Inlägg från: SysterAnna |Visa alla inlägg
  • SysterAnna

Januaribebis 2012

PrickenoGrodan skrev 2011-07-26 13:10:17 följande:
    Är det någon som har tips mot halsbränna? Har börjat äta gaviscon och känner att jag knaprar dem hela tiden.
    Kolsyrat vatten och novalucol tycker jag är helt fantastiska.
  • SysterAnna

Imorse när jag låg mornade mig kännde jag första buffarna!!! Två rätt snabba till höger i magen strax ovanför ljumsken typ. Så underbart!

• SysterAnna

Suck. snart dags att hoppa upp på cykeln till jobbet. Är verkligen inte sugen på att jobbar. Har dessutom ett rätt jobbigt schema dem här veckorna p.g.a. påfrestande arbetssituation med många sommarvikarier och få ordinarie vilket leder till att jag och ytterligare en sliter som djur för att få täckt alla pass just nu. Skulle behöva vara ledig några dagar i sträck men det blir bara en dag ledigt i stöten just nu. Men det lyckligtvis är det snart bättre när folk börjar komma tillbaka från sina semestrar. Jag mår dock väldigt bra just nu! Mår inget illa längre och tröttheten tror jag beror mer på jobbsituationen än graviditeten. och det blir ju inte sämre av att den lill* ger livstecken från sig heller i form av små buffar!

• SysterAnna

Nu har jag pratat med min barnmorska. 29/8 är det dags för RUL, kommer då vara i vecka 19 (18+0) Känns skönt att äntligen ha fått en tid! Har tid redan klockan 9:15 vilket är toppen. Efter det ska jag och mannen äta lunch ihop och sen ska vi kika på vagn har vi bestämt! Lääääängtar!!! 

• SysterAnna

Grattis till den dubbla glädjen Niins!!!

Hade en riktig skitdag igår... Har varit så sjukt trött senaste veckan, kanske på grund av att det är så varmt. Men igår var det verkligen värre än vanligt och dessutom skulle jag cykla båda vägarna till jobbet. Var helt slut när jag hade tagit mig till jobbet och fick kämpa mig igenom arbetspasset med en huvudvärk som inte var av denna värld. Till och med jobbarkompisarna frågade lite försiktigt hur det var med mig och jag sa som det var och dem sa att det syntes änna på mig igår. Brukar göra allt för att inte visa när jag mår dåligt men igår orkade jag inte. Kände mig så nere hela dagen och kvällen. Ringde mannen på kvällen och bad honom komma och hämta mig och cykeln med bilen när jag slutade. Sagt och gjort men min enorma cykel gick inte in i bilen. Var helt förstörd och visste inte hur vi skulle lösa det eftersom jag behöver cykeln till jobbet imorgon. Men så idag ringde mannen från jobbet och sa att han åker och hämtar cykeln idag på lunchen med stora firmabilen och kör hem den. Idag känns det lite fånigt att ha varit så förstörd över en sån liten sak men men... man är väl inte helt som man ska just nu Idag känns det mycket bättre. Snart blir mitt schema på jobbet bättre också för så som jag jobbar just nu med bara en dag ledigt mellan arbetspassen tär på krafterna. Bara två veckor till med konstigt schema.

• SysterAnna
    GoodEnough mom skrev 2011-08-02 10:55:15 följande:
    Jag har i vanliga fall problem med magkatarr och då har jag alltid ont uppe i magen och ibland riktigt ont. Så det kan ju vara det och det kan hålla i sig ett bra tag. Brukar hjälpa att aldrig gå hungrig, äta lite men tätt så har magen något att jobba med hela tiden.

Grattis till tvillingarna, vad spännande med 2 :) 

Har en fråga till er som ätit Lergigan Comp. Fick ni huvudvärk om ni glömde ta en slutade ta dem? När receptet tog slut sist så fick jag sådan huvudvärk och kunde inte alls sova, nästan som min migrän. Det höll i i två dagar. Klarade dock inte av att vara utan tabletterna då jag inte fick behålla någon mat utan kräktes hela tiden. Så fick ett nytt recept men nu igår glömde jag tabletten och vaknade med kraftig huvudvärk i morse. Det känns ju inte alls bra. Funderar på att bara ta en istället för två och klara mig på det...

Bara 0,5 kg back nu. En synlig mage och snart ultraljud (12 augusti). Gud vad jag längtar!!!    

Det kan inte vara koffeinbristen? När jag inte druckit min enda kopp kaffe om dagen kan jag få jätteont i huvudet och blir illamående.
  • SysterAnna

Igår kunde jag känna min livmoder för första gången. Blev så förvånad! Låg i sängen på morgonen och och har inte försökt hitta den på länge och kände efter och helt plötsligt kände jag den där. Ungefär 2 cm under naveln, stor som en stor grape ungefär ropade på mannen som också kunde känna den jättetydligt.
    Imorse kände jag även riktigt tydliga sparkar, mannen låg och hade ett ben lite halvt över min mage och helt plötsligt kom tydliga buffar. Är så spännande när det händer, har inte kännt så mycket ännu, men både igår kom det några försiktiga buffar och så idag riktigt tydliga! Är 14 +6 idag. 

• SysterAnna

Hej allihopa! Idag ansökte jag om semester på jobbet, stor lycka! Har bara haft två veckor i sommar och dessutom har det varit en tuff sommar på jobbet med bristande energi. Så nu kommer jag vara ledig från mitten av september och sen 3,5 vecka till! 2,5 av dem veckorna kommer dessutom att spendera i USA på bröllopsresa Sen när jag kommer tillbaka är det ju inte ens två månader kvar tills jag hoppas kunna gå på HP! Känns så underbart. 
    Är så avundsjuk på alla er som varit på RUL, jag tillhör ju dock en av dem som ligger sist på BF-listan så det är ju inte så konstigt att jag inte har RUL förräns långt senare. Menmen, 29e är det dags. Är rätt nervös redan nu, kommer väl vara ett nervvrak när det väl är dags. 

• SysterAnna
    bumbi 84 skrev 2011-08-10 21:32:32 följande:
    sitter och tittar på livet på BB på 5:an GUD vad jag längtar! Vill föda nu    
    Samma här!!! Samtidigt som jag knaprar på middagsrester :-P
  • SysterAnna

Oj vad ni skriver här inne! Har inte hunnit läsa i helgen och har fått läsa ikapp i två omgångar idag Är det någon här inne som är bra på försäkringar? Ska resa till USA om en månad och kommer då vara i v. 22-24 och är väldigt undrande över försäkringar mm. Behöver en försäkring som även täckr barnet om det skulle födas för tidigt när vi är där... Är en djungel det där. Sen hålller jag på och förösker jämföra vilken gravidförsäkring som är bäst rent generellt... Är helt förvirrad just nu.

Svar på tråden Januaribebis 2012