-
Absolut!zatori skrev 2011-11-01 18:15:46 följande:Kul! Kan du inte ge lite tips på vad du handlade och på saker man behöver sen när du varit där? :) -
Jag mådde toppen fram tills för bara några veckor sedan... sen blev det värre och då framförallt psyket. Har även lite ont i ryggen men inget som hindrar mig från att vara uppe och greja.
Jag hoppas på att kunna föda utan smärtlindring. Vill i första hand ta hjälp av akupunktur och lustgas. Eventuellt också sterila kvaddlar. Vill undvika EDA så långt det är möjligt.
Är det nån mer än jag som lider av dåligt samvete? Jag har dåligt samvete över det mesta just nu... Att jag inte känner mig "så glad som jag borde", inte orkar göra mer här hemma, inte kunnat jobba tiden ut tills jag går på gp o.s.v. Innerst inne vet jag att det är dumt att tänka/känna såhär men jag kan inte hjälpa det... Har tur som har en man som är så superstöttande annars vet jag inte vad jag gjort. -
Såg att ni pratade om hicka förut. Känner tydligt av när bubblan får hicka. Brukar kännas vid naveln som mest på mig, ett svagt rytmiskt dunkande. Dock verkar inte bubblan gilla det alls, blir supervild när den får hicka och den kan ha hicka i upp emot en halvtimma ibland. Tycker så synd om den då!
-
Hej hej!
Igår var det dags för den efterlängtade turen till Ullared! Fick handlat massa fina saker, skall lägga upp bilder och en lista på vad allt kostat lite senare ikväll (mannen min måste få plugga klart först
).
Det var dock jobbigt att gå runt där och efter 4-5 timmar började min kropp bli väldigt trött trots att vi hade haft en paus mitt i i restaurangen. Var dock hos sjukgymnasten innan vi åkte till Ullared och fick konstaterat att jag har foglossningar. Men fick ett stödbälte och märkte att det hjälpte jättmycket när vi gick runt, hade inte alls de vanliga huggen i bäckenet som jag brukar få efter en stunds promenerande.
På torsdag ska jag till läkaren på MVC för att prata om min sjukskrivning. Om mitt blodtryck har återgått till mer normalt så känner jag att jag nog kommer orka jobba 50% sista tre veckorna som jag har kvar. Skulle kännas skönt med att få ett riktigt avslut. Saknar ju mina jobbarkompisar dessutom. Men är inte blodtrycket bra så vill jag inte utsätta mig för mer stress än nödvändigt. -
Så, då finns bilder i mitt galleri på det som vi köpte i Ullared. Nedan följer en lista på vad det är för grejer och vad det har kostat.
Byxa 29.95 (2x röda (stl 56+62) + 1x svarta (stl 50))
pyjamas utan fot 59.95 (stl 56) (bruna kanter och färgglada djur)
body 29.95 (2x vita kortärmade (stl 56+62))
jeans 79.95 (2x stl 56+62)
Pyjamas med fot 49.95 (gråa djur (stl 62))
body 29.95 (2x röda långörmade (stl 56+62))
omlottbody 49.95 (grå giraffer, lång ärm (stl 56))
strumpor 2-pack 14.95 (2x vita (stl 0-2 mån + 3-5 mån))
strumpor 2-pack 12.95 (2x svarta frotté, stl 10-12 + 13-15)
strumpbyxor 19.95 (2x vita + 2x svarta (stl 56 + 62))
tofflor 19.95 (2x svarta + vita luddiga)
hjälmmössa 16.95 (2x vita, one size)
3-delsset i velour 119.00 (byxa+kofta + t-shitrt, stl 50/56)
dregglisar 19.95 (giraff, elefant, björnar)
dregglisar 16.95 (stjärnor)
snuttefilt m stjärnor 39.95 (vit m. stjärnor)
påslakan+örngott 69.95 (svart m. stjärnor)
påslakan+örngott 79.95 (vitt m. djur, till vagnen)
kudde 12.95 (25*35 cm till vagn)
kudde 29.95 (30*50 cm till säng)
täcke 49.95 (70*80 cm till säng)
spjälskydd 119 (22*340 cm)
filt 79.95 (med lejon)
lammskinn 249.00
bärsele 199.00
bröstpump 119.00
amningskupor 34.95
tvättlappar 21.95
musikmobil till spjälsäng 199.00
flaskborste 9.95 (2x)
plastad frotté 29.95 (2x 50*70 cm)
regnskydd vagn 99.00
insektsnät vagn 49.95
nagelvårdsset 14.95
napp 29.95 (2x 2-pack)
dinapp 10.95
shampoo 19.95
badolja 15.95
förvaringsficka till bilen 49.95
hårborste 19.95
amningsnapp 25.95
nappflaska 21.95
babysitter 249.00 -
Idag var jag hos läkaren. Han tyckte inte att jag skulle behöva jobba mer utan sjukskrev mig på heltid de sista tre veckorna jag hade kvar tills grav.penningen. Han skrev det för både foglossningar och nedstämdhet. Det här med försäkringskassan nu; om jag har förstått det rätt så kommer min arbetsgivare att skicka en anmälan till försäkringskassan (då jag varit hemma i två veckor redan) och dem kommer sedan skicka alla papper till mig som jag får fylla i tillsammans med sjukintyget från läkaren. Har jag förstått det rätt?
Känns trist att inte kunnat jobba tiden ut som jag ville men skall nu försöka att acceptera läget och njuta av att vi faktiskt snart skall få en bebis! Nu ska jag snart koka lite jordgubbskräm till kvällsmat så kanske man känner sig mätt när man kryper ner i sängen, är precis som många beskriver hungrig och törstig mest hela tiden. Ha -
oj, lite snabb på knapparna där... Ha en fin kväll allesammans skulle det stå!
-
Kom på en sak. Är det många som fått bristningar? Jag insåg idag att det nog är bristningar jag fått på rumpan. Har fått lilablå strimmor på rumpan, men har även fått en hel del finnar på rumpan och har därför varit fundersam. Fick tillslut fråga min man vad han trodde och jo han höll med mig det var nog bristningar

-
Grattis till prinsen SFHelen!!! Lycka till med allt.
Vi har också köpt brio primo. 990:- inklusive bas. Har en liten bil och detta skall vara ett av de minsta på marknaden, ska också vara ett av dem lättaste också vilket är smidigt då vi bor på 3:e våningen. Dessutom som någon annan skrev att basen är både bältesanpassad och iso-fixanpassad är väldigt smidigt då vi har isifox i vår bil men det har inte svärfars bil som vi lånar ibland när vi behöver större bil. -
Barnens hus i Sisjön. Detta var i september, såg nu att de har höjt priset till 1295:- men det är ju fortfarande ett bra pris.misssally skrev 2011-11-21 21:00:19 följande:990!! Det var ju ännu billigare. Jag ställer samma fråga till dig, vet du om det går att beställa? :)