• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Jamirl skrev 2011-11-21 15:01:19 följande:
    Fler med mycket sammandragingar, mina korta promenader till affären eller hemmafix gör så att det spänner åt:
    Jag har oxå fått lägre immunförsvar, hosta och förkylning satt kvar mycket längre.
    Japp! Känner av det så fort jag anstränger mig normalt typ :p Kan ibland inte ens promenera i min egen takt utan måste inta en pensionärs stil när de går ;) Men de gör då inte ont än så länge så jag antar att det inte ska vara någon fara. Betyder ju bara att man ska ta det lite lugnare.

Ja det känns verkligen att man blir klenare och oftare än vanligt..
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-21 14:24:44 följande:
    Ni som har varit på ultraljud i vecka 32, vad har era små vägt ? blev orolig nu, var på ultraljud för en stund sedan v32( 31+6) . Och fick remiss till nytt ultraljud. Flödet och allt verkade vara som det skall, moderkakan låg på framsidan, barnet vänt neråt men inte fixerad, och tappen ej påverkad.  Men liten vägde bara 1400, vilket var för lite enligt läkarnen.  Tänkte om någon annans legat på samma vikt i v 32.

Jag var då på 3D ultraljud. Då vägde min bebis 1951g Lite lite över normalt sa hon då.

(bilden är klickbar)
    Magen idag, v 35+0, börjar plana ut enligt bm, vilket känns skönt. 

På onsdag ska jag på sista ultraljudet, ska bli spännande!

Sover dåligt, har massa sammandragningar, pulsen far iväg så fort jag ställer mig upp, sover dåligt etc etc... Hittar inget bra alls för tillfället!    

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Velociped

Just nu känns livet riktigt skit! Arbetsterapeuten kunde inte säga varför jag har ont i handlederna men säger vidare att hon inte tror jag någonsin haft karpaltunnelsyndrom...?? (vilket jag ju fick som diagnos när händerna domnade bort för två veckor sedan) Hennes gissning nu är istället att det antagligen beror på min reumatiska sjukdom - som aldrig tidigare suttit i händerna eller handlederna - men att det säkert brutit ut/påverkats av graviditeten...

...sen säger hon vidare att det kanske är en 50/50 chans att det går över när bebisen är född...

50/50??? Min högra handled är nu så stel och öm att jag inte kan vinkla den, min sambo måste hjälpa mig med bh-n, jag kan för fan knappt torka mig när jag varit på toaletten. Om det inte blir bättre än vad det är nu, hur ska jag då kunna ta hand om bebis? Jag kan inte lyfta nånting med höger hand, vänster är bättre, men mest för att jag helt enkelt inte använder den lika mycket.

Jag bröt ihop och bara grät hos arbetsterapeuten av tanken. Om man inte kan lita på sina händer hur ska man då kunna ta hand om sin bebis? Vill bara gråta... 

• Snusmumriken80
    Tärning6 skrev 2011-11-21 15:40:13 följande:
    Vad är eller snarare hur känns samandragningar??

Magen blir stenhård och det "värker" lite, beroende på hur starka de är förstås. Svårt att förklara, tycker jag.
  • Fellis

Till mig har dem aldrig sagt vad bebis väger, ska dem göra det? ska jag fråga?

• Snusmumriken80
    Fellis skrev 2011-11-21 15:46:18 följande:

Till mig har dem aldrig sagt vad bebis väger, ska dem göra det? ska jag fråga?

Här brukar de inte heller säga, men skriver i mvc-kortet. Men jag var till Stockholm på 3D ultraljud och där sa hon att bebisen vägde så och så...
  • syntetica

Någon annan som har detta problem: Får jätte jätte ont i bröstvårtorna och det enda som hjälper är att klämma ut bröstmjölk för att det ska släppa?!

• ccecy

Snutti80 - Okej och det var i v 32 du var på det ultraljudet ungefär?   Men det lustiga är att mitt SF alltid har luggit mitt på kurvan, men får väl se imorgon om det kanske inte gör det mera då :p  Men nu skickas jag till Vasa centralsjukhus på ultraljud istället.  Kan ju vara små felmätningar som gör att de hoppar i vikten, vilket jag hoppas på! vilken skulle passa in på ca v 29 för mig så, känns lite små jobbigt ;S

Fellis - jag tror nog inte dom berättar allt för mycket, ifall inte något skulle vara fel, men tror nog dom skriver upp det ! :) men fråga om du vill veta :) kan hända att det bara finns bland doms uppgifter också !