Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna

Januaribebis 2012

Hej!
    Hänger på här. Är gravid med 1:a barnet plussade 110524 och är i v5 (4+5). Fick världens chock på BIM +1 då mensen var sen och testet visade plus, ett tydligt sådant dessutom. Trodde verkligen inte vi skulle lyckas denna månaden då vi bara fick till det på ÄL och tre dagar före. 
    Mina symtom hittils har varit sjuuuuk hunger ( äter massor och är hungrig inom en timma igen), svårt att hålla blodtrycket när jag reser mig (kan snurra till rejält) och jag har behövt gå och kissa minst 2-3 gånger/dag på jobbet (kissar oftast bara en gång/dag vanligtvis och tar igen det hemma, men det har inte funkat senaste två veckorna). 

Sen jag plusade så har även lite lätt illamående börjat komma smygande om jag inte får ätit tillräckligt tätt. Fick införskaffat sea-band igår, mina räddare!!! Blir även "trött" i ländryggen när jag går runt mycket. Ikväll har jag även känt av lite som mensvärk fast långt ifrån lika starkt, men det är väl troligtvis livmodern som växer, jag blöder inte. 

Imorgon skall vi troligtvis berätta för mina föräldrar och två av mina syskon. Är dock väldigt ambivalent till om vi skall berätta eller ej. Är så rädd för att det skall sluta i missfall.

Var in och kikade på era magbilder, vilka fina magar ni börjar få många av er. Själv är jag spinkig som vanligt, möjligtvis lite svullen då jag upplever att mina tajtaste jeans spänner lite. Om jag har turen att få lite som era magar kommer jag deffinitivt inte behöva sy in min brudklänning. Gifter mig 2:a juli och klänningen var lite stor när den levererades, trots måttbeställning. och då var den ffa stor över midjan men förhoppningsvis är ju det löst nu

Det blev väldigt långt men nu vet ni lite om mig och min situation! 

• SysterAnna
    Sessissen skrev 2011-05-28 20:23:50 följande:
    Måste bara fråga. Är de någon mer som har rikligt med flytningar? ser ut som när man har ägglossning? Är livrädd att detta skulle vara ett tecken på misfall. :(
    Tillochfrån får jag nog svara på det. Ibland har jag reagerat på att det "rinner" till. Ser ut som ÄL-flytningar ungerfär. Inget farligt, har läst på massa ställen att det är jättevanligt då slemhinnorna förändras under grav.
  • SysterAnna
    Sessissen skrev 2011-05-28 20:44:56 följande:
    Hej Jag förstår inte riktigt varför man skriver så som du gör .När man är gravid är man oftast nojig och sådana här saker gör en ju mer nojig. Vissa saker kanske man ska hålla för sig själv. Håller tummarna för dig att de fungerar denna gång :)
  • SysterAnna

Än så länge kommer jag i mina vanliga kläder, tycker dock att en del av mina byxor klämmer åt framförallt framåt kvällarna. Men sen är jag ju bara i v.5. så det kommer väl. Hemma bor jag dock i min one-piece, inget som klämmer någonstans! Jobbar dessutom inom vården så där går jag i "mysbyxor" med dragsko i midjan och muddar i benen och en vid klänning, kommer nog kunna dölja magen ganska länge.
    Imorse när jag vaknade och fick frågan "vad vill du ha till frukost idag?" blev svaret äggröra och bacon! Men usch vilken dålig idé. vad illa jag mådde efter att ha ätit det... kanske ligger nåt i det dem säger att man skall undvika fet och hårt stekt mat för att undvika illamående .
    Imorgon är det dags för magfotografering, vägning och magmätning. Vi skall göra en stoooor bildserie med magen som vi fotar i början av varje ny vecka. Imorgon går jag in i v.6.

• SysterAnna

Glömde skriva att jag har fått sjukt ömma bröstvårtor idag, kan knappt nudda dem! Fasar inför att sätta på mig en bh.

