Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

Jag har också fått "sparkar" flera gånger efter förlossningen. Jätteläskigt!
    Kändes precis som när jag var gravid med sonen! Trodde för en sekund att jag var gravid igen. Haha

Förra grav kände jag "kraffsanden" kring vecka 12, men det slutade ju med MF i vecka 14, men jag tror kanske att det var ett MA som kom ut. Och då var ju kraffsandet inte alls en bebba. Men jag har som inte känt det någon annan gång än när jag varit gravid.

Svårt att veta vad som känns och inte känns. När man blir gravid så är det ju tusen nya olika känslor. Både fysiskt och psykiskt :) 

• Butikslager

Jag har förresten letat blod i trosorna hela dagen. Säkert vart på toa 100 gånger. Men ingenting än.
    Jag känner mig sjukt nervös inför morgondagen! Får se hur det blir.. Åh, vad nervöst!

• Butikslager
    shadowstorm skrev 2011-06-14 22:39:06 följande:
    Kommer gå bra :) Jag håller mina tummar o tår och verkligen hoppas att din lilla son ska få bli storebror i januari :)

Hehe jasså du har också känt det där "sparkarna" ja det är jääätte äckligt eftersom det känns som sparkar haha
    Jaa, det kändes jätteverkligt! Jag tror tillochmed att jag tog ett gravtest! Helt sjukt likt. Alltså en RIKTIG spark. Inte bara bubblet. Haha, snacka skendräktig!

Och tack för alla tummar och tår. Jag har ändå en lugn känsla i kroppen, men jag vet inte..
    erajka skrev 2011-06-14 22:40:16 följande:
    Läser att i v 16 börjar barnet göra ifrån sig rörelser, men det kan vara svårt att känna rörelserna redan.

Tror inte det är barnet man känner redan, men att det kan vara förknippat med graviditeten.
    Med sonen började jag känna fladder i vecka 16. Riktiga sparkar kom först kring vecka 19-20 tror jag. Innan RUL var jag osäker på om det ens var Love jag kände, men på RUL såg jag honom härja samtidigt som jag kände det och då insåg jag att det var han. :) Så himla mysigt när det börjar röra sig!
  • Butikslager

Tack tjejer!! Snart bär det iväg!

Majskorn: det kan ju vara olika från dag till dag! Vilken vecka är du i nu?

• Butikslager

Gick sådär hos läkaren..

Hon kunde inte säga nåt alls! Fostret fanns kvar iaf, men hon var inte säker på att det hade växt och hon trodde hon såg hjärtat, men var inte säker..

Känns nästan jobbigare nu än innan. Jag får helt enkelt vänta fyra veckor till ul. Om mf inte kommer tidigare.

• Butikslager

Hela besöket började med att jag fick en 5minuter lång utskällning! Jag borde inte ha kommit på något VUL för det var minsann skadligt och man skulle inte störa foster i tidig graviditet.  Strålnings blablablablabla.. och så vidare...

I alla fall.

Vid förra mätningen var fostret 4.5mm tydligen och hon trodde att den nu kanske var mellan 5 och 5.5mm. Så då borde det ju ha växt. Men hon tyckte att det kanske var litet? Men jag kollade runt och det verkar normalt för vecka 6-7 och det verkar variera väldigt mycket..

Det kändes som om hon var väldigt försiktig med VUL-staven också. Vet inte om det var för att hon inte ville störa för mycket, för vid tidigare VUL har dom iaf tagit i ganska ordentligt eftersom jag har en bakåtlutande livmoder så är det lite svårt att se. Tidigare läkare har som tryckt till med staven så jag har känt det, men hon var väldigt försiktig så jag vet inte..

Men hon sa att hon såg något som pulserade, men kunde inte säkert säga att det var hjärtat.
    Hon tyckte jag skulle fortsätta vara beredd på att det kunde vara ett MF.

Verkade som om hon fick lite dåligt samvete över att hon tog i så hårt från början så hon gav mig två bider från VUL:et och gav mig en kram innan jag gick....?

• Butikslager
    RaraS skrev 2011-06-15 16:54:05 följande:

Stackare...du såg ju hjärtat slå sist ju! Ja, jag förstår ju att de inte kan göra någon bedömning om hjärtat kanske slår, det kan ju vara ok och det har ju inte gått så lång tid sedan sist VUL...

Men vänta i 4 veckor på nästa UL! Det låter ju verkligen olidligt! Du borde ju få komma på koll igen om en vecka eller så...12 mil eller ej...man behöver ju få veta för att kunna må bra och inte oroa sig!

Nej det var onödigt tyckte hon. Det är bara vänta ut det..
    Nu ids jag inge mer, får helt enkelt vänta.

Nästa UL är i Sunderbyn då vi är i piteå på semester.. Får hålla tummarna helt enkelt.
  • Butikslager

Läkaren som gjorde VUL:et snackade om att man använder ultraljud för att spränga saker. Och att dom sprängde gallstenar och sånt och att man kan spränga stora järnföremål osv.

Tyckte hennes föreläsning kändes lite överflödig..

• Butikslager
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-16 12:49:35 följande:
    Det enda jag har sugen på till lunch idag var Subway, så det var bara att sätta sig i bilen och åka iväg. Man gör man inte för att få i sig lunch överhuvudtaget. Glad
    Fy vad avis jag är!

Jag älskar subway! Den enda "stora" kedjan vi har är Frasses och sibylla.
    McD är det 35mil till och närmsta subway tror jag ligger i Umeå? Det är ju skitlångt.
Svar på tråden Januaribebis 2012