• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b

Känns läskigt att det skulle kunna komma en bebis när som helst ju.. 29+3 här idag och bebis känns ganska långt borta ändå.
    I natt hade jag tydligen farit runt som en galning i sängen. Sambon hade vaknat flera gånger, stackaren. Han hade knappt kommit upp i morse. Fast det är väl bra att han får vänja sig redan nu, snart är det ju nån annan som kommer hålla honom vaken.

• shadowstorm

58 dagar kvar till BF fast jag gissar på några mer :P

Ja det är nära nu men känns ändå rätt långt bort än funderar lite på när man ska fixa till sängen men varje gång jag börjar fundera så blir det att jag kommer på nåt roligare haha ;P Och bb-väskan packar jag till jul när jag ändå ska upp och fira jul hos mamma o pappa. Och sambon ska vara hemma 35 mil ifrån mig och jobba!!! Hehe snacka om leka lite med ödet men men :P

• LillaEko

Vi ska ju även slipa och lacka golvet i bebis rum. Så kommer tidigast kunna få börja montera bebismöblerna nästa helg (3-4/12) eftersom golvet måste vila en vecka efter sista lackningen, som förhoppningsvis blir på fre.
    Men tänkte jag skulle börja tvätta lite bebissaker nu på ons :)

• curiosa

Så fort allt är färdig flyttat så ska jag börja tvätta lite bebis kläder och fixa med sånt. Känns fortfarande så avlägset och nästan lite töntigt att göra det redan (v32+) men som sagt så kan den ju verkligen komma när som och jag har sagt att när allt lugnat sig med flytt/bygge mm så kommer säkert vattnet att gå....

• roxylady

Någon mer som fått känna på det lägre immunförsvaret man får på köpet för att man är gravid?? Jag tycker jag är dålig varannan till var tredje vecka ungefär:(

• shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-21 13:01:48 följande:
    Någon mer som fått känna på det lägre immunförsvaret man får på köpet för att man är gravid?? Jag tycker jag är dålig varannan till var tredje vecka ungefär:(
    Enda jag haft *peppar peppar* är magsjuka i vecka 26 annars har jag varit oförskämt frisk. Men jag är inte ofta sjuk annars heller mer än små förkylningar. Men det är väl väldigt vanligt att man är lite sjukare elelr drar på sig lite mer skit när man är gravid?

Jag har ju tagit på mig magsjuka både med denna och med sonen. Och innan jag var gravid med sonen hade jag inte magsjuka sen jag var 11 år gammal.
  • ccecy

Ni som har varit på ultraljud i vecka 32, vad har era små vägt ? blev orolig nu, var på ultraljud för en stund sedan v32( 31+6) . Och fick remiss till nytt ultraljud. Flödet och allt verkade vara som det skall, moderkakan låg på framsidan, barnet vänt neråt men inte fixerad, och tappen ej påverkad.  Men liten vägde bara 1400, vilket var för lite enligt läkarnen.  Tänkte om någon annans legat på samma vikt i v 32.

• roxylady
    shadowstorm skrev 2011-11-21 14:20:39 följande:
    Enda jag haft *peppar peppar* är magsjuka i vecka 26 annars har jag varit oförskämt frisk. Men jag är inte ofta sjuk annars heller mer än små förkylningar. Men det är väl väldigt vanligt att man är lite sjukare elelr drar på sig lite mer skit när man är gravid?

Jag har ju tagit på mig magsjuka både med denna och med sonen. Och innan jag var gravid med sonen hade jag inte magsjuka sen jag var 11 år gammal.
    Skönt att du fått vara frisk förutom magsjukan då :) Ja då kanske du har med dig lite immunförsvar sedan innan också? Själv har jag dåligt annars med iofs.. så kanske det som spelar in med. Jo det är nog vanligt.. läst lite om det. Börjar bli trökigt att hänga hemma hehe. Har en arbetskompis som gick hem i Fredags med feber. Idag hade jag det. Är som tur är på bättringsvägen nu.

Ja då är det nog för att du är gravid då! Du kanske kan stå mot det annars när du är ickegravid :) Uhh magsjuka som är det värsta.. blää! Hoppas du klarar dig ifrån det resten av graviditeten nu med!
  • Jamirl

Fler med mycket sammandragingar, mina korta promenader till affären eller hemmafix gör så att det spänner åt:
    Jag har oxå fått lägre immunförsvar, hosta och förkylning satt kvar mycket längre.