Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

Angående det här med "vill ha en flicka"-trådarna.

Jag stör mig brutalt mycket på människor som inte vill ha barn i december! Som hoppar över ÄL kring februari-mars-april för att "slippa" få barn i december. För det är ju så hemskt med stackars decemberbarn.
    Dom vill gärna ha barn och har försökt länge, men hoppar över för vem vill ha ett barn född sent på året?

Jag själv är född i december och har aldrig lidit av det. Visst, det kanske var tråkigt när alla i klassen fyllde 18 utom jag, men se, december kom (fort) och jag blev också 18 tillslut! Nu är det väldigt skönt att fylla år sent :)

Jag ställde frågan i någon tråd om vi som är födda i december är mindre värda eller något. Det var ingen som hade ett svar på det. Men tydligen är det väldigt synd om oss stackare.

• Butikslager
    shadowstorm skrev 2011-06-02 12:33:46 följande:
    Jag minns så väl mina vänner som var födda sent på året hur de hatade det, speciellt när de blev äldre och inte kunde vara med på allt man hitta på just för att det t.ex. inte blivit 18 år. Men chansar man så man blir gravid i början på jan kan det lika gärna bli i slutet på december så det vet vi nog alla i denna tråd. :) Fast jag kan stå för att jag vill ha barn 2012 och inte 2011
    Precis som jag sa var det ju lite jobbigt just då. Men det handlar om några månader bara.
    Jag vill också ha en 12:a.  :)
  • Butikslager
    Carolaj83 skrev 2011-06-02 20:11:45 följande:

Liiv-ÄNTLIGEN!!!! mina båda barn är födda i dec....sonen var dock beräknad till 7 jan, men fick sättas igång 19 dec pga svår havandeskapsförgiftning.....har under dessa 4, år alltid fått höra att åhhh vad jobbigt för er eller stackars dom.....mina barn ligger inte efter i utvecklingen hos jämnåriga, dottern är tillomed tidigast på allt i sin årskull på förskolan

Ja, det är ju det som är det mest irriterande. Att det jämt är så synd om oss stackare. Kunde inte morsan och farsan planerat lite bättre liksom. Fylla år så nära jul och nyårsafton. Så sent på året. Alltid vara yngst.

Då kan man lika gärna planera så barnet slipper fylla år kring påsk, sommarlov, någon annans födelsedag osv.
    roxylady skrev 2011-06-02 20:57:03 följande:
    Är det fler än jag som kan bli lite lätt nedstämda till och från?? Har inte känt så tidigare...
    Jag har varit grymt irriterad och otrevlig idag! Stackars ungdomarna på jobbet!! Jag jobber som fritidsledare. Sen blir jag helt stirrig och nere också. Jobbigt. Har betett mmig superkonstigt hela dagen. Var tvungen att be om ursäkt på jobbet för att jag fräste så mycket! Haha. Tur att våra ungdomar är underbara och sa att det var okej.
  • Butikslager
    Haanky skrev 2011-06-02 22:40:58 följande:
    Haha ja tänk du hur det kommer vara då :D  har inte genomgått en vaginal förlossning innan så är hur nyfiken som hellst på det!! jag vill så gärna föda "vanligt" om nu bebis mår bra då :D
    jag har inte fått nån mer nattkramp än..... tror mer jag va förstoppade för hade inte gått på toa dagen innan så... :) hoppas dina me går över!! kramSolig
    Föda barn var värsta äventyret!! Jag längtar tills det är dags igen!
    Tyckte det var.. Roligt? Kanske är ett knäppt ord, men det var ett helt äventyr!

Så jävla häftigt hur kroppen fungerar!

Nu nästa gång vill jag krysta själv, sonen drogs ut med sugklocka pga. att hjärtljuden sjönk så mycket. Höll på att bli snitt när EDAN skulle sättas. Dom hade rullat fram OP-säng och velade mellan spinal och EDA. Blev EDA:n eftersom hans hjärtljud repade sig så bra igen, men sen sjönk dom när krystvärkarna satte in (50 min senare) så då blev det klocka.

Dock så var han inte alls påverkad när han kom ut och läkaren hade ingen aning om varför hjärljuden sjönk så.
  • Butikslager
    KathleenH skrev 2011-06-04 16:31:18 följande:
    Jag vet inte vad som händer nu, men är i vecka 7 eller 8 och igår fick jag ont i magen och började blöda. Först en liten ljusrosa blödning och efter några timmar en klarröd med klumpar i. Vi åkte in till gynakuten och de tog peover och gjorde VUL men de kan inte säga vad som händer. Det kan vara normalt, ett mf eller utomkvedes och de vet inte ännu. Ska tillbaka på måndag och ta ett till blodprov så de kan kolla hcg nivån. Jag blir tokig på det här!! Nån som har vart med om nåt liknande?
    Mitt första MF började med blod och sen mensvärk och klumpar.

Kunde de inte se något på VUL? När vi var in på gynakuten så sa läkaren att jag i princip blött ut alllt..
  • Butikslager
    minneli skrev 2011-06-04 21:46:35 följande:
    Åh, skulle kunna betala mkt för ett UL... men får snällt vänta minst 8 veckor till.
    Kan du inte boka tid på en privat klinik?
    Vi bokade in oss i gällivare, fick reseersättning och allt :)
    Det är 12 mil dit, men närmare finns ingen privat.
  • Butikslager

Jag ska ringa och boka ett VUL imorgon. Se så att det är något och om det är okej..
    Är fortfarande illamående och har ont i bröstvårtorna, känns skönt i alla fall..

Men förra grav (MF vecka 14) hade jag också symptom, dock inte lika starka som nu, men ändå. Jag är orolig som tusan..

• Butikslager
    Missoctober88 skrev 2011-06-06 22:55:31 följande:
    Jag har ätit hur onyttigt som helst och gått ner 3 kg, och alla grav symtom är borta. Borde jag oroa mig? Vecka 10+0 imorgon.
    Vid vecka 10 brukar de så kallade spökveckorna börja. Alltså man börjar må bättre, illamåendet släpper och andra symptom lugnar ner sig. Det är helt normalt.
  • Butikslager

Ringde gyn nu nyss och fick en tid redan på torsdag!! Vad tror ni om chansen att se hjärtat?
    Kommer nog vara i typ 7+0, är det för tidigt?

Svar på tråden Januaribebis 2012