Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

Det har inte kommit mera blod än, lite bruna flytningar idag. Jag hoppas på att det är efter VUL:et..
    Molvärk som tusan igår kväll, ställde nästan in mig på att det skulle komma massa blod, men ingenting än.

Idag började jag störtgrina mitt i matlagningen för att mina nyköpta tomater var mögliga. Eller en var och det var mögelsafter på alla andra.

Tror det var mycket av oron som kom ut.

Jag är väldigt inställd på MF fortfarande, men hoppas mer och mer för varje dag.
    Det känns som en evighet tills 12 Juli! Det känns väldigt jobbigt. Väldigt påfrestande.

• Butikslager
    Missoctober88 skrev 2011-06-18 13:46:06 följande:
    Hade jätteont i ryggen och bebismagen imorse och upptäckte att jag blödde lite mörkrött blod. Synd att det hände nu under helgen för nu vet jag inte var jag ska vända mig :( Just nu har det avtagit men jag känner mig öm forfarande.
    Hoppas att det här inte betyder att det inte blir någon bebis :( 
    Hur mycket blod kom det? Jag blödde ju som en mens under 5 timmar typ.. Dock inga klumpar.
    Jag håller fortfarande tummarna att allt ska vara okej. Fostret fanns ju kvar så det finns väl en chans fortfarande!

Ring akuten och hör om dom kan kolla med VUL, annars ring på måndag.
    Våran akut har ju ingen maskin så jag fick ju vänta från fredagen till onsdagen innan jag fick komma in. Och läkaren jag kom till var ju tyvärr pucko.

Jag har inte blödit något mer och har kvar mina gravsymtpom så jag hoppas att allt är lungt.
    Annars blir jag förbannad! Jag vill ju inte gå runt och kräkas och må pyton helt i onödan. Då får kroppen gärna stöta ut allt så man kan börja om igen..

Hur som helst, lycka till och så länge det inte kommer klumpar så kan det bara vara en vanlig blödning! Det är många som blöder under grav.

Sköra slemhinnor, blodkärl, det kan även komma ut överflödigt blod från livmodern och om moderkakan växer fast nära livmodertappen så kan det också blöda. Har ni haft sex eller har du ansträngt dig? Lyft tungt? Det finns hundra olika orsaker till blod som inte betyder MF!
  • Butikslager
    Missoctober88 skrev 2011-06-18 19:36:00 följande:
    Det var inte mycket alls men jag hade jätteont i ryggen och magen (har fortfarande ont) :( Jag misstänker att jag fått någon infektion nu för jag hade en gulaktig flytning innan det mörkröda blodet kom. Ska ringa ikväll till 1177 när min dotter somnat.. Sen får jag se om de tycker jag ska åka till akuten eller inte. Stod nånstans att om flytningen ändrade färg så skulle man söka akut vård. Det lutar att jag åker in för en infektion kan leda till missfall.  
    Ja, det är bäst att kolla upp i alla fall!
    Hoppas allt är bra!
  • Butikslager

Tråkigt missoctober88! :(
    Jag misstänker dött foster här också.

Jag måste ringa BM imorn och prata med henne. Jag står inte ut med att vänta i 3veckor till.. Blödningen har slutat igen iaf.

• Butikslager

Shadow storm: lite molvärk bara.. Har inte kollar någon temp, men har nog inte feber.

Jag är irriterad att ingen är något..

• Butikslager

Det verkar verkligen vara en oturstråd det här.

Nåja, jag ska försöka få tag i min BM och prata med henne imorgon. Hon är så snäll och gullig. Blir less på att gå runt och inte veta något. Speciellt eftersom jag har massa småblödningar..

Hon läkaren jag var hos gjorde ju hela saken värre.. Jäkla skittant.

• Butikslager

Hörrni tjejer, vad tycker ni jag ska göra?

Ska jag ringa KK och be om att få komma på nytt VUL eller ska jag avvakta?
    Jag börjar bli lite smått tokig här hemma.

Jag slits mellan hopp och förtvivlan, men mest är det förtvivlan..

Om det är kört vill jag att allt ska komma ut så vi kan börja om igen! Väntan och ovissheten är det absolut värsta!
    Väntar vi till om tre veckor så är vi mitt i semestern! Ska göra UL:et i Sunderbyn då vi är där innan vi tar bilen ner till Karlstad. Om det då visar sig att det är ett MA så vill jag ju inte blöda hela semestern! Definitivt inte i bil när vi ska åka 100 mil ner och 130 mil hem.

Jag känne rmig frustrerad!

• Butikslager
    Kissekatten skrev 2011-06-19 22:24:42 följande:
    Ring Liiv!!! Du ska inte behöva gå och må dåligt av att inte veta. Får du inte komma in är det skandalöst dåligt!! Ring!
    Jaa, jag funderar på att ringa min BM som jag hade med sonen och som jag hann göra inskrivningen hos nu när vi fick MF i vecka 14 i mars.

Har kvar hennes nummer sen jag väntade sonen.
    Annars får jag väl ringa KK receptionen igen. V
    ad jag vet är att jag inte tänker åka till Gällivare igen i alla fall..

Får ringa imorn när jag vaknar. Jag uppdaterar er imorgon!
  • Butikslager

Nä jag får inte komma in..
    Om jag är jättejätteorolig fick jag ringa gve igen, men dit tänker jag inte åka..
    Det är väl bara vånta och hoppas att allt kommer ut av sig själv om det nu är kört.

Annars blir det en skitsemester.

Svar på tråden Januaribebis 2012