Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

erajka skrev 2011-06-07 13:03:24 följande:
    idag har vi varit på UL =) Vi fick se ett hjärta slå, fostret var 5 mm stort och vi är i v 6+4. Enligt BMs beräkningar skulle vi varit i v 7+3 så bakåtflyttad en vecka =)
    Gud vad härligt :) Jag hoppas vi också får se ett hjärta på torsdag!
    Blev dönervös nu när det kom så plötsligt, här brukar vi alltid få vänta flera veckor på att få komma till läkaren så trodde att jag tidigast skulle få komma nästa vecka..

Hon ifrågasatte ingenting heller när jag bad om ett VUL och sa att vi i mars fick MF i vecka 14, skönt.
    Dom kan vara lite griniga annars och bokar aldrig in ett VUL om man inte har en riktigt bra anledning.
  • Butikslager

Känner mig orolig inför VUL:et imorn.
    Illamåendet denna grav är inte alls lika påtagligt som med sonen då jag kräktes som en gris varje dag. Lite illamående bara och ungefär en liten kräk per dag bara.

Bröstvårtorna är lite ömma, men inte alls som tidigare.

Usch vad jobbigt.
    Jag vill inte höra att det gått åt skogen igen.

• Butikslager
    Snösport skrev 2011-06-08 13:16:10 följande:
    Liiv: kommer säkert att gå kanon imorgon när ni får kolla in, jag känner ju inget typ och det verkar ganska vanligt om man lyssnar på dem som har haft ickesymptomsgraviditeter...lyssnar bara på dem för annars blir man ju rädd hi,hi,hi!
    Lycka till imorgon!!
    Tack! :)

Så jobbigt att känna denna oro!
    Jag tycker liksom det räcker nu..

MF:et i mars satte sina spår. Mycket pga att det var så sent och jag trodde det var "säkert"..
  • Butikslager
    Majskorn skrev 2011-06-08 13:23:35 följande:
    Hur länge hade du ömma bröst? känns osm mina inte vill geupp...värst på kvällen när BHn åker av...
    Med sonen hade jag ömma tuttar ganska länge, sen började jag läcka mjölk redan i v. 20.. Så då var det bara börja med amningsinlägg!
  • Butikslager
    TyckOmMig skrev 2011-06-08 13:20:03 följande:
    Liiv-det går säkert bra imorgon ska du se-jag har aldrig kräkts i mina gravidteter och bara haft mkt ömma bröst första gången jag varit gravid.Fast visst oroar man sig precis hela tiden denna första trimester!
    Usch för detta med oron. Det är ju hemskt.
    Jag önskar jag kunde slappna av och ta det som det kommer. Det brukar jag göra, men denna gång känns det svårt vissa stunder.
  • Butikslager
    zatori skrev 2011-06-08 14:11:26 följande:
    Förstår precis hur du känner. Jag känner inte heller något. Men kräks du så borde du inte oroa dig. Alla graviditeter är ju olika, du behöver ju inte ha samma symtom från graviditet till graviditet! Men jag då, jag har endast ont i brösten litelite men bara om jag klämmer på brösten. Har känt någon enstaka pyttemolväk några gånger, men annars NADA. Här kan vi snacka frustration. jag till och med glömmer bort att jag är gravid och kommer fortfarande inte att tro det förrän jag fått bevis på det. Länge kvar till VUL också. :/ Lycka till imorgon och oroa dig inte.
    Så var det med sonen också, jag trodde inte på att jag var gravid förrän jag sett det. Men typ dagen efter VUL:et började jag inbilla mig att vi nog sett fel ändå, hur kan man veta att en liiiiten liiiiiiiten prick är ett blivande barn? Helt jättekonstigt.
  • Butikslager
    Snösport skrev 2011-06-08 15:37:32 följande:
    TACK! Precia vad jag behövde höra! Hjärta
    RaraS skrev 2011-06-08 15:29:27 följande:

Jajamen, jag förstår dig så väl. Som tur är tar min man hand om hunden så jag slipper ha dåligt samvete för honom... Jobbigt, dock hur snabbt de lär sig. Förr brukar vovven följa mig med blicken på kvällarna och följde efter mig när man närmade sig dörren. Nu gör han bara det med husse....han vet att jag är en latmask som inte är ute och joggar med honom längre...

Jaja, hoppas vi mår bättre snart igen så man kan få tillbaka sina gamla rutiner!

Ha ha ha ..japp hundar har ju koll hi,hi,hi!  
    Nä eftersom jag vet hur du ser ut så tror jag inte du blir stor och tjock iaf men stor om magen lär du bli!!! 
    Med sonen blev jag inte heller illamående förrän typ vecka 8..
  • Butikslager

VUL idag då. Nervig som tusan är jag.
    Hade en kräkattack när jag klev upp, skönt det. :)

Fan vad jag hatar att oroa mig hela tiden, jag vet ju att det inte finns något vi kan göra åt saken. Vad som helst kan hända när som helst.

Men jag uppdaterar er sen om läget. Förhoppningsvis ser vi ett hjärta.

• Butikslager
    RaraS skrev 2011-06-09 08:37:28 följande:

Lite nere idag...

Min man måste åka utomlands och jobba i drygt två månader...har misstänkt det ett tag men trodde inte att det skulle bli redan nu! Han åker om en och en halv vecka och kommer tillbaka i slutet av augusti, då är väl jag i typ vecka 20 när han kommer tillbaka.

Nu är det helt klart tid för mig att börja klara mig själv så jag kan ta hand om mig och hunden när han drar! Hoppas-hoppas pyret mår bra medan han är borta så jag inte behöver ta någon sorg själv!

Trist att din sambo ska iväg så länge! Men hellre nu än när det närmar sig förlossningen!
    Fast förstår att du är orolig om det händer något när sambon är borta!
    När ska han åka?

Känner ni varandra snösport och RaraS? :)
  • Butikslager
    Butikslager skrev 2011-06-09 08:47:47 följande:
    Trist att din sambo ska iväg så länge! Men hellre nu än när det närmar sig förlossningen!
    Fast förstår att du är orolig om det händer något när sambon är borta!
    När ska han åka?

Känner ni varandra snösport och RaraS? :)
    Såg att han skulle åka om 1vecka typ. Hujja, jag är ju förvirrad.
Svar på tråden Januaribebis 2012