Januaribebis 2012
Grattis Lilla pricken till pojken också!!!
Grattis Lilla pricken till pojken också!!!
Vi har bara köpt neutrala kläder då vi inte vet vad vi väntar. Så det är det som packas i vår väska

Idag är en fantastisk dag! Känner mig pigg och utvilad och det är roligt att vara gravid, känns så underbart. Har inte alls särskilt ont i bäckenet och känner mig vacker. Så idag gör det inget om jag går tiden ut
Även om man längtar efter liten förstås.
Har lite känningar i form av att det "sticker" i nedre delen av livmodern/tappen, någon annan som känt så? kommer och går.
Bara för att det är roligt att vara gravid nu så kommer den säkert komma snart, bara för att man är tillfreds med situationen.
Idag skall vi städa ut julen och slänga ut granen, köpte en kungsgran iår för att vi ville ha en gran som inte barrar så mycket. Men vi har nog lyckats för en av de få som barrar massor... Hade egentligen velat ha kvar den en vecka till men nu står jag inte ut med sopandet längre. Dessutom har vi bestämt att sätta upp spjälsängen så fort granen åkt ut (har lite saker ståendes i sovrummet just nu som skall stå där granen står, så måste få möblerat om först).
Försöker skicka lite positiv energi till alla er som känner att det räcker nu, snart är våra små pyren här!
BM-kontroll igår (36 +4):
Bltr: 135/80
Hjlj: 140
SF: 31.
Hade när vi var där haft molvärk i dryga 15 timmar och bara sovit 4 timmar under natten på grund av att det gjorde ont, hade en del sammandragningar och bebisen levde rövare. Hon kände även efter så att den fortfarande var fixerad och hon sa att den ligger väldigt långt ner, jag fick dessutom världens sammandragning när hon gjorde det som hon kunde känna. Den gjorde rätt ont också vilket hon reagerade på. Men vi bokade in ett besök i nästa vecka och vi åkte hem. Sen ringde barnmorskan upp mig under eftermiddagen och sa att hon funderat lite och tyckte att vi skulle ta en extra kontroll med bl.a. TUL på antenatalen i och med att jag inte mår jättebra och sf-måttet har planat en hel del senaste och ligger på nedre gränsen. Så hon hade bokat in oss och vi ska dit på måndag. Är lite orolig men känns skönt att bli kollad lite extra.
Igår hade jag som sagt inte sovit så bra och inte heller natten innan. Vid lunch kom en kompis över och jag hjälpte henne med bröllopsinbjudningar m.m. i några timmar. Sen när hon åkte vid 16-tiden kom en annan kompis över med hela sin familj (man +2 barn) och vi fikade och hade det trevligt tills dem åkte hem vid 19-tiden. Då lagade min man middag och vi åt den vid åtta. Sen klockan nio stapplade jag ut till sängen och somnade bums, heeeelt slut (brukar vanligtvis sova middag när jag sovit bra på natten).
Strax innan halv elva hör jag en smäll, tydligen någon som gick förbi utanför som fått för sig att bränna av en smällare och gissa vem som inte kan somna om?! JAG!!! Blir helt förstörd och ligger och gråter för jag är så trött men kan verkligen inte somna om. Somnade tillslut om vid två-tiden och sov sen till halv tio idag med bara några få uppvaknanden då jag behövde vända mig m.m. Blev väckt av min man vid halv två som sa att lunch/middagen nästan var färdig, han hade lagat frikadeller som jag längtat så efter! Åt mat och gick sen en promenad i solen och nu sitter jag här på soffan och tar det lugnt, känner mig behagligt avslappnad. Blir nog dock tidigt i säng ikväll med.
Grattis till alla nya bebisar!!!
Själv ligger jag i sängen och drar mig. Mannen skulle upp halv sju för att åka och skriva en tenta och jag kunde självklart inte somna om... Så nu ligger jag här och drar mig, har precis ätit en clementin. Får se när man orkar dra sig upp. Har iochförsig ingen press på mig att jag måste gå upp snart så det blir nog en stund till här, är rätt gott att bara ligga här
37 +0 idag.