• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaJag89

Efter två veckors körkortsintensiv klarade jag körkortet idag på första försöket.
    Nu ska jag bara lägga den ork som finns på bebis ankomst och julen. underbart!

50 dagar kvar till bf idag :D

• Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-21 15:58:21 följande:

Snutti80 - Okej och det var i v 32 du var på det ultraljudet ungefär?   Men det lustiga är att mitt SF alltid har luggit mitt på kurvan, men får väl se imorgon om det kanske inte gör det mera då :p  Men nu skickas jag till Vasa centralsjukhus på ultraljud istället.  Kan ju vara små felmätningar som gör att de hoppar i vikten, vilket jag hoppas på! vilken skulle passa in på ca v 29 för mig så, känns lite små jobbigt ;S

Fellis - jag tror nog inte dom berättar allt för mycket, ifall inte något skulle vara fel, men tror nog dom skriver upp det ! :) men fråga om du vill veta :) kan hända att det bara finns bland doms uppgifter också !

Jag var i v 31+5 då. Men då låg jag på övre kurvan.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • roxylady
    LillaJag89 skrev 2011-11-21 16:00:06 följande:
    Efter två veckors körkortsintensiv klarade jag körkortet idag på första försöket.
    Nu ska jag bara lägga den ork som finns på bebis ankomst och julen. underbart!

50 dagar kvar till bf idag :D
    Grattis!!! :)
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-21 16:04:55 följande:
    Jag var i v 31+5 då. Men då låg jag på övre kurvan.
    Just så :) hellre skulle jag nog ligga i den ändan av kurvan tror jag :) men får hoppas de bara var nån liten felmätning :)
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-21 16:21:33 följande:
    Just så :) hellre skulle jag nog ligga i den ändan av kurvan tror jag :) men får hoppas de bara var nån liten felmätning :)

Inte omöjligt att de mätt fel. Kan även hända den bästa
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • minjalin
    Velociped skrev 2011-11-21 15:45:00 följande:
    Just nu känns livet riktigt skit! Arbetsterapeuten kunde inte säga varför jag har ont i handlederna men säger vidare att hon inte tror jag någonsin haft karpaltunnelsyndrom...?? (vilket jag ju fick som diagnos när händerna domnade bort för två veckor sedan) Hennes gissning nu är istället att det antagligen beror på min reumatiska sjukdom - som aldrig tidigare suttit i händerna eller handlederna - men att det säkert brutit ut/påverkats av graviditeten...

...sen säger hon vidare att det kanske är en 50/50 chans att det går över när bebisen är född...

50/50??? Min högra handled är nu så stel och öm att jag inte kan vinkla den, min sambo måste hjälpa mig med bh-n, jag kan för fan knappt torka mig när jag varit på toaletten. Om det inte blir bättre än vad det är nu, hur ska jag då kunna ta hand om bebis? Jag kan inte lyfta nånting med höger hand, vänster är bättre, men mest för att jag helt enkelt inte använder den lika mycket.

Jag bröt ihop och bara grät hos arbetsterapeuten av tanken. Om man inte kan lita på sina händer hur ska man då kunna ta hand om sin bebis? Vill bara gråta... 
    Kan du inte prova akupunktur mot ledvärken? Min mamma hade ledvärk och svullna händer och fötter i många år och läkarna hittade ingen förklaring, men akupunktur funkade bra på henne ihop med träning. Nu har hon själv sen några år tillbaka kommit på att hon är jätteallergisk mot glutamat (En smakförstärkare) och när hon tog bort det ur kosten (så blev det bättre men långt ifrån bra) Sen slutade hon med gluten och sen dess är hon helt värkfri och kan ha sina ringar igen. Råkar hon få i sig glutamat eller gluten så svullnar ögonlocken och glutamaten ger henne huvudvärk och det gör ont i behålorna, men ledvärken kommer bara tillbaka om hon äter gluten under en längre period, inte om hon bara råkar få i sig det. Nu har ju du en konstaterad reumatisk sjukdom men tänkte att akupunktur verkar ju funka på det mesta så kan ju vara värt ett försök? :) Sen är man ju olika mottaglig för det, men på mig har i alla fall akupunkturen tagit bort en dum nervsmärta som jag haft i höger skinka under graviditeten som jag även hade förra grav. Dock tog den inte bort foglossningen men det är riktigt skönt att slippa den där nervsmärtan i alla fall :) Håller alla tummar och tår att det hur som helst går över efter förlossningen för dig!
  • Bullen i ugnen

Ska sy ett örngott och ev. påslakan och lakan  till bebisen, tips på någon sida (eller fysisk affär) som säljer snygga, trendiga barntyger?

• Bullen i ugnen
    Bullen i ugnen skrev 2011-11-21 16:50:45 följande:
    Ska sy ett örngott och ev. påslakan och lakan  till bebisen, tips på någon sida (eller fysisk affär) som säljer snygga, trendiga barntyger?
    I Stockholm. Tänkte dra till Ohlssons tyger imorgon, men tar gärna emot tips om fler affärer som har trendiga moln- och aptyger.