Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Januaribebis 2012

Vi väntar andra barnet! Sonen är född april -10.

VUL:et gick bra och vi såg foster med hjärtslag!
    Läkaren var en kvinnlig från sunderbyn, hon var jättehärlig och sa att hon ville att vi skulle få komma på ett till ultraljud så hon bokade in oss till henne i sunderbyn 11 Juli. Då är vi på semester och den veckan är vi i piteå, så det passade oss jättebra.

Hon var verkligen jättego! Och det var underbart att se det lilla hjärtat. Hoppas att det fortsätter i rätt riktning nu!!

Funderade nu, när jag var på efterkontrollen efter förra MF:et så sa läkaren att jag hade bakåtlutande livmoder. Kan det vara en riskfaktor? Alltså att man har större benägenhet att få MF?

• Butikslager

Just ja! Hon trodde också att jag var lite kortare gången.. Vecka 5 eller 6 typ.
    Kan tänka mig att jag är några dagar kortare, men inte en hel vecka med tanke på att jag fick positivt på testet när jag fick det. Nå, det återstår att se..

Kanske det blir en bebis i början på februari?

• Butikslager

Ni som har flera barn, hur har förlossningarna skiljt sig från varandra?
    Jag är ju mest intresserad av första och andra dårå :)

• Butikslager

Vi fick ju ett UL bokat på spec. mödravården i sunderbyn, då kommer jag vara inne i vecka 12 typ.
    Eftersom vi är på semester då så passade det bra och sen ska vi ner en sväng till Karlstad och hälsa på sonens farmor, faster och gammelmorfar.

När vi kommer upp igen så bokar jag in inskrivningen, om det nu såg bra ut på UL:et och inget annat händer.
    Hoppas min BM inte blir grinko om jag ringer så sent. Haha.

• Butikslager
    Silverklar skrev 2011-06-10 08:37:31 följande:
    Börjat arbeta igen, så tittar in supersnabbt för att skriva att vul igår gick bra! Fick se ett litet pickande hjärta och ett embryo i rätt storlek! En fantastisk känsla!

Hoppas läsa ikapp i ikväll!

Kram till alla och hoppas alla andra mår bra och har fått bra besked på vul också!
    Härligt :) Vi fick också se ett hjärta. Underbart :)
  • Butikslager
    Jessica82 skrev 2011-06-10 12:14:08 följande:
    kikat in lite på mabilderna....det var inte alls bra för min oro.. 2 veckor sen från mitt vul och magen växer inte... syns inenting ochh fortfarande sitter jeansen som dom ska även på kvällen... gaaah blir galen. vågen går inte upp. brösten är inte det minsta ömma.. borde synas lite ju då jag är i v 10+1
    När jag väntade sonen fick jag inte tillstymmelse till mage förrän vecka 20 typ. Då först började den växa.
    Innan det var jag bara lite svullen. Det är ju jätteolika och livmodern kommer faktiskt inte upp över blygdbenet förrän kring vecka 12-13. Innan det är det ju bara svullna tarmar och sånt som placerar om sig.

Såhär växer livmodern på ett ungefär. :)
  • Butikslager
    misssally skrev 2011-06-10 16:05:30 följande:
    Hoppas det är någonting annat, var du inte på VUL idag? Då kan det ju vara så att man blöder lite efteråt vad jag förstått eftersom blodkärlen är väldigt sköra.. Jag gjorde cellprovstagning igår i samband med min inskrivning, och då började det blöde lite efteråt, men det sade BM kunde vara normalt.
    Jag håller tummarna för att det inte är så, ni har ju ändå fått se ett hjärta.
    Kram
    Var på VUL igår, och det blöder ganska mycket färskt blod..
    Nu väntar jag bara på att det ska börja göra ont och forsa. Kommer nog inom en timme eller två.

Börjar känna mig rutinerad på det här med MF.
Svar på tråden Januaribebis 2012