Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna

Januaribebis 2012

Kvällens dille: Holiday Dip till chips (fast jag har skippat de flesta chipsen). Min man sa att han misstänkte att det skulle bli så baserat på min reaktion i affären när han la på förslag att köpa det Ibland känner han mig vääääldigt väl.
    Har sedan i onsdags haft en mage som putar rejält nu (10 +5). Är väldigt smal sen innan så det finns inte mycket att dölja den i. Det är tur att det inte är en hemlighet iallafall  

• SysterAnna

Behöver lite hjälp med det här med graviditetspenning och arbete mm. Vi börjar från början; Jobbar heltid som sjuksköterska på en post.op-ortopedisk avdelning. Har BF 29/1 -12. Jag har ett vikariat som går ut 15/1 -12. Jag hade hoppats på att kunna gå på GP från början/mitten av december. Men hur blir det sen när jag blir arbetslös, då har jag gått på GP. Tror ni man måste anmäla sig som arbetssökande på arbetsförmedlingen den 15/1?

• SysterAnna
    Someday skrev 2011-07-11 11:34:32 följande:
    Det bästa är om du ringer till FK och frågar...
    Då får du liksom det svaret som är anpassat efter din situation. Vet att alla har rätt att GP en viss tid innan men kan inte reglerna med AMF...
    Får nog ta och göra det... Tar emot bara, de gånger jag har varit i kontakt med FK har det varit allt annat än positivt.
  • SysterAnna
    minneli skrev 2011-07-11 11:57:30 följande:
    Nu har jag fått höra hjärtat slå! Är så lycklig =D
    Grattis!!! Åh, vad rolig!
  • SysterAnna
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-11 21:12:08 följande:
    Är det föräldrapenning eller havandeskapspenning? Varför gå hem redan 3 månader innan?(Nyfiken)
    Jag hoppas på att kunna gå hem 1½ månad före BF på havandeskapspenning då mitt jobb är fysiskt krävande på många sätt, går mycket samt tunga lyft. Det innebär även mycket stress. Misstänker att det kommer vara jobbigt när man börjar bli större. Sen kan det vara skönt att vara hemma "själv" ett tag innan för att vila upp sig inför stundande förlossningen. Så resonerar iallafall jag
  • SysterAnna

Värsta morgonen på länge!!! Vaknade vid nio, hade lite ont i magen och mådde illa. Gick på toaletten, magen kass... (Dock inget ont i bebismagen). Fick i mig några jordgubbar och lite juice. Fick gå på toa efter en stund igen. Tvingade mig att stå i köket och laga frukost. Ringde mannen som frågade om jag hade mina armband på mig, nej det hade jag ju inte. Gick och hämtade dem och tog på mig dem. Sambon har tyvärr ingen komp att ta ut, han ville åka hem till mig. Jag ska ju dessutom börja jobba efter semestern idag! och cykla till jobbet (8 km). Men döm min förvåning när jag 10 minuter efter att jag tagit på mig armbanden mådde mycket bättre och kunde få i mig frukosten utan problem och känner nu att jag nog kan cykla i lugn takt till jobbet vid ett! Känns så skönt, hade inte varit roligt att sjukanmäla mig 1:a dagen efter semestern

• SysterAnna

Hejhej! Ser att ni funderar kring vad det kan vara och storlekar på magarna Jag har kännt mig övertygad sedan jag blev gravid att vi väntar en pojke. Om det skulle vara så så bryter vi en tydkig trend i släkten! Är ytterst få pojkar men en flicka är självklart lika välkommet! Men min magkänsla säger mig att det är en pojk, vi kommer dock inte ta reda på det vid RUL. Min mage är rätt stor för att vara förstagångs föderska och såpass tidigt som jag ändå är (11+6 idag) Har en söt kula, supermysig, man vill ju inget annat än att det skall synas Fick frågan på jobbet i fredag hur många det egentligen var där inne! Men vi vet att det är bara en liten. Jag är dock väldigt smal sen innan så jag har inte så mycket yta att dölja magen på. 
    Såg att ni pratade om foglossningar och ryggvärk också. Slog upp foglossningar och ett av symtomen kan vara "trötthetskänsla" i ländryggen/svanken. Helt plötsligt insåg jag "jag har foglossningar". Det är tackochlov inte så påfrestande än dock utan blir jobbigt när jag står och går länge. Har dock haft det sedan dagarna innan jag plussade. Dock känner jag av ichias rejält till och från och shit vad ont det kan göra. I fredags såg min högra skinka stjärnor så att säga. Har tyvärr en lite kass rygg sen innan men jag hoppas på att orka med så länge som möjligt.
    Har en "kissenödig-dag" idag. Går och kissar minst varannan timma (gärna varje). Bådar inte gått inför eftermiddagens Bio! Får väl försöka få en plats så långt ut som möjligt. Vi är lyckligtvis många som bokat tillsammans så vi tar nästan en hel rad själva tror jag Ha en skön söndag allesammans! 

• SysterAnna

Är det nån mer här inne som får sjukt ont i hela kroppen när ni sover? Varje natt så får jag jätteont i axlar och rygg, ibland också i höfterna. Har försökt med att sova med en kudde mellan knäna för att inte rulla över för långt och på så vis vrida ryggen för mycket. Men sen är det axlarna; känns som att sängen är en hård planka att sova på. Bästa sättet att sova på upptäckte jag imorse. och det var halvsittandes med en massa kuddar runt mig... Känns inte som det bästa sättet att sova på dock för att bli helt utvilad.

• SysterAnna

Jag har sedan innan jag blev gravid sett fram emot förlossningen. Är övertygad om att det kommer göra APONT! Men jag ser fram emot hur det känns och hur jag kommer att reagera. Är så nyfiken!

Jag har fått som stickningar i nedre delen av livmodern till höger. Kommer ilte då och då, är som en snabb ilning som sedan går över på nån sekund för att sedan komma tillbaka ca 15 sek. senare. Gör så några gånger för att sedan försvinna i några timmar. Vet inte riktigt vad det kan vara men jag misstänker att det är något ligament eller nån nerv som ligger precis där. 

Jag börjar bli lite sugen på att börja handla saker nu... Men skall vänta till RUL - sen väntar inköp av barnvagn och sen åker vi på smekmånad och då ska här shoppas.
    Blir så sugen när ni berättar om att ni ska till Gekås. Det skall vi också i oktober/november, efter smekmånaden men före alla julshoppare kommer igång. Har en kompis som älskar att åka till Gekås, tog dit henne för första gången i hennes liv för ca 2 år sedan. Sen dess så börjar hon tjata om när vi ska dit nästa gång när vi är påväg därifrån. Vi brukar åka ca en gång var 8:e månad. 

• SysterAnna
    roxylady skrev 2011-07-26 12:27:58 följande:
    Idag går jag in i v15(14+0), går ganska sakta ändå.. och jag har inte ens fått tid för RUL än.. vet inte varför det tar sådan tid.. om 3-5 veckor ska jag ju in... suck.. Man vill ju kunna planera dagarna när man jobbar något.. Låter som alla ni har fått era kallelser rätt långt innan?
    Jag gick in i v.14 igår (13 +1) och väntar även jag på kallelsen fortfarande. Min barnmorska har dock sagt att har vi inte fått någon kallelse tills nästa vecka ska vi ringa henne. Tycker också det är så jobbigt när man inte kan planera!
Svar på tråden Januaribebis 2012