• Caranlachiel

Vad betyder butt för dig?

Inte för att på något sätt förminska den "hetaste debatterna"-tråd som ligger uppe, men ordvalet gör mig fundersam.

Jag kommer från Göteborg och där säger vi "putta" om knuffa.

I Jönköping där jag bor nu betyder butt sperma. I Göteborg hade jag aldrig hört talas om ordet butt innan, utan tänkte väl närmast på Billy Butt.

Läste mig till att butt kallas en skrubbskädda (fisk) på Gotland.

BF 20 november
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 10:29
    Ursäkta att jag glömde alternativet "Butt betyder något annat". Ni som tycker det kan väl berätta vad det betyder istället?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betyder butt för dig?
  • Esther M
    Maggis skrev 2011-04-15 12:03:04 följande:
    Nä, jag har heller aldrig hört det användas som ett svenskt ord. Sperma, supa och fisk känns lite långsökt för mig. Men man lär så länge man lever, eller hur?
    Jag ser inte hur något av ovanstående skulle kallas för butt.  Jag tro inte att jag kommer att börja använda det så i första taget Obestämd
  • Maggis
    Esther M skrev 2011-04-15 12:14:10 följande:
    Jag ser inte hur något av ovanstående skulle kallas för butt.  Jag tro inte att jag kommer att börja använda det så i första taget Obestämd
    Inte jag heller.
    //Maggis
  • Millicent

Du menade väl eg verbet butta, att butta... och det har jag aldrig hört förr utan var tvungen att gå in i den där tråden för att ta reda på vad TS menade med det.

Butt som substantiv betyder rumpa i min värld.

• Rafael90

Butt = rumpa. Är lite skadad av att prata engelska hemma så jag tolkar in engelska ord där det går Tungan ute måste faktiskt erkänna att jag inte fattade nånting i tråden där mamman "buttade" sin dotter, trodde hon menade att hon typ stött till dottern med rumpan eller nåt Skäms

• Perly

Butt=Rumpa alt kolv för min del

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • virre85

Kommer från Göteborg och bor i Göteborg har aldrig hört ordet butt. betyder ingenting för mig

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Loreena

Jag är från södra Dalarna och där betyder
    en butt = en burk
    tex. en plastbutt

Svar på tråden Vad betyder butt för dig?