• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Lillaeko: jag tränar fortfarande (bland annat bodypump). Jag tänkte nig köra december ut och sen frysa mitt kort några månader tills jag vill komma igång igen :) kommer då vara i vecka 37.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • got2b
    Ms J skrev 2011-11-26 07:52:11 följande:
    meh84: Det låter helt klart som foglossning. Mina symtom är de samma och enligt min sjukgymnast är det just det. Det sitter en fog där fram i pubisbenet och en där bak i bäckenbenet. Fråga sjukgymnasten efter en glidmatta, det är toppen på natten!

Missable: tycker du tejpen fungerar? För den är väl för foglossningen? Jag hade min i 4 dagar innan jag var tvungen att återgå till TENS. Jag tyckte den hjälpte lite i början, eller var det önsketänkande från min sida! Hihi

Försöker läsa det mesta som skrivs även om jag inte är så aktiv själv. Det är nära nu för många låter det som, så mysigt och spännande! Trådens första bebis har ju redan kommit! Snart jul med, inte klokt vad tiden går!
    Igår fick jag för första gången ont fram på pubisbenet så det bekräftade väl det. Har inte pratat med någon sjukgymnast eftersom jag inte trodde det var foglossning. Det första jag ska göra på måndag är att ringa min bm och fixa tid med sjukgymnast. Har ju ändå nästan tio veckor kvar till bf och jobba ska jag göra två veckor till. Har förvarnat min chef nu att jag kanske kommer vara ledig någon dag under dessa veckor om det blir för jobbigt.. Igår var riktigt hemskt. Hade ont i magen hela dagen och en vilt protesterande bebis plus ont av foglossningen. Det var såå skönt att komma hem och lägga sig i soffan. Släppte direkt i magen då så jag behövde bara vila.
  • SFHelen
    Cia80 skrev 2011-11-25 20:10:43 följande:
    Duschade varmt och tog två smärtstillande. Värkarna tog en paus på nån timme...men nu känns det som att det drar igång igen.
    Det sägs ju att förvärkarna ska göra ondare när man är omföderska så jag tänkte att jag håller mig hemma så länge som möjligt, samtidigt som det vore intressant att få veta om det händer nåt eller om jag har ont i "onödan". Men ni kanske vet....om det nu skulle vara igång...stoppar de förlossningen nu isf? Är i vecka 34 idag. 

i uppsala så slutar dem stoppa upp värkarbetet när man är i fulla v.33. Detta fick jag reda på när jag väntade dottern för 2 år sedan och fick komma in o stanna upp värkar i v.32
  • elinson
    LillaEko skrev 2011-11-26 09:14:35 följande:
    Sitter och laddar för ett pass Body Pump nu vid 10.00.
    Men börjar nu fundera på hur länge man kan hålla på, är nu i v 35 (34+1).
    Någon mer som fortfarande tränar? Hur länge har ni tänkt hålla på? 
    Jag tränar fortsatt men mest styrketräning i gymmet där jag kan styra övnngarna själv. Har i de sista fått ordentlig foglossning vilket gör att allt av utfall och knäböj går bort. 
  • LillaJag89

Någon som börjat med hallonbladste?

Med dottern var jag beräknad 10 januari, precis som nu. men då vågade jag inte dricka de förrän nyårsafton :D
    Så funderar på att göra samma nu, dottern kom ju 4 januari... Så hon var lite tidig..

• Pamper
    LillaJag89 skrev 2011-11-26 13:48:03 följande:

Med dottern var jag beräknad 10 januari, precis som nu. men då vågade jag inte dricka de förrän nyårsafton :D
    Så funderar på att göra samma nu, dottern kom ju 4 januari... Så hon var lite tidig..
    jag har funderat men BM tyckte inte jag behövde det eftersom jag redan har sammandragningar.
    Men jag tänkte dricka det pga eftervärkar osv...

Tips på vart man köper det? finns många olika.....
  • curiosa
    LillaJag89 skrev 2011-11-26 13:48:03 följande:

Har läst lite om det men vågar inte börja med nått innan 12-slaget nyårsafton :) Om det går så får han gärna stanna tills dess men visst kommer han 23:45 den 31:e så är han lika välkommen då såklart.
    Annars så rekommenderar jag  färsk ananas det satte igång värkarna med min dotter i v 39+4.