• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • syntetica

Idag är det inge roligt igen, sånna Sd med milnandevärk i ryggen och tryck i svanskotan... 
    Fyfan 

• shadowstorm

Idag har inte varit en bra dag :((( Jag har varit ute och handlat julklappar åt min son och när jag står inne på Rusta för att betala för julpapper så svartar det helt för mig och jag svimmar....Tur jag ska till BM på måndag och höra om detta är normalt, hände inte ens 1 gång när jag vänta sonen och då var jag ändå höggravid när det var +30 grader ute!

• LillaJag89
    bumbi 84 skrev 2011-11-25 13:04:14 följande:
    Fy vad dåligt då är det ju dom som är dåligt uppdaterade om hur det ligger till.  99% får höja dosen när man blir gravid !
    precis. ringde en sköterska idag och sa att jag måste testa för jag misstänker själv att de stigit.. hon skulle pratat med doktorn och hör av sig nästa vecka.. så får väl se..
  • Velociped
    shadowstorm skrev 2011-11-25 14:41:06 följande:
    Idag har inte varit en bra dag :((( Jag har varit ute och handlat julklappar åt min son och när jag står inne på Rusta för att betala för julpapper så svartar det helt för mig och jag svimmar....Tur jag ska till BM på måndag och höra om detta är normalt, hände inte ens 1 gång när jag vänta sonen och då var jag ändå höggravid när det var +30 grader ute!
    Usch vad obehagligt, hoppas att allt gick bra iaf? 
  • Snusmumriken80
    LillaJag89 skrev 2011-11-25 15:01:16 följande:
    precis. ringde en sköterska idag och sa att jag måste testa för jag misstänker själv att de stigit.. hon skulle pratat med doktorn och hör av sig nästa vecka.. så får väl se..

Är livsviktigt att ha koll på tsh under graviditet. Jag har fått ordentlig utskällning då mina värden for iväg tidigare, då fick jag förklaring på varför det är så viktigt att ha stenkoll. Sen dess har jag haft ordning och inte missat en enda tablett:) Hoppas verkligen du får fara o kolla snarast!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Krikiz

Har inte alls hunnit läsa ikapp allt ni skrivit, men ska göra ett tappert försök under helgen

Anledningen till att man ska lägga sig ner och ringa ambulans ifall vattnet går innan barnet har vänt och fixerat sig är att OM det händer kan navelsträngen halka ner och "hamna i kläm" mellan barnet och bäckenet - och därmed blir det farligt för bäbisen.

Nosce te ipsum.
  • Marsätt

Var bos bm i går och allt var bra. 

Bt:110/65
    Hb:128     
    Blodsocker: 6.0
    Vikt + 7 sedan inskrivning
    Magmått: 30

Hade dock äggvita i urinen så nu skulle det skickas på odling... hon sa att du är som gjord för att vara gravid...inte direkt så att man känner så 3:e graviditeten..         

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • shadowstorm
    Velociped skrev 2011-11-25 15:07:39 följande:
    Usch vad obehagligt, hoppas att allt gick bra iaf? 
    Jo som tur var min vän där och hjälpte mig så jag hann inte slå mig. Men jag kände mig helt orkeslös i flera timmar efteråt. Och känner mig fortfarande väldigt yr :/
  • Cia80

Sitter här med förvärkar. Satans vad ont de gör! Jag måste andas mig igenom dem. Ska jag ha dessa i över en månad nu???