• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    LillaJag89 skrev 2011-11-24 11:56:53 följande:
    har också hypotyreos, men får varken TUL eller kolla nya blodprover. alltså tsh och t4.. Tyckte läkare var heeeelt onödigt, värdet var ju bra innan grav..

Du SKA ta prover minst var 6:e vecka för att det kan skada barnet om dosen är fel. jag kollar mitt var 4:e vecka ungefär och har fått ändra dos flera ggr för att det ska vara perfekt. Så jag tycker du ska be om en annan läkare! Tul därimot har jag inte gjort pga det.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    Tärning6 skrev 2011-11-25 05:55:34 följande:
    Ja då var man vaken och frukost intagen efter att ha sovit PISSIGT dåligt i natt, har massor som måste uträttas i dag plus att jag måste ringa försäkrings kassan eftersom dem gett mig ersätttning för för få dagar.
    Ska egentligen ha i från 14oktober-14 november MEN har bara fått från 2november-14november vilket gör att allt blev helknasigt så nu måste man ringa å bråka med dem å fråga varför jag inte fått från 14oktober

Jag hade inte heller fått för alla dagar!
  • bumbi 84
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-25 08:35:43 följande:
    Lämna barnen på dagis o sen mot förlossningen igen!
    SD o tryck mot svanskotan :(

HOppas det ger sig!
  • got2b
    fair skrev 2011-11-25 03:09:55 följande:
    Meh84 & Mea: Min lilla ligger lite som hon vill ännu. Jag kunde känna exakta positionen för huvudet förut men nu vet jag inte alls, men jag känner sparkar både uppe och nere och just nu på insidan höger sida bäckenet så hon far runt som hon vill. Ska till bm 2/12, kommer vara i v34+0 då. Vet inte vad som händer om hon inte lagt till sig då. Men de kan ju vända sig så sent som i v 36/37 om jag inte minns fel.
    Brukar kunna känna huvudet och det är på olika ställe varje dag verkar det som. Sparkar och boxningar känns både upp, ner, höger och vänster. Min mamma börjar undra vad det är för litet monster jag har där inne Flört
    Har din bm sagt nåt till dig vad du ska göra om vattnet går nu när den ligger som den gör? Min sa att jag skulle lägga ben och rumpa högt och ringa ambulans.

I natt, när jag som vissa andra inte kunde sova, sökte jag lite om mina smärtor på insidan av låren. Det är visst foglossning. Frågade ju min bm om det när jag var där sist och hon visste inte vad det var. Fast hon missuppfattade kanske mig när jag förklarade var och hur jag hade ont.

Detta stämmer in på mig: "Smärta nedåt lårens insida eller mellan benen. Smärtan förvärras ofta om du har benen brett isär, promenerar, går upp- eller nerför en trappa eller ändrar ställning dig i sängen."
    Hittade den infon på babycenter.
  • LillaJag89
    bumbi 84 skrev 2011-11-25 09:03:30 följande:
    Du SKA ta prover minst var 6:e vecka för att det kan skada barnet om dosen är fel. jag kollar mitt var 4:e vecka ungefär och har fått ändra dos flera ggr för att det ska vara perfekt. Så jag tycker du ska be om en annan läkare! Tul därimot har jag inte gjort pga det.
    ar jag också sagt till både min bm och min familjeläkare.. men dm både tycker de är onödigt och dyrt för läkarstation och ta prover när värdena va bra innan.

fick brev att jag är välkommen i februari på provtagning.. och de brevet fick jag i maj.. och läkaren sa inte så mkt mer än att han tycker de är onödigt trots att jag visade internetsidor med rekomendationer, men han sa att de var helt överskattat och att dom inte kan nått..
  • bumbi 84
    LillaJag89 skrev 2011-11-25 11:12:19 följande:
    ar jag också sagt till både min bm och min familjeläkare.. men dm både tycker de är onödigt och dyrt för läkarstation och ta prover när värdena va bra innan.

fick brev att jag är välkommen i februari på provtagning.. och de brevet fick jag i maj.. och läkaren sa inte så mkt mer än att han tycker de är onödigt trots att jag visade internetsidor med rekomendationer, men han sa att de var helt överskattat och att dom inte kan nått..
    Fy vad dåligt då är det ju dom som är dåligt uppdaterade om hur det ligger till.  99% får höja dosen när man blir gravid !
  • curiosa

Äntligen så har jag fått min egna dator till nya hemmet och kan nu logga in här igen. Har ju såklart läst allt men har ju bara inloggningar på min egna dator.
    Men nu börjar det bli bra med det trådlösa nätverket igen och alla rutiner kommer på plats.
    Bara några få saker kvar i gamla källaren sen så är det bara att lämna in nycklar och glömma lgh :)

• LillaEko
    got2b skrev 2011-11-25 11:11:46 följande:
    Brukar kunna känna huvudet och det är på olika ställe varje dag verkar det som. Sparkar och boxningar känns både upp, ner, höger och vänster. Min mamma börjar undra vad det är för litet monster jag har där inne Flört
    Har din bm sagt nåt till dig vad du ska göra om vattnet går nu när den ligger som den gör? Min sa att jag skulle lägga ben och rumpa högt och ringa ambulans.

I natt, när jag som vissa andra inte kunde sova, sökte jag lite om mina smärtor på insidan av låren. Det är visst foglossning. Frågade ju min bm om det när jag var där sist och hon visste inte vad det var. Fast hon missuppfattade kanske mig när jag förklarade var och hur jag hade ont.

Detta stämmer in på mig: "Smärta nedåt lårens insida eller mellan benen. Smärtan förvärras ofta om du har benen brett isär, promenerar, går upp- eller nerför en trappa eller ändrar ställning dig i sängen."
    Hittade den infon på babycenter.
    När vi var hos bm sist hade liten fortfarande inte vänt sig. Och tror fortfarande huvudet är mer upp och på sidan.
    Men hon sa till oss att om den inte börjat vända sig vid nästa besök (5/12, är då i v 36(35+3) så kommer vi få åka upp till förlossningen för att göra vändningsförsök.

Men hon sa inget om ambulans och så om vattnet skulle gå?!?!?!
  • Snusmumriken80

Max 24 dagar kvar! Känns så jäkla bra att slippa oroa sig att man inte får vara hemma på jul, nu är jag säkrad att komma hem tills dess, bara allt går bra.

Doktorn sa att jag skulle måsta promenera massor nu, trots all smärta Men men, bara att lyda order, allt för att det ska kom igång av sig själv.

*mamma till B-05, F-07, B-08*