Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

Hallå!

Här har ni en till som nu är beräknad till Januari, om allt går som det ska.

April -09 fick vi MF i vecka 7
    April -10 föddes sonen
    Mars -11 MF i vecka 14

Så nu är vi gravida igen och jag hoppas verkligen det går vägen. Ska ringa BM och be om ett tidigt VUL samt ett UL kring vecka 12. Nu sist hade vi berättat för folk och jag hade pratat med chefen. Skitjobbigt.

• Butikslager
    Butikslager skrev 2011-05-21 22:02:41 följande:
    Hallå!

Här har ni en till som nu är beräknad till Januari, om allt går som det ska.

April -09 fick vi MF i vecka 7
    April -10 föddes sonen
    Mars -11 MF i vecka 14

Så nu är vi gravida igen och jag hoppas verkligen det går vägen. Ska ringa BM och be om ett tidigt VUL samt ett UL kring vecka 12. Nu sist hade vi berättat för folk och jag hade pratat med chefen. Skitjobbigt.
    Kan tillägga att jag redan är sjukt trött, läcker bröstmjölk och kräks!

Jag plussade i torsdags! Alltså, skulle haft mensen nu i veckan/nu i helg. Vet inte riktigt då jag bara haft en blödning sen senaste MF:et.

Hoppas symptomen är bra tecken!
  • Butikslager
    Shirin85 skrev 2011-05-21 22:42:16 följande:
    Har också en son född i April-10.
    När är du beräknad i Januari då?Glad
    Typ 24de tror jag det blir beräknat..
    Sonen är född 15de april :)

Fast jag hoppas inte på för mycket. Känner mig rätt likgiltig än så länge.
    Speciellt efter senaste MF:et som var så sent.
  • Butikslager
    Shirin85 skrev 2011-05-22 15:47:34 följande:
    Vad tråkigt med missfall, hoppas det går vägen denna gången!
    Har en son född 1 April 2010, BF för denna blir 7 JanuariGlad
    Tycker du det känns som att det blir tätt mellan dina barn?
    För jag fick den känslan först men har börjat vänja mig, de kommer ha stor nytta av varandra i livet tror jag.
    Först när jag blev gravid där när sonen var 9månader, då var jag först i chocktillstånd och undrade hur fan det skulle gå, men vi hann vänja oss och började se fram emot syskon jättemycket. Och då fick vi MF.

Så nu känns det bara roligt. Dom kommer ha jätteroligt med varandra i framtiden! Kanske första året är lite jobbigt, men sen blir det nog bara bättre.
    Mirakelbäret skrev 2011-05-22 15:42:32 följande:
    Jag har en dotter som är född i april 2010 och har precis plussat med nummer två! Beräknad till den 24:e jag med =)
    Vad roligt! :) Grattis! ;D
  • Butikslager
    Shirin85 skrev 2011-05-22 20:12:52 följande:
    Beklagar, saker blir inte alltid som man hade tänkt sigRynkar på näsan
    Men din son kommer ha mycket glädje över detta syskon.
    Ja första året kommer bli jobbigt, kommer ha en sexåring, en (nästan) fyraåring och en (nästan) tvååring när Januaribarnet kommer. Ser konstigt nog fram emot detFörvånad
    Nää, dom blir ju inte det! Vi hade ett MF innan sonen också, men då var det i vecka 7.
    Nu senast tog det ganska hårt eftersom det var så sent och vi hade redan hunnit berätta för alla, inklusive chefen. Vi hade börjat titta på syskonvagn och börjat planera på riktigt.

Men det är bara att blicka framåt och hoppas på det bästa.

Du har barn tätt! :) Roligt!
    Och vad härligt att du ser fram emot det! :)
  • Butikslager

Här är i alla fall min mage idag.
    Vecka 5. (4+5)

Magen är oerhört svullen!
    Förra graviditeten (den som slutade i MF vecka 14) så hade livmodern växt sig upp till strax under naveln redan i vecka 12. Det verkar gå snabbt med andra barnet!

• Butikslager
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
    Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !

Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..

Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..

Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
    Beklagar verkligen!

Mitt första MF i vecka 7 gjorde inte ont.. Som vanlig mensvärk bara. Men nu sist i vecka 14 hade jag riktiga värkar i flera timmar.

Vi har kört på direkt båda gångerna. Efter första mf:et tog det 5månader innan sonen blev till och nu har jag haft en mens mellan.

Var hos gyn veckan efter MF:et, eftersom vi bor i liten stad och jag började blöda en lördag och akuten inte har någon UL-maskin så fick jag helt enkelt vänta till måndagen innan jag kunde få tag i en BM. Då fick jag bokat tid till gyn veckan efter och läkaren sa att det bara var att köra igen eftersom allt såg bra ut!

Jag tror inte kroppen blir gravid igen förrän den är redo.

Och som sagt så är det något fel med fostret när det blir ett MF. Oftast kromsomfel av något slag och barnet hade inte klarat av att leva utanför livmodern.

Lycka till nu! Massa kramar!
  • Butikslager

Jag har försökt se första mensen efter ett MF som något positivt.
    Det betyder ju att kroppen fungerar igen!

Sen kan det ju ta lite längre tid att få ÄL och mens efter ett MF. Alltså inte som en vanlig cykel. Tänk på det. Nu senast hade jag 35dagar mellan första blödningsdag (MF) till mensen kom igen.

Jag funderar på när jag ska ringa till BM och be om VUL. Kanske nästa vecka, eller veckan efter.
    Jag tänker säga att jag vägrar gå på inskrivning om jag inte fått göra ett UL så jag får se att bebisen lever. Sist var jag på inskrivning.

• Butikslager
    Amelie85 skrev 2011-05-23 08:06:02 följande:
    I dag ska vi på ultraljus!! Så spännande! Undra hur många det är? Flört
    Tror du det är fler än en? :)
Svar på tråden Januaribebis 2012