LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !
Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..
Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..
Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
Beklagar verkligen!
Mitt första MF i vecka 7 gjorde inte ont.. Som vanlig mensvärk bara. Men nu sist i vecka 14 hade jag riktiga värkar i flera timmar.
Vi har kört på direkt båda gångerna. Efter första mf:et tog det 5månader innan sonen blev till och nu har jag haft en mens mellan.
Var hos gyn veckan efter MF:et, eftersom vi bor i liten stad och jag började blöda en lördag och akuten inte har någon UL-maskin så fick jag helt enkelt vänta till måndagen innan jag kunde få tag i en BM. Då fick jag bokat tid till gyn veckan efter och läkaren sa att det bara var att köra igen eftersom allt såg bra ut!
Jag tror inte kroppen blir gravid igen förrän den är redo.
Och som sagt så är det något fel med fostret när det blir ett MF. Oftast kromsomfel av något slag och barnet hade inte klarat av att leva utanför livmodern.
Lycka till nu! Massa kramar!