Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna
    ccecy skrev 2012-01-03 20:20:32 följande:
    jobbigt! ja som va så glad, trodde ja skulle slippa dom helt! tror ja upptäckte lite början till dom för 1-2veckor sen o tänkte inte mer på de, men nu kommer de mer o mer! nåja dom bleknar med tiden! :) och om inte annat är de ju iaf ett minne man har kvar från graviditeten ;)
    fabler skrev 2012-01-03 20:21:48 följande:
    Jag har fått bristningar på ganska bra ställen, insidan av låren och bak mot ryggen så dem stör inte så mycket.
    Jag fick bristningar ganska tidigt på rumpan (ser ut som att nån klöst mig) Nu har har även börjat få på höfterna. De sitter dock väldigt tacksamt på mig då de inte kommer synas när jag har bikini eller liknande på mig.
  • SysterAnna

Vi har bara köpt neutrala kläder då vi inte vet vad vi väntar. Så det är det som packas i vår väska

• SysterAnna
    carooo skrev 2012-01-03 21:24:21 följande:
    Här händer det ingenting än... 10 dagar kvar till BF. Städar och far runt och hoppas att det ska sätta igång något, men inte det!! Men följer er med stor spänning!! Har varit ledig nu i två dagar och är redan lite halvt uttråkad och har slagit ihjäl lite tid idag med olika syprojekt, bland annat ett gäng napphållare har det blivit. Lottar ut några på bloggen om någon vill vara med. Har ju en massa själv så kan lika gärna ge bort några Skrattande
    Vart har du hittat silikonringarna till napphållarna? Har letat överallt men hittar inga. Har köpt tyger för att sy napphållare men hittar inte ringarna...
  • SysterAnna
    Skåne85 skrev 2012-01-04 20:55:57 följande:
    Tar ni hb varje gång hos bm ? Måste bara kolla så hb är det man kollar järnvärdet...eller?
    Mitt låg lågt för 9 veckor sedan och sist jag var hos bm tog hon inget blodprov!
    Med mig kollar dem ungefär varannan gång men jag har ju dock legat högt hela graviditeten igenom, för 3 veckor sedan låg det på 134.
  • SysterAnna

Idag är en fantastisk dag! Känner mig pigg och utvilad och det är roligt att vara gravid, känns så underbart. Har inte alls särskilt ont i bäckenet och känner mig vacker. Så idag gör det inget om jag går tiden ut Även om man längtar efter liten förstås. 
    Har lite känningar i form av att det "sticker" i nedre delen av livmodern/tappen, någon annan som känt så? kommer och går.
    Bara för att det är roligt att vara gravid nu så kommer den säkert komma snart, bara för att man är tillfreds med situationen. 
    Idag skall vi städa ut julen och slänga ut granen, köpte en kungsgran iår för att vi ville ha en gran som inte barrar så mycket. Men vi har nog lyckats för en av de få som barrar massor... Hade egentligen velat ha kvar den en vecka till men nu står jag inte ut med sopandet längre. Dessutom har vi bestämt att sätta upp spjälsängen så fort granen åkt ut (har lite saker ståendes i sovrummet just nu som skall stå där granen står, så måste få möblerat om först).
     Försöker skicka lite positiv energi till alla er som känner att det räcker nu, snart är våra små pyren här!

• SysterAnna

BM-kontroll igår (36 +4):

Bltr: 135/80
    Hjlj: 140
    SF: 31.

Hade när vi var där haft molvärk i dryga 15 timmar och bara sovit 4 timmar under natten på grund av att det gjorde ont, hade en del sammandragningar och bebisen levde rövare. Hon kände även efter så att den fortfarande var fixerad och hon sa att den ligger väldigt långt ner, jag fick dessutom världens sammandragning när hon gjorde det som hon kunde känna. Den gjorde rätt ont också vilket hon reagerade på. Men vi bokade in ett besök i nästa vecka och vi åkte hem. Sen ringde barnmorskan upp mig under eftermiddagen och sa att hon funderat lite och tyckte att vi skulle ta en extra kontroll med bl.a. TUL på antenatalen i och med att jag inte mår jättebra och sf-måttet har planat en hel del senaste och ligger på nedre gränsen. Så hon hade bokat in oss och vi ska dit på måndag. Är lite orolig men känns skönt att bli kollad lite extra.

