• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Driftwood
    Catti41 skrev 2011-04-28 21:03:27 följande:

Jag kan liksom inte låta bli. Detta är kanske 15 år före förra sekelskiftet. Barnet är ett par år. Blivande amerikansk president. Som startade krig. Men det är klart, det kanske var klänningens fel att han fick polio eller vad det nu var. Eller de långa lockarna.
    (Det är FDR)
    Jag som alltid trott att FDR var kvinna. Där ser man så svårt det kan vara ibland.
  • Joual
    Driftwood skrev 2011-04-28 20:56:55 följande:
    Nej, jag är inte så intresserad som sagt.

Men, du sade ju att du hade ganska bra ide om dina vänners könstillhörighet eftersom ni diskuterade det, då måste ni ju även beröra varandras könstillhörighet, hur kan du annars veta?
    Om jag är intresserad och osäker så kan jag fråga personen det berör. Oroa dig inte. 
  • Catti41

Eller ja, det var väl lite magstarkt att säga att FDR startade krig. men han tog med sitt land in i krig, iaf... :)

Ett citat från Time 1927: " Princess Astrid of Belgium had been hoping for a son, with the cradle “optimistically decorated in pink, the colour for boys”.

• Anonym

Äh varför bry sig, spelar väl ingen roll, det är ju bara kläder. Snoppen lär ju inte ramla av och han kommer inte att automatiskt bli homosexuell heller. Varför lägger du dig i? Inte din sak hon får väl klä sitt barn som hon vill. Jag har rosa vinterskor till min son, han är tre och tycker de är jätte snygga. Ingen har kommenterat det.

• Anonym
    amanda h skrev 2011-04-28 21:03:25 följande:
    varför vara elak?
    För att du säger emot dig själv utan att inse/erkänna det..
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 21:06:56 följande:
    Om jag är intresserad och osäker så kan jag fråga personen det berör. Oroa dig inte. 
    Så du har inte frågat än då? Så du skojade bara innan när du sade att du hade bra koll på deras könsidentitet. eftersom ni brukade diskutera det?

Om du frågar, hur vet du att han inte skojar med dig då? 
  • amanda h
    Anonym skrev 2011-04-28 21:07:28 följande:
    För att du säger emot dig själv utan att inse/erkänna det..
    Ehm, nej det har jag inte gjort, det var nån som påstod att hon hade byxor till jobbet och att det var ett manligt plagg, och hon tyckte inte det var nåt fel med det. Så jag sa bara att det var både ett manligt å kvinnligt plagg, inget konstigt med det. Men så sa någon att det bara var män som hade byxor innan YSL gjorde en kollektion för kvinnor. Så då sa jag bara "oj sorry, byxor VAR manligt". Alltså inte nuföritden!!!! Hur i helvete har jag sagt emot mig själv??? Och vem är du liksom, du sitter ju där och är elak bakom skärmen som "anonym". Rätt patetiskt :p
  • Jojile
    amanda h skrev 2011-04-28 20:14:51 följande:
    Ni sätter upp orealistiska normer i era hjärnor, and guess what - det kommer ALDRIG att förändras! För när era söner som hade klänning på sig till dagis växer upp kommer det enda dom har att säga till er vara "mamma - varför i h*lvete hade jag klänning på mig när jag var liten?".

get over it!
    amanda h skrev 2011-04-28 20:23:16 följande:
    - byxor är ett plagg både män och kvinnor kan ha. Inget konstigt med det? , men byxor är ju inget direkt manligt eller kvinnligt plagg.
    amanda h skrev 2011-04-28 20:28:52 följande:
    Det som ALDRIG kommer att förändras är det sånna som du försöker förändra - flickigt och pojkigt. Tror knappast H&M kommer ta bort sina pojk och flick avdelningar bara för att "barn ska vara barn".
    amanda h skrev 2011-04-28 20:32:41 följande:
    ok byxor VAR ett manligt plagg, sorry ;)
    Jag gillar det. Klänning är ett tjeplagg. Det kommer ALDRIG förändras. Flickigt och pojkigt kommer ALDRIG förändras. Det är liksom bestämt sen innan. Men normen för byxor förändrades, inget konstigt med det, FAST det var ett manligt plagg från början.

Jag vet inte ens varför jag orkar ibland. Kanske är det för att alla i familjen sover och jag börjar bli uttråkad?
  • Joual
    Driftwood skrev 2011-04-28 21:10:48 följande:
    Så du har inte frågat än då? Så du skojade bara innan när du sade att du hade bra koll på deras könsidentitet. eftersom ni brukade diskutera det?

Om du frågar, hur vet du att han inte skojar med dig då? 
    För att inte vara intresserad så frågar du väldigt mycket. 

Du behöver inte alls varken tro på eller förstå det jag säger. De som känner mig vet varför jag och mina vänner diskuterar de här frågorna oftare än genomsnittsindividen. Och jag vet var jag har mina vänner, på alla plan. Det räcker bra för mig.  
  • amanda h
    Jojile skrev 2011-04-28 21:13:12 följande:
    amanda h skrev 2011-04-28 20:23:16 följande:
    - byxor är ett plagg både män och kvinnor kan ha. Inget konstigt med det? , men byxor är ju inget direkt manligt eller kvinnligt plagg.
    amanda h skrev 2011-04-28 20:32:41 följande:
    ok byxor VAR ett manligt plagg, sorry ;)
    Jag gillar det. Klänning är ett tjeplagg. Det kommer ALDRIG förändras. Flickigt och pojkigt kommer ALDRIG förändras. Det är liksom bestämt sen innan. Men normen för byxor förändrades, inget konstigt med det, FAST det var ett manligt plagg från början.

Jag vet inte ens varför jag orkar ibland. Kanske är det för att alla i familjen sover och jag börjar bli uttråkad?
    Oj att du orkar sitta och leta upp mina inlägg, bra jobbat girl, visar att du verkligen bryr dig :)

Jag tror inte att det kommer förändras, det är min åsikt! Tror du att män kommer ha på sig klänning i framtiden? Eller vad tror du kommer förändras?
Svar på tråden Klär pojken i kläning