Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

Jessica82 skrev 2011-06-10 18:04:19 följande:
    även med 3dje barnet ?
    Det är väl olika antar jag. Såg någon magtråd med en tjej som väntade andra barnet och magen var MYCKET mindre andra graviditeten än tredje.

Beror väl på hur barnet ligger och allt sånt.
  • Butikslager
    Marsätt skrev 2011-06-10 18:38:16 följande:
    En sak som jag har undrat är varför är det oftast samma personer som får missfall gång på gång.. Det måste vara otroligt tungt för er. Skickar styrkekramar till er!!
    Nu är det tredje MF:et..
    Jag är grymt glad över att vi har en perfekt son redan. Han gör allt mycket lättare.
    shadowstorm skrev 2011-06-10 18:55:16 följande:
    men nej inte fler =( beklagar verkligen för er. Men Liv som de andra sagt säker det inte har med vul igår att göra
    Jag vet inte? Det har varit färskt blod, som mens ungefär. Har lite molvärk nu också.. Får se hur det fortsätter under kvällen.. Men det är säkert ett MF. Känner igen känslan liksom.
    Frökenolson skrev 2011-06-10 18:55:17 följande:
    Usch vad tråkigt för er!
    Jag är i samma vecka denna veckan som jag var när mitt missfall/ma förra året började...
    Försöker att inte tänka på det är svårt..

Kommer tänka på dej ikväll för det gör ju så jävla ont när man kommit en bit in i grav.
    Massa styrkekramar!
    Så var det för mig också när vi väntade sonen. Innan honom hade vi ett MF i vecka 8, i vecka 8 med honom var jag på toa tusen gånger. Det var en riktigt jobbig vecka.

Nåja, life goes on.
    Det är bara blicka framåt och se det positivt!
  • Butikslager

Våran akut har ingen ul-maskin så får snällt vänta till måndag hur som helst. Och det är inte säkert det finns gynläkare då heller. Blöder fortfarande rött blod, inga klumpar. Inte jättemycket heller. Som mens typ.

Lite molvärk, ingen mensvärk som annars. Men har ett tryck neråt, som att inälvorna ska trilla ut. Den känslan känner jag igen från tidigare MF.

Får se, får se.. Känner mig frustrerad och arg. Vill kasta sönder något. Jag är less på all otur.

• Butikslager

Oddsen blir ju bättre för er andra nu i alla fall!

Blödningen verkar ha avtagit en del, jag och sambon är lite fundersamma.
    Jag ringer väl till Kvinnokliniken på måndag och frågar vad dom tycker vi ska göra. Sen får jag ta ett nytt G-test nästa helg så ser jag ju om det blir svagare.

Minns inte riktigt hur MF:et i vecka 8 var.. Om det kom massa klumpar och sånt..?
    Slutar jag blöda nu så har då inte allt kommit ut om det är MF.

• Butikslager
    Someday skrev 2011-06-11 10:12:20 följande:
    Liiv - jag hoppas verkligen att det är en vanlig blödning orsakad av ditt VUL! Det låter ju lite så. Hade det varit missfall i den vecka du är nu borde det ha kommit klumpar! Och mycket blod... Gör en ny koll, ring gyn på måndag om inte blödningarna tilltar igen!
    Många styrkekramar. Förstår att helgen blir lång!!
    Ja, för än så länge idag har det typ inte kommit något alls..
    Typ lite imorse och lite när jag kissat.. Bara så det är lite rödrosa på pappret.. några droppar i bindan bara.
    Jag känner mig förvirrad.

Ska på tvåårskalas klockan två och hoppas det inte kommer en störtflod när vi är där bara.

Får bara ta och vänta.

Är det vanligt att man blöder efter VUL eller? Har aldrig gjort VUL tidigare när jag varit gravid. Bara UL och VUL vid MF.
  • Butikslager
    LillaEko skrev 2011-06-11 12:28:59 följande:
    Nämen usch och fy för allt som händer nu. Styrkekramar till er alla.

Själv tycker jag att tröttheten lugnat sig lite.
    Är i v 11 (10+3) idag och fixade tom ett pass body pump på gymmet mellan 10-11.
    Tycker även magen krympt endel, inte alls så svullen längre.
    Dax att bli orolig el är det någon mer som känner sig piggare nu runt v 10-11?
    Spökveckorna kallas veckorna kring vecka 10. Syptomen minskar och svullnaden lägger sig.
    Det är helt normalt!
  • Butikslager

Inget blod alls idag!
    Jag är helt förvirrad! MF? Inte MF?

Fan för blod alltså. Måndag känns lååååångt borta. Och frågan är om det ens finns läkare här då som kan göra ett VUL. Det är väl bara att hoppas.

Dumma akut som inte har grejer.

• Butikslager

Jag får inte komma in till gyn, finns ingen läkare denna vecka och nästa vecka är det nästan fullbokat och mer "akuta fall" tar dom bara eftersom dom stänger över sommaren.

12mil om jag ska få veta hur det ligger till.
    Sambon åker bort imorgon och är borta till onsdagkväll.

Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så arg och ledsen.

Svar på tråden Januaribebis 2012