• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979
    cabrera skrev 2011-11-18 17:06:48 följande:
    Hur känns foglossning? Har sen igår kraftig värk typ mellan benen och insidan av låren..kan knappt gå.. är det foglossning ???
    förra ggn hade jag ont på utsidan av höfterna och bak mot rumpan. men denna gång har det istället satt sig i de inre fogarna och känns ungeför som om nån kilat fast ett kvast skaft på tvären mitt emellan benen. foglossning kan kännas väldigt olika beroende på var det sätter sig...
  • chicopico

på mig känns de som att någon sparkat mig hårt med en trätoffla mellan benen ajaj... ont i höfterna har jag också och allt knakar och knixar när jag rör mig....

• lullebo
    roxylady skrev 2011-11-18 12:08:44 följande:
    Visst var det hemskt? Jag mådde så himla illa när jag satt och väntade på att få gå in och ta sista värdet.. hujedamig.. Hur mådde du när du väntade? Okej men huvudsaken du inte hade över i alla fall :) Min BM sa att man inte skulle ha över 10?? Hm.. jag fick 6,7 efteråt.. man ligger ju lite högre än vanligt efter en belastning i med att man dricker så mkt socker där också ju.
    Sa hon att du skulle ta 2 Niferex om dagen då? Det fick jag göra när jag hade 111 i hb-värde. När jag ökade på så åt jag mkt citrusfrukter runt när jag tog dem och svalde dem med jouice. Så det måste ju ha hjälpt lite. Jag fick gå ned med en tablett per dag nu iaf.

Faktisk så tyckte jag inte att det var så farligt som jag trodde att det skulle vara. Hade fått för mig att lösningen man skulle dricka skulle vara typ som mjölk fast mkt tjockare i konsistensen samt jättesött. Så det var ju rätt så positivt att det inte var så. Hade dessutom en citron med mig å pressade i, tyckte det hjälpte lite. Men visst, jag skulle verkligen inte föredra en sådan drink till frukost varje dag ;)
    Mådde rätt okej ändå, men tycker att jag känt mig lite smått illamående hela dagen, vet inte om det beror på det?
    Japp 2 sånna om dagen tyckte hon att jag skulle ta, å med tanke på hur kasst min mage funkar redan nu så ser jag inte direkt fram emot att ta dem :(  
  • lullebo
    Moniqe1979 skrev 2011-11-18 12:37:26 följande:
    skriver inte ofta i tråden för hinner inte med att läsa allt men vill tipsa dem som har sjunkande HB om thin crips från lidl. en karton kostar 10:- och på 3 skivor får man i sig sitt dagliga behov av järn samtidigt som det är bra fibrer för magen, lite syrliga i smaken men funkar att gå och småtugga på som typ "mellis" på jobbet utan smör eller nånting på. gick från 97 till 126 på 3 veckor utan en enda järntablett... (äter ca 5 skivor om dagen)
    Då måste jag testa det. Funkar det lika bra med Finn Crisp tro?
  • ccecy

Jag har fastnat för att inreda barnrummet med nallepuh tema, dels för ja inte vet om jag väntar kille eller tjej :) och tyckte att det passade både och :) Börjar bara tro det börjar bli för mycke :) så vill veta lite vad ni tycker, har matta, rislampa i taket, en filt, och 4 tavlor med nallepuh motiv :) är det för mycket ? :)

• fabler
    ccecy skrev 2011-11-18 20:58:44 följande:
    Jag har fastnat för att inreda barnrummet med nallepuh tema, dels för ja inte vet om jag väntar kille eller tjej :) och tyckte att det passade både och :) Börjar bara tro det börjar bli för mycke :) så vill veta lite vad ni tycker, har matta, rislampa i taket, en filt, och 4 tavlor med nallepuh motiv :) är det för mycket ? :)
    det beror ju lite på stl på rum m.m. sonen har en sänglampa med nalle puh (eller snarare heffaklumpen) och själv har jag tröttnat på nalle puh bara med den lampan.
    elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    fabler skrev 2011-11-18 21:04:17 följande:
    det beror ju lite på stl på rum m.m. sonen har en sänglampa med nalle puh (eller snarare heffaklumpen) och själv har jag tröttnat på nalle puh bara med den lampan.
    okej :) kan ju hända ja tröttnar lite sedan, lär ju märkas :) men då är barnet säkert så stort att det själv börjar tycka om ska vi säga princessor eller kanske bilar, det lär ju märkas :)  och då kan man anpassa rummet efter barnet :)  och så går det ju ganska lätt att plocka bort tavlor o sådär :) Men för tillfället är nog jag helt såld och förälskad i nalle puh :) 
  • fabler
    ccecy skrev 2011-11-18 21:07:53 följande:
    okej :) kan ju hända ja tröttnar lite sedan, lär ju märkas :) men då är barnet säkert så stort att det själv börjar tycka om ska vi säga princessor eller kanske bilar, det lär ju märkas :)  och då kan man anpassa rummet efter barnet :)  och så går det ju ganska lätt att plocka bort tavlor o sådär :) Men för tillfället är nog jag helt såld och förälskad i nalle puh :) 
    absolut. Nalle puh är underbar så förstår du är förälskad.
    elias är världens sötaste!!!
  • Ellma

ccecy skrev 2011-11-18 20:58:44 följande:
    Jag har fastnat för att inreda barnrummet med nallepuh tema, dels för ja inte vet om jag väntar kille eller tjej :) och tyckte att det passade både och :) Börjar bara tro det börjar bli för mycke :) så vill veta lite vad ni tycker, har matta, rislampa i taket, en filt, och 4
    tavlor med nallepuh motiv :) är det för mycket ? :)

Tycker det låter som lagom med nallepuh!
    Tillräckligt för att hålla temat uppe i hela rummet utan vara tokmycket :)
    Så länge inte t.ex. tapeter & möbler med motivet är det ju hyffsat lätt och inte alltför dyrt att byta tema om ni skulle tröttna.

PS
    jag tycker lite råa havregryn funkar mot halsbrännen... och mineralvatten som redan nämnts.