• SysterAnna
    roxylady skrev 2011-05-29 11:30:49 följande:
    SysterAnna: Åt också ägg idag!! Fy vad jag mådde illa efter det. Men sänkte det med en godisbit! Ja bara en :) Det hjälpte faktiskt! Tror det var den där äggsmaken man hade kvar i munnen.. uäk..
    Haha, här var det vindruvor som så småning om vände det!
  • SysterAnna
    roxylady skrev 2011-05-29 13:28:54 följande:
    Åh druvor som är så gott. Gröna? :D
    Japp, kärnfria!
  • SysterAnna

Hej alla här inne. Vad mycket ni skriver!!! Har nu suttit i en halvtimma och läst ikapp mig, tråkigt med er som har fått missfall men kul med er nyplussade i tråden!

Själv har det varit full rulle hela dagarna... vi börjar i söndags; Berättade för min familj att vi ska få en bebis, blev ett stort kramkalas, första barnbarnet för mina föräldrar . Så min mardröm som jag hade natten efter att jag plusat då min mamma blev vansinnig över att vi skulle ha barn och att jag hade förstört vårat kommande bröllop! Men så blev det som sagt inte, Bara glädje!
    Måndags var sambon iväg på förmiddagen och jag hela eftermiddagen/kvällen så då sågs vi knappt. Igår jobbade jag dagpass och på kvällen var sambon ute med killarna som han skrivit ssitt kandidatarbete med. Dem blev färdiga igår och firade självklar! Han fick då reda på att en av killarna i gruppen också skall ha barn, fast i oktober! Jag var hemma och kunde inte sova. åkte och hämtade honom vid fyra... sen blev han sur när jag försökte väcka honom vid tio för jag ville gå upp och äta frukost. slutade med att jag gick upp själv och han sover än. Kl 13:30 åker jag till jobbet och har han inte vaknat till dess åker jag utan att väcka honom. Känner mig sur och grinig, känner att jag behöver lite stöd och kramar... Är så rädd att det skall bli missfall. Mår än så länge bara pyttelite illa till och från och då framförallt när jag inte ätit på en stund. Det tydligast symtomet jag har är att mina bröstvårtor gör sjukt ont. fast jag tycker att det känns mindre i dem, men det kan ju vara så att jag börjar vänja mig. Är i v. 5 +2 idag.
    Igår berättade jag för en jobbarkompis att jag är med barn men att det är jättehmeligt fortfarande. Hon håller nämligen i utvecklingsdagarna som vi ska på augusti och jag ville därför beställa specialkost så att det inte blir nån gravad lax eller så för min del. Hon bara skrattade åt mig och sa; det visste jag väl, det syntes på dig häromdan (då sågs vi endast i några minuter)

• SysterAnna

Igår kom illamåendet jag "längtat" efter Har varit så orolig över att inte känna något direkt förutom hunger och ömma bröstvårtor. Men igår fick jag sitta med en spypåse i knät på väg till jobbet. Kom dock inget. Klarade mig igenom dagen hyffsat och illamåendet kom och gick under kvällen. idag har det också kommit och gått en hel del. I eftermiddags har jag även fått lite molvärk. Är såklart orolig över värken men förstår även att det är normalt. och skulle det vara något fel så upptäcker jag ju det så småningom. Är i 5+5 idag.

• SysterAnna

Hej alla härinne igen!
    Är idag i v 7+2. Mår rätt bra ändå måste jag säga, illamåendet kommer och går men är värst på morgonen. Tröttheten är mer och mer utbredd. Har även en del värk i tjejmagen som kommer och går. Ikväll är dock det värsta att jag bara vill äta!!! All sorts mat verkar så underbar! Åt två jättelass spagetti och köttfärssås förut, går långsamt dock då jag blir mätt och illamående fort. Sen lite senare käkade jag en halv liter jordgubbar med mjölk och nu funderar jag på att fixa lite rån att knapra på... Så det verkar vara en hungrig buse jag har i mig

Svar på tråden Januaribebis 2012