Missoctober88 skrev 2011-06-18 13:46:06 följande:
Hade jätteont i ryggen och bebismagen imorse och upptäckte att jag blödde lite mörkrött blod. Synd att det hände nu under helgen för nu vet jag inte var jag ska vända mig :( Just nu har det avtagit men jag känner mig öm forfarande.
Hoppas att det här inte betyder att det inte blir någon bebis :(
Hur mycket blod kom det? Jag blödde ju som en mens under 5 timmar typ.. Dock inga klumpar.
Jag håller fortfarande tummarna att allt ska vara okej. Fostret fanns ju kvar så det finns väl en chans fortfarande!
Ring akuten och hör om dom kan kolla med VUL, annars ring på måndag.
Våran akut har ju ingen maskin så jag fick ju vänta från fredagen till onsdagen innan jag fick komma in. Och läkaren jag kom till var ju tyvärr pucko.
Jag har inte blödit något mer och har kvar mina gravsymtpom så jag hoppas att allt är lungt.
Annars blir jag förbannad! Jag vill ju inte gå runt och kräkas och må pyton helt i onödan. Då får kroppen gärna stöta ut allt så man kan börja om igen..
Hur som helst, lycka till och så länge det inte kommer klumpar så kan det bara vara en vanlig blödning! Det är många som blöder under grav.
Sköra slemhinnor, blodkärl, det kan även komma ut överflödigt blod från livmodern och om moderkakan växer fast nära livmodertappen så kan det också blöda. Har ni haft sex eller har du ansträngt dig? Lyft tungt? Det finns hundra olika orsaker till blod som inte betyder MF!