematurer?

Oj, är det redan 1½ vecka sedan era pojkar föddes? Jösses!

Ja, bilderna är svåra att få till...är det inte ljuset så är det någon av tjejerna som inte samarbetar Skrattande      
Svar på tråden tvillingar i höst?