Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

anmaelli skrev 2011-06-20 09:08:34 följande:
    Så dåligt tycker jag Varför inte?
    Läkaren hade skrivit att hon tyckte jag skulle avvakta tills det inbokade UL:et om tre veckor.
    Och här har dom stängt gynmottagningen. Dom hade läkare till onsdag, men det var bara för akuta fall.

Om jag började blöda jättemycket och fick jätteont så fick jag självklart komma in, men inte annars.

Så det är bara vänta.
  • Butikslager
    jessielarsson skrev 2011-06-20 09:25:10 följande:
    Fan vad dåligt!!!
    Du får väl hitta på något, att du får fruktansvärd smärta som suttit i i flera timmar. Att du tagit värktabletter och vilat och allt det där, så kanske du får komma in.
    Fattar inte varför dom inte bara kan göra ett snabbt ul, hur lång tid hade det tagit??? Och du hade kunnat må mycket bättre. Usch jag tycker verkligen synd om dig. Hoppas att det fortf tickar ett litet hjärta där inne och att allt är bra.
    Fast jag vill inte heller ta någon tid av någon som behöver den mer..
    Det är ju jobbigt, men inte akut..

Sambon och min mamma är upprörda. Morsan jobbar på sjukhuset och hon sa att hon fan skulle gå upp dit om jag inte fick komma in. Så jag har inte vågat ringa henne och beröätta vad dom sa. haha..

Jag är lite mesig, medans mamma och sambon inte är rädda för att säga vad dom tycker.
  • Butikslager
    pernillis skrev 2011-06-20 11:14:01 följande:
    Hej tjejer. Jättetråkigt till er som det inte har gått vägen för.. Känner mig nästan lite hemsk som då vill skriva att jag är sååå glad för jag har precis varit på VUL och sett min lilla krabat på fyra centimeter. Är i vecka 10+5 och den lilla sparkade och rörde sig massvis. Ååååh så häftigt att se!
    Självklart ska du vara glad och berätta för hela världen! Det är ju helt fantastiskt att se den lilla!! :)
    Vad underbart att se lillen i magen, snart är den utanför magen och härjar! Tiden går fort :)

Grattis till lyckat VUL :)
  • Butikslager

Tjejer, försök tänka positivt!
    Det går ju bra betydligt mycket oftare än det går dåligt.

Jag vet att det är svårt. Jag försöker vara positiv själv, men i detta läget är det lite svårt.
    Vi har dålig statistik om detta slutar i MF, som jag nästan är säker på att det gör.
    75% av graviditeterna har i så fall slutat i MF.

Men får vi ett MF nu så är ju chansen större nästa gång!

• Butikslager

Det här med att ha ont. Jag hade JÄTTEONT kring vecka 16 med sonen. Ordentlig mensvärk och jag trodde det var kört på riktigt! Men det la av efter typ 30min och jag somnade.

Sen när jag träffade BM sa hon att det är vanligt. Det är mycket som händer i magen och mycket som kan göra ont och det är ingen fara.

Det verkar ju som om det är jättevanligt i alla fall!

• Butikslager

Tack alla för att ni är positiva i mitt ställe :)

Problemet nu är ju att det inte finns gynläkare här så kan ändå inte boka tid här utan det är 12 mil iväg om jag ska på VUL.

Jag orkar inte bråka mer.. Det är bara vänta och plågas.

• Butikslager
    roxylady skrev 2011-06-23 11:45:31 följande:
    Ringde min BM imorse och bad om att få ett tidigare ultralud än v17-18 som vi har här.. hon sa att det var störtomöjligt även om jag hade en räjäl rädsla för MA.. det är ju rena rama mardrömmen. Jag sa att jag har ju inet sådär jätte kraftiga symptom som alla andra verkar ha och hon sa att det är normalt och att man inte ska känna så mkt nu? trodde det inte fanns något som heter ska??? Jag blir så ledsen.. jag får gå runt i min omedvetenskap ända till aug :(
    Kring vecka 10 brukar ju symptomen avta.
    RIng privat gyn och boka om du är orolig!

Kram!
  • Butikslager
    roxylady skrev 2011-06-23 12:35:09 följande:
    Ja fast det har varit rättså lite med symptomen rätt länge.. iofs varit illamående, men det kan man ju vara ändå. Man vågar inte förlita sig på någonting alls :( Jo jag ska försöka se om den kliniken som jag tror gör det kan göra det. Håller tummarna på det :)

Tack för dina ord :)

Hur går det för dig föresten? Har du fått svar eller varit inne? Hoppas hoppas allt är bra med er!! Är lite dålig på att uppdatera mig här inne :(

Kram!
    Jag hade inga andra symptom än lite molvärk och illamående med sonen.. Inte mer än så nu heller för den delen. Förrutom trött som tusan dom första veckorna.

Jag vet att det är jobbigt att inte veta säkert, men oftast går det ju faktiskt bra!
    Men när man är här inne matas man med allt dåligt som kan hända..

För oss flyter dagarna på. Vi har inte fått komma in utan har fått som svar att vi får vänta till det inbokade UL:et om tre veckor. Både jag och sambon känner oss säkra på att det är kört så jag går bara och väntar på "den stora blödningen". Håller mig förberedd med bindor i fickorna.

