• Caranlachiel

Vad betyder butt för dig?

Inte för att på något sätt förminska den "hetaste debatterna"-tråd som ligger uppe, men ordvalet gör mig fundersam.

Jag kommer från Göteborg och där säger vi "putta" om knuffa.

I Jönköping där jag bor nu betyder butt sperma. I Göteborg hade jag aldrig hört talas om ordet butt innan, utan tänkte väl närmast på Billy Butt.

Läste mig till att butt kallas en skrubbskädda (fisk) på Gotland.

BF 20 november
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 10:29
    Ursäkta att jag glömde alternativet "Butt betyder något annat". Ni som tycker det kan väl berätta vad det betyder istället?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betyder butt för dig?
  • Linda1976
    annca skrev 2011-04-15 15:47:31 följande:
    Butt betyder rumpa, inget annat. :)
    instämmer
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • QueenK

Butt är sperma (kommer från Jönköpings-trakten). Att butta på någon är att spruta sperma på någon. Så jag blev också väldigt förskräckt när jag såg tråden! 

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • mliten

Aldrig hört talas om ordet på svenska tidigare. Så "rumpa" på engelska betyder det för mig.

• Heffa

Butt är sperma. När jag läste rubriken i tråden "jag buttade min dotter" blev jag ganska förskräckt.
    Jag är också från Jönköping.

Over and out
  • Omorfia

Butt hade jag aldrig hört innan den tråden. Jag antog att hon skrev svengelska på något sätt och menade att hon "använt" sin rumpa på nåt sätt mot barnet..

• rasajj

haha, jag tankte val framst pa Engelska. Da blir det Rumpa eller mojligen cigarettfimp.

Men att butta na ar val att knuffa/putta. Sa en butt blir val en knuff/putt.

Svar på tråden Vad betyder butt för dig?