Igår hade jag som sagt inte sovit så bra och inte heller natten innan. Vid lunch kom en kompis över och jag hjälpte henne med bröllopsinbjudningar m.m. i några timmar. Sen när hon åkte vid 16-tiden kom en annan kompis över med hela sin familj (man +2 barn) och vi fikade och hade det trevligt tills dem åkte hem vid 19-tiden. Då lagade min man middag och vi åt den vid åtta. Sen klockan nio stapplade jag ut till sängen och somnade bums, heeeelt slut (brukar vanligtvis sova middag när jag sovit bra på natten).
    Strax innan halv elva hör jag en smäll, tydligen någon som gick förbi utanför som fått för sig att bränna av en smällare och gissa vem som  inte kan somna om?! JAG!!! Blir helt förstörd och ligger och gråter för jag är så trött men kan verkligen inte somna om. Somnade tillslut om vid två-tiden och sov sen till halv tio idag med bara några få uppvaknanden då jag behövde vända mig m.m. Blev väckt av min man vid halv två som sa att lunch/middagen nästan var färdig, han hade lagat frikadeller som jag längtat så efter! Åt mat och gick sen en promenad i solen och nu sitter jag här på soffan och tar det lugnt, känner mig behagligt avslappnad. Blir nog dock tidigt i säng ikväll med. 

• SysterAnna
    partouze skrev 2012-01-11 15:31:57 följande:
    Håller fortfarande i sig :) 4-7 minuter imellan. Men har ek ringt in ännu . Vill att de ska komma tätare först
    Vad spännande, lycka till!!!
  • SysterAnna

Grattis till alla nya bebisar!!!

Själv ligger jag i sängen och drar mig. Mannen skulle upp halv sju för att åka och skriva en tenta och jag kunde självklart inte somna om... Så nu ligger jag här och drar mig, har precis ätit en clementin. Får se när man orkar dra sig upp. Har iochförsig ingen press på mig att jag måste gå upp snart så det blir nog en stund till här, är rätt gott att bara ligga här 37 +0 idag. 

• SysterAnna
    ccecy skrev 2012-01-13 12:07:14 följande:
    Inte några känningar här inte :p så nu ska jag underhålla mig med att försöka mig på att sticka en overall :) http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=15&lan g=se tyckte den var så fin! :) så blir att åka iväg till garnaffären o handla men lite garn o se ifall ja lyckas :D bara stickat strumpor o vantar förut! :) men de ska väl lösa sig :D

Och stort grattis till alla som fått sina små! :D
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=23&lang=se

Denna har jag stickat, var väldigt enkel att få ihop. Rolig också!

För övrigt så spenderas dagarna med att vila mycket här hemma. Har varit sjukt trött senaste och sista tre dagarna har jag äntligen sovit bra både på nätterna och dagarna. 
    Annars så är jag ute och går lite kortare promenader igen. Sen bebisen fixerade sig har mina foglossningar blivit mycket bättre. Har bara lite värk i bäckenet men det strålar inte ner i benen längre så då är det underbart att gå ut och gå.
    Sen stickas det en del och senaste veckan har symaskinen fått komma fram igen från sin gömma. Så roligt!!! Var idag och köpte lite nya tyger som skall bli mössor, vantar och kanske någon body eller två till bebisen. Sen blev jag i veckan färdig med en onepiece till en kompis och min syster vill också ha en så blir till att fixa det till henne. Tänkte även försöka få ihop en hoodie och ett par mysbyxor till bebisen. 

Idag var vi och hämtade ut baby-to-be-boxen från apoteksgruppen. Jättefina saker i, den är ju gratis. Två nappar som lyser i mörket, produkter för huden, omega3-kapslar, tuggummin, sked och tre nummer av föräldrar och barn.

Grattis @leia . Vilket sjukhus var du på, östra eller mölndal? Är det mycket folk där?
Svar på tråden Januaribebis 2012