Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna

Januaribebis 2012

Fått pojke på båda testmetoderna! Oj, vad glad min lillebror skulle bli över en pojke i familjen han är den enda än så länge.

• SysterAnna

Tips på vitaminer som iallafall jag inte tycker smakar apa är ACO kvinna. Dem innehåller det mesta som man behöver, är små och man behöver bara ta en/dag. Testade om det var apotekets, dem smakade apa, var stora och luktade pyton. Så gissa om jag var glad när jag hittade aco:s igen. Fanns på ica maxi bland annat. 

• SysterAnna
    Stellan skrev 2011-06-21 16:24:45 följande:
    Nämen, vad intressant att flera har keliga hundar. Våran donna på ett år brukar vilja vara ifred när hon sover eller ligger och tar det lugn, helst ingen kroppskontakt just då. NU DÄREMOT är mitt knä det bästa stället att ta en tupplur. Tackar inte nej till extra gos med henne, och har funderat på om hon känner av lille bebisen på nått underligt sätt......
    Har börjat fundera på om vår katt märker något. Han ska vara nära mig hela tiden så fort jag är hemma osv. Dock har jag jobbat mycket senaste och han har en tendens att bli mammigare då, men inte så här mycket som det är nu.
  • SysterAnna

Är det någon annan som fått halvdille på viss mat redan? Jag kan inte få nog av micrade dubbelmackor med ost och skinka i. 

• SysterAnna

Glad midsommar på er alla! De flesta av våra vänner vet redan om att vi ska få en bebis då vi gifter oss om 8:a dagar och vi blev båda kidnappade för möhippa/svensexa förra helgen. Och min hippa blev självklart nykter för min del . När vi var och hämtade killarna dagen efter kom 10-talet killar och slängde sig runt halsen på mig och gratulerade, min sambo hade berättat för alla kvällen innan han med. Alla som inte vet kommer nog garanterat att få veta på vårat bröllop. Sen vet i princip bara min chef om det på jobbet, men jag kommer berätta för de andra när jag kommer tillbaka från semestern. Gick på semester igår! Skulle egentligen ha jobbat idag med men vi var så mycket folk och få patienter så jag hörde med de andra om inte jag kunde ta semester en dag tidigare. Så nu har det hårda arbetet med bröllopet påbörjats. Hade sån tur att min brudklänning var lite för stor i midjan när den levererades (trots måttsydd) för nu sitter den helt perfekt. Fick äntligen provat hela alltet igår, vi hade testuppsättning av frisyren och provning av klänningen tillsammans med nya underkläderna. Det som jag oroar mig mest för är att tuttarna inte skall få plats för dem växer så det knakar till min blivande mans stora glädje

• SysterAnna

Imorgon skall vi på vårat VUL!!! Är väldigt nervös, har en massa tankar som "tänk om jag bara inbillat mig alltihop" osv. Min sambo skrattar bara åt mig när jag säger det, för det är som han säger ganska uppenbart att jag är på smällen Men skoj och spännande ska det bli.

• SysterAnna

Hej allesamman!
    Nu är jag tillbaka igen, nygift och lycklig I tisdags fick vi se våran lilla "bubbla". Allt såg jättefint ut enligt läkaren och risken för missfall är nästintill minimal. Så nu väntar RUL framåt slutet av augusti/början av september. Har även börjat må lite bätte, illamåendet har dämpats förutom ikväll när vi skulle till några vänner och grilla. Men det var dock för att jag var så sjukt sugen på godis innan vi åkte och smällde i mig en hel del och började må apilla av det... annars är det bara tröttheten som hänger kvar. 

• SysterAnna

Jag gick upp 2,5 kg fram till v. 8 tror jag det var men sen har det stått stilla sen dess. Nu har jag dock börjat äta tokmycket igen så det kommer väl några kilo till nu misstänker jag.

• SysterAnna

Har inte börjat handla än. Vi pratade om det idag och sa att efter RUL skall vi och titta på vagn och eventuellt beställa. Startskottet för klädshoppingen kommer gå av stapeln under våran smekmånad i USA.

• SysterAnna

Tanken är att vi ska renovera här hemma. Vardagsrummet skall få sig ett lyft och likaså sovrummet, som dessutom skall byggas om med garderober. Först hade vi tänkt börja med vardagsrummet men nu är vi båda mer inställda på att göra sovrummet först för att göra plats för bebisen. Vi har kommit fram till att vi nog är lite "sätta bo"-iga av oss just nu. Så snart drar vi nog igång med sovrummet även om inte bebissakerna kommer att ställas in förräns bebisen är född eller precis innan bf.

Svar på tråden Januaribebis 2012