• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-11-25 22:42:32 följande:
    Ja och jag är nog ingen direkt kandidat till det eftersom jag inte är beräknad förrän i mitten av januari. Dessutom, om man nu ska följa trenden så kommer bebis i slutet av januari. Gick över 12 dagar sist.
    Jag är nog inte heller direkt nån av dom kandidaterna tror jag, är beräknad till 17/1, så det återstår väl o se om jag går över eller inte, men dom säger ju att man brukar göra det , så ställer väl in mig på det :)
  • Pusselbiten86
    ccecy skrev 2011-11-25 22:38:56 följande:
    Är det första TUL du skall på? :) eller kanske du varit på fler? jag hade ett nu i måndags 21.11, men bebis låg 400-500g under medel, så det skall undersökas mer, men ja hoppas bara på att de är en normalt liten krabat :)
    Ja det är första TUL med denna bebisen.
    MEN jag har ju haft 4 Rul i princip med denna innan dess. 
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-11-25 22:46:18 följande:
    Jag är nog inte heller direkt nån av dom kandidaterna tror jag, är beräknad till 17/1, så det återstår väl o se om jag går över eller inte, men dom säger ju att man brukar göra det , så ställer väl in mig på det :)

Ja, det är nog säkrast. Tycker det är "dumt" att man får ett datum...räcker det inte med månad? För oavsett om man vill eller inte så hänger man upp sig på just det där datumet.
  • ccecy

Pusselbiten86 - Okej! :) jag vet inte om det sista jag var på var ett TUL , men antar det, det är iofs rutin att alla gör ett sånt här runt v32. och sen har jag haft ett i v18, eller där runt :) Vad många ultraljud ni har haft annars, är det rutin med så många där ?

Cia80 - Jo det är ju faktist väldigt dumt, men jag antar att det har att göra med alla gravilitetspengar och sånt, här börjar man ta ut mammapenning 30dagar(senast) innan beräknadfödesel, så 10.12 går jag på mammaledigt :) och tidigast man får ta ut är 50 dagar (vardagar) och sen måste papperna vara ilämnade före ett visst datum osv. Massa krångel tycker jag! :) nja jag har nog inte hängt upp mig riktigt på det datumet, för i mitt huvud kommer bebis komma fredagen den 13onde, det oroar jag mig mer för, eller att h*n hinner komma före nyår

• Cia80
    ccecy skrev 2011-11-25 23:01:22 följande:
    Pusselbiten86 - Okej! :) jag vet inte om det sista jag var på var ett TUL , men antar det, det är iofs rutin att alla gör ett sånt här runt v32. och sen har jag haft ett i v18, eller där runt :) Vad många ultraljud ni har haft annars, är det rutin med så många där ?

Cia80 - Jo det är ju faktist väldigt dumt, men jag antar att det har att göra med alla gravilitetspengar och sånt, här börjar man ta ut mammapenning 30dagar(senast) innan beräknadfödesel, så 10.12 går jag på mammaledigt :) och tidigast man får ta ut är 50 dagar (vardagar) och sen måste papperna vara ilämnade före ett visst datum osv. Massa krångel tycker jag! :) nja jag har nog inte hängt upp mig riktigt på det datumet, för i mitt huvud kommer bebis komma fredagen den 13onde, det oroar jag mig mer för, eller att h*n hinner komma före nyår

Ja, det har du ju rätt i. Haha...jag tänker också på fredagen den 13:e är ju beräknad till den 12:e...så det känns som att det kan vara i farozonen Sen innan nyår är ju heller inte så kul om h*n kommer. Då får h*n isf komma innan lucia...sen är det kniiiip som gäller
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-11-25 23:04:12 följande:
    Ja, det har du ju rätt i. Haha...jag tänker också på fredagen den 13:e är ju beräknad till den 12:e...så det känns som att det kan vara i farozonen Sen innan nyår är ju heller inte så kul om h*n kommer. Då får h*n isf komma innan lucia...sen är det kniiiip som gäller
    Jag tycker så länge det är innan 15dec är de okej! :) o efter nyår :) fast ja hoppas de blir efter nyår, h*n är så liten där inne, kanske runt 1500g nu i v33, så skönast är nog om h*n får växa till sig så mycket som möjligt ännu :)

Och usch vad det blåser upp till storm här, hoppas man får ha elen kvar imorgon! :)
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-11-25 23:08:01 följande:
    Jag tycker så länge det är innan 15dec är de okej! :) o efter nyår :) fast ja hoppas de blir efter nyår, h*n är så liten där inne, kanske runt 1500g nu i v33, så skönast är nog om h*n får växa till sig så mycket som möjligt ännu :)

Och usch vad det blåser upp till storm här, hoppas man får ha elen kvar imorgon! :)

Helt rätt. Vi satsar på efter nyår!
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-11-25 23:12:04 följande:
    Helt rätt. Vi satsar på efter nyår!
    Japp :) men helst före februari! :) allt där emellan är nog perekt :) nu ska jag nog ta och lägga mig, skall stiga upp o fixa lite kållåda och sånt hos min mamma imorgon o lägga upp julgardiner och sånt :) så ska vi tjuvstarta med litet julbord o sådär :)
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-11-25 23:16:06 följande:
    Japp :) men helst före februari! :) allt där emellan är nog perekt :) nu ska jag nog ta och lägga mig, skall stiga upp o fixa lite kållåda och sånt hos min mamma imorgon o lägga upp julgardiner och sånt :) så ska vi tjuvstarta med litet julbord o sådär :)
    Ja, februari kommer jag nog inte in i. Sätts nog igång innan dess, hoppas jag

Åh, mysigt! Vi ska ge oss ut på jakt efter en köksö imorgon....förhoppningsvis utan värkar   
  • Pusselbiten86

Vi är beräknade fredagen den 13 :) 

Vi har så många UL för de visste inte om de var något fel på bebisen.. 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)