Kram
  • Butikslager
    mabuse skrev 2011-06-24 12:39:02 följande:
    Glad midsommar allesammans!

Igår vaknade jag med blod i sängen och alla symptom var väck och jag blev jättenere. När det någon timme senare började göra ont var jag övertygad om att det var missfall på gång så jag åkte till gynakuten i en annan stad (jag vågar inte gå till dem här, de är så stränga :/ ). Fick träffa en manlig gynekolog för första gången (är det bara jag som tycker det är kymigt och ganska otrevligt?) och hann inte direkt ta mig en titt på skärmen men han sa att det såg så bra ut så, att hjärtat slog och att bebisen var 21 mm lång (men jag tycker han slarvade lite med mätningen) - alltså nio fulla veckor, så jag fortsätter räkna att jag är i v 9+2 idag! Så härligt! Nu kan det bli en lugn och trevlig helg!
    Vad skönt att allt var bra!!!
    Jag var hos en kvinnlig gynekolog för första gången  förrförra veckan!!

Det är mest män här uppe.. Fast nu har jag varit hos två kvinnor!

Blod är läskigt :S
  • Butikslager

Hej tjejer!!
    Är det någon annan här som kräks så det kommer blod?

Om jag kräks så att halsen blir så irriterad att det kommer blod så ska jag fan i mig se en levande bebis på UL:et om två veckor. Jag blir galen på detta kräkande.

• Butikslager

Hej tjejer!
    Igår kväll kom det lite blod igen.. Jag blir seriöst galen snart..
    Två veckor kvar till UL..

• Butikslager
    bumbi 84 skrev 2011-06-28 10:08:44 följande:
    gud vad jobbigt att gå i ovisshet! hoppas dessa veckor går fort för dig!
    Det är jättejobbigt, men jag tror kommande veckor kommer gå snabbt.
    På fredag börjar semestern så på tisdag åker jag och sonen ner till Piteå och bor på bondgård! TIll helgen kommer sambon och sen på tisdagen är det dags för ultraljudet i sunderbyn.
  • Butikslager

Jag har haft lite fler blödningen, lite grann som tidigare.
    Illamåendet verkar ha lugnat ner sig.

Det är ju skönt, är det ingen bebis (som jag tror) så är det ju ett helvete att kräkas flera veckor i "onödan".
    Snart är det bara en vecka kvar innan vi ska på UL..

Jag räknar ner.

• Butikslager
    roxylady skrev 2011-06-29 22:24:49 följande:
    Är det normalt att få ont i ischias nerven redan i v8 som jag var i när det började? Har det fortfarande och går in i v11 imorgon.. hrm... gör så ont när man ska ut å gå så man ser ut som en gammal tant ibland.. Hoppas som sagt det är graviditetsblödningar du hade! Hm vore ju skumt om du till och med hade kräkts annars!
    Jag har en känsla av att du kan vara lugn. Vet inte varför men har bara en magkänsla och hoppas så mkt på att den stämmer!!! Vilket datum ska ni in? 
    Jag har ju blödit var och varannan dag de senaste 3 veckorna.. :/
    Vi ska in den 12 Juli.. Evigheters evigheter.

Jag har gått och varit livrädd att jag ska få jätteont och att MF ska komma när jag är på jobbet, men har hittils klarat mig. Idag jobbar jag sista dagen och hoppas det håller sig lungt ikväll/inatt också. Vi har festival här så ska jobba från 21:30 - 02:00. Hålla kolla på ungdomarna och så.

Och jag hoppas jag slipper få ett MF när vi ska bila neråt. Först till Piteå på tisdag och sen ner till Grums tisdagen efter.. och hem igen sen. totalt typ 270 mil i bil..
  • Butikslager
    roxylady skrev 2011-06-30 13:46:54 följande:
    Okej men det har jag både hört å läst om att det kan vara så. Du kan ha känsliga blodkärl och då kommer det ju färskt blod. Så ropa inte hej än!
    Åh förstår att det känns som evigheter :(
    Men jag blödde ingenting med sonen. Absolut inte minsta lilla droppe förrän jag fick teckenblödning när det var dags för förlossning!
  • Butikslager
    zatori skrev 2011-06-30 15:37:28 följande:
    Hoppas verkligen att det inte är någon fara med din bebis, trots blödningar. Förstår att det känns superlänge kvar tills den 12:e...

Grums? Där bor ju JAG! I den lilla, lilla hålan. Hehe. Har ni släkt här?
    Min sambo är från Grums :) Hans mamma, morfar och syster bor där. Haha :)

Inatt kom syndafloden. Så nu lämnar jag tråden. Tack alla för att ni varit ett bra stöd!
    Jag började blöda på jobbet igår när vi knatade runt på festivalområdet. Jag hade ingen extra binda med mig och allt kändes jobbigt.

När jag kom hem inatt vid två så kom det massa klumpar och sen har jag haft ont och varit upp på toa en gång i timmen hela natten.

Lycja tiill alla ni andra!
    Massa kramar på er!
  • Butikslager

Tack alla!
    Men det var som jag misstänkte..

Andra MF:et i rad, tredje totalt. Det känns tungt.
    Är det något som är fel på mig?

Svar på tråden Januaribebis 2012