• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Cia80: Förvärkar/sammandragningar ska väl inte göra ont? Ring förlossningen och konsultera dom!

• Velociped

En helt orelaterad fråga - grannens billarm har tjutit i tre timmar. Nån som vet vad man kan göra åt det, om nåt? Han är uppenbarligen inte hemma...

• curiosa
    Cia80 skrev 2011-11-25 17:12:15 följande:
    Sitter här med förvärkar. Satans vad ont de gör! Jag måste andas mig igenom dem. Ska jag ha dessa i över en månad nu???
    Mina gör oxå ont och jag får andas igenom de men de kommer inte speciellt regelbundet men pågått i 10 veckor!
    7 veckor kvar med dom innan dom riktiga kommer men de är ju iofs ännu värre men ger ju iafl nått.
  • shadowstorm
    Velociped skrev 2011-11-25 17:15:05 följande:
    shadowstorm - nu låter jag som en mamma, men du har väl ätit och druckit ordentligt?
    jag hade just ätit och druckit försöker vara mycket noga med att dricka. hehe ja liiite men jag är likadan ;)
  • shadowstorm
    Cia80 skrev 2011-11-25 17:12:15 följande:
    Sitter här med förvärkar. Satans vad ont de gör! Jag måste andas mig igenom dem. Ska jag ha dessa i över en månad nu???
    Mina förvärkar gör riktigt ont men känner du att de ändrar karaktär eller blir värre tycker jag du ska ringa in. Man säger att förvärkar ska gå bort om man tar 1-2 alvedon och en varm dusch. Dock kan jag inte hålla med för då hade jag behövt duscha 10 veckor i sträck med sonen ;P.

Det enda jag kan säga, DU vet när det är förvärkar och riktiga värkar det KÄNNS!....speciellt i kroppen. Mina förvärkar satt oftast i magen, och när de riktiga kom satt de i benen, ryggen och magen och jag bara visste att det var riktiga värkar.
  • minjalin

Funderar på om jag har åkt på uvi :( Tycker jag känner mig småkissignödig hela tiden och massa sammandragningar som inte gör ont men det trycker lite bak mot tarmen. Varför ska alltid sånt här komma lagom till helgen >.< Får hoppas det inte blir värre så får jag ringa min bm på måndag, men känns lite dumt då dom redan gjort flera negativ odlingar på mig innan för att jag har så mycket sammandragningar och hade flera uvi + GBS förra grav. Men det har inte tryckt på nåt vid dom sammandragningarna. Men sen kan det kanske vara så att sammandragningarna retar urinblåsan och att bebis ligger mot den också? Gör inte ont när jag kissar eller nåt och förra grav kände jag aldrig av några symptom utan dom såg bara mina uvi på odlingar (syntes inte nåt på snabbsticka) Ville bara gnälla av mig lite >.<

• syntetica

Har märkt att när jag ute och typ går till affären 
    så drar det gärna inne i  muffen =/ 

• Cia80

Duschade varmt och tog två smärtstillande. Värkarna tog en paus på nån timme...men nu känns det som att det drar igång igen.
    Det sägs ju att förvärkarna ska göra ondare när man är omföderska så jag tänkte att jag håller mig hemma så länge som möjligt, samtidigt som det vore intressant att få veta om det händer nåt eller om jag har ont i "onödan". Men ni kanske vet....om det nu skulle vara igång...stoppar de förlossningen nu isf? Är i vecka 34 idag. 

• Pusselbiten86
    Cia80 skrev 2011-11-25 20:10:43 följande:
    Duschade varmt och tog två smärtstillande. Värkarna tog en paus på nån timme...men nu känns det som att det drar igång igen.
    Det sägs ju att förvärkarna ska göra ondare när man är omföderska så jag tänkte att jag håller mig hemma så länge som möjligt, samtidigt som det vore intressant att få veta om det händer nåt eller om jag har ont i "onödan". Men ni kanske vet....om det nu skulle vara igång...stoppar de förlossningen nu isf? Är i vecka 34 idag. 
    Ja de stoppar upp de.
    Ring in o hör med dom o få de uppkollat.
    De mäter tappen osv och ser om det hänt något. 
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)