• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Joual
    Driftwood skrev 2011-04-28 20:36:12 följande:
    Så detta är ett sätt att känna igen dem, de diskuterar gärna sin könsidentitet?
    Eller brukar du diskutera detta med alla dina vänner?
    Joual skrev 2011-04-28 20:31:43 följande:
     Jag antar att du och dina vänner inte bara pratar om Big Brother?
    Nej, vi brukar diskutera andra saker. Som vädret.
    Vi diskuterar inte könsidentitet och könsuttryck varje dag. Men det händer. Å andra sidan är jag välsignad med ovanligt trevliga, intressanta och intelligenta vänner som gärna pratar om spännande saker. Som lök på laxen har jag ett jobb där dylika frågor diskuteras då och då. Det är inte alla förunnat. 
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (trött) skrev 2011-04-28 20:35:25 följande:

Jag blir så trött på alla tvärt-emot-kärringar som tvingar sina pojkar att bära rosa klänningar och vägra flickor söta kläder för de ska minsann vara könlösa!!! Om man vill att alla ska behandlas lika så ska man även utesluta nationalitet och även språk för man vet ju att en svensk är bättre än en utlänning, eller hur? Not!!! Vill bara få fram min poäng. Intelligenta personer förstår det.

Vilka är det som tvingar sina barn att bära kläder de inte vill ha? 
    Don't mess with my integrity!
  • i n k o g n i t o
    Stinky skrev 2011-04-28 20:25:05 följande:
    Byxor var ett manligt plagg tills YSL fick för sig att designa kvinnliga kostymer och banade vägen för kvinnobyxor. Så du har fel.
    Endast galningar tar sig själva på fullständigt allvar.
  • Tom Araya
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 20:36:50 följande:
    På vilket sätt använder man sina barn som murbräcka för sina egna åsikter när man låter dom själva välja kläder? 
    Påstod jag det någonstans?
    Detta inlägg var inte riktat som svar till TS utan på ett annat inlägg.
    Det är en generell åsikt och kan inte refereras till ett särskilt fall.
  • Joual
    Anonym (trött) skrev 2011-04-28 20:39:34 följande:
    Fast det får man väl inte för alla ska tydligen kallas "hen"..
    Finns ingen anledning att kalla alla för hen. Majoriteten av oss identifierar oss som man/kvinna och är därför nöjd med traditionellt manliga eller kvinnliga pronomen. Den mindre andel av befolkningen som föredrar hen kan väl få göra det utan bråk? 
  • amanda h
    Hypnotica skrev 2011-04-28 20:37:25 följande:
    Könsmogna personer har i allmänhet inget problem att könsbestämma en annan könsmogen person som de ser på gatan, oavsett kläder.
  • Hypnotica
    Anonym (trött) skrev 2011-04-28 20:39:34 följande:
    Fast det får man väl inte för alla ska tydligen kallas "hen"..
    Nej. Det är det inte någon som har förutspråkat (om möjligen en och annan extremist).
  • amanda h
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 20:39:09 följande:
    Nehej, visst, vi säger så. Men varför stör det dig att andra gör annorlunda än du gör? 

Det är väl bra att du har ett jobb! Kanske dags att gå tillbaka till det då, om du har tid över att irritera dig över hur andras barn ser ut? 
    Varför stör det dig att jag tycker som jag tycker, är väl precis samma sak? Gå tillbaka till ditt jobb om du har nåt så du slipper sitta framför datorn och störa dig på vad jag tycker...
  • Driftwood
    Joual skrev 2011-04-28 20:40:10 följande:
    Vi diskuterar inte könsidentitet och könsuttryck varje dag. Men det händer. 
    Brukar ni gissa varandras könstillhörighet då? 
  • Mellamella
    Anonym skrev 2011-04-28 16:50:02 följande:
    Ni som tycker det är OK för pojkar att bära klänning - vad hade ni tyckt om er man/pojkvän hade börjat använda det??
    Min kille bär ofta kilt, som förvisso är ett mansplagg men är väldigt likt en vanlig kjol. Jag tycker han är jättefin i den. Skulle han vilja ha vanliga klänningar och kjolar får han gärna ha det för min del.
    Och dessutom, bara för att man tycker att något ska vara accepterat behöver man inte personligen attraheras av det. Jag gillar till exempel inte när killar har långt hår och skulle därför inte gilla om min kille hade det. Men för den sakens skull tycker jag inte att killar i allmänhet ska förbjudas ha lång hår.
    Jag ser inte det som andra människors uppgift att tillfredställa min smak.
Svar på tråden Klär pojken i